جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • خطیب نماز جمعه مطرح کرد: قوه قضائیه و تعزیرات حکومتی با گران فروشی مقابله کنند

    شناسه : 14058 ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۱۹ 743 بازدید ارسال توسط :

    خطیب نماز جمعه مطرح کرد: قوه قضائیه و تعزیرات حکومتی با گران فروشی مقابله کنند   به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، حجه الاسلام خسروی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به موضوع حذف ارز ترجیحی تصریح کرد: اقدام انقلابی دولت سیزدهم در حذف ارز ترجیحی نیاز به یک حمایت انقلابی […]

    خطیب نماز جمعه مطرح کرد: قوه قضائیه و تعزیرات حکومتی با گران فروشی مقابله کنند
    پ
    پ

    خطیب نماز جمعه مطرح کرد: قوه قضائیه و تعزیرات حکومتی با گران فروشی مقابله کنند

     

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، حجه الاسلام خسروی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به موضوع حذف ارز ترجیحی تصریح کرد: اقدام انقلابی دولت سیزدهم در حذف ارز ترجیحی نیاز به یک حمایت انقلابی دارد تا بساط قاچاق و دلالی جمع شود. موانع زیادی برای رشد اقتصادی و رشد مطلوب پیش روی دولت است و ارز ترجیحی یکی از این موانع بود که متأسفانه در دولت قبل پایه ریزی شد.

    خطیب نماز جمعه داراب افزود: این یارانه ای بود که به جای اینکه در انتهای زنجیره مصرف و به مردم برسد در ابتدای زنجیره مصرف و به میلیاردرها، شرکت های گردن کلفت و وارد کننده ها می رسید. در بحث ماکارونی، دولت آرد را، کیلویی ۱۷۰۰ تومان می داد و قیمت نهایی ۵ هزار تومان می شد اما تولید کننده در داخل ۱۵ هزار تومان سود می کرد و در خارج از کشور هم ۳۰ هزار تومان می فروخت.

    حجه السلام خسروی با بیان اينکه ما امروز از دولت انتظار نداریم همه مشکلات بر جا مانده از قبل و عقب ماندگی های اقتصادی را یک شبه حل کند، تأکید کرد: دولت انقلابی باید هر چه زودتر جلوی این شرایط را بگیرد. دولت، ارز ۴۲۰۰ را برای رفاه مردم می داد و سالانه بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان ارز ۴۲۰۰ تومانی به این افراد می‌داد، اما فقط ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به مردم می رسید و بقیه به دلال یا برای قاچاق خرج می شد و در کشورهای همسایه با قیمتی کمتر به فروش می رسید.

    وی افزود: در فروشگاههای افغانستان، ترکیه و عراق محصولات ایرانی به دلیل ارزانی، مصرف بیشترس دارد.

    حجه الاسلام خسروی، با اشاره به اینکه بخش اعظم یارانه دولتی نصیب دلال، قاچاقچی و شرکت های خارجی می شد اظهار کرد: برنامه دولت این است که این یارانه را به مردم بدهد‌ و خودشان استفاده کنند.

    در واقع یارانه حذف نشده و زنجیره آن اصلاح شده است.

    وی عنوان کرد: دولت سالیانه ۳۸ هزار میلیارد تومان یارانه به شرکت های مختلف می داد و شرکت های صوری ایجاد می شدند تا به جای وارد کردن گندم و اقلام ضروری، کالاهای بی مصرف وارد کنند که خجالت آور است. از این طرح، همین افراد شاکی هستند‌.

    حجه الاسلام خسروی، شهرستان داراب را دارای نعمت های زیادی دانست و افزود: افرادی که باغ و زمین کشاورزی دارند خیلی راحت می توانند از این نعمت استفاده کنند. لذا سعی کنید برخی از محصولاتی را که می توانید خودمان تولید کنیم و در چرخه تولید خانواده باشد.

    وی جریمه گران فروشی را ۱۰ میلیون تومان خواند و گفت: قوه قضائیه و تعزیرات حکومتی مصمم هستند با گران فروشی مقابله کنند. دادستان به ناظران بازار اختیار تام داده تا در صورت مشاهده تخلف پلمپ و جریمه کنند. گران فروشی ۱۰ میلیون تومان جریمه دارد و نهادهای نظارتی با احتکار و گران فروشی مبارزه کنند‌.

    مردم گزارش های احتکار و گران فروشی را به شماره های ۱۱۴ و ۱۱۳ اطلاع دهند.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.