سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • ۷۰ درصد تصادفات شهرستان داراب با موتورسیکلت است/یارانه ای کردن کلاه ایمنی برای دانش آموزان دارابی

    شناسه : 1990 ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶ 1277 بازدید ارسال توسط :

    محدودیت های ترافیکی، گره های ترافیکی، مقدار مصرف سوخت و هزینه کمتر باعث شده شاهد افزایش تعداد موتورسیکلت ها در شهر داراب باشیم. آمارها نشان می دهد بیشتراز ۷۰ درصد کشته شدگان سوانح رانندگی در شهرستان داراب مربوط به موتور سیکلت سواران است. به گزارش  عصر داراب به نقل از فردای داراب؛ مسلما بهترین مداخله […]

    ۷۰ درصد تصادفات شهرستان داراب با موتورسیکلت است/یارانه ای کردن کلاه ایمنی برای دانش آموزان دارابی
    پ
    پ

    محدودیت های ترافیکی، گره های ترافیکی، مقدار مصرف سوخت و هزینه کمتر باعث شده شاهد افزایش تعداد موتورسیکلت ها در شهر داراب باشیم. آمارها نشان می دهد بیشتراز ۷۰ درصد کشته شدگان سوانح رانندگی در شهرستان داراب مربوط به موتور سیکلت سواران است.
    به گزارش  عصر داراب به نقل از فردای داراب؛ مسلما بهترین مداخله ای که تا کنون در دنیا برای حفظ جان موتور سیکلت سوار و ترک نشین آن اندیشیده شده استفاده از کلاه ایمنی می باشد که خوشبختانه استفاده از آن در ایران اجباری است اما متاسفانه هیچ کس این قانون که به نفع سلامتی خود شخص می باشد را اجرا نمی کند.
    دکتر فروتن جراح عمومی بیمارستان های داراب و زرین دشت که به تازگی اقدامات مثبتی را در جهت فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی آغاز کرده است در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به تعداد مصدومان در سوانح مربوط به موتورسیکلت گفت: با توجه به موقعیت شهرستان داراب و دارا بودن نزدیک به ۴۰۰ روستا مردم بیشتر از موتورسیکلت استفاده می کنند.

    DSC_00646
    وی عوارض تصادفات موتور سیکلت سواری را بسیار جدی توصیف کرد و اظهار داشت: ۳۰ درصد تصادفات استان فارس با موتورسیکلت است که میزان این آمار در شهرستان داراب به ۷۰ درصد می رسد.
    این جراح عمومی بیمارستان داراب با بیان اینکه در شهرستان داراب نونهالان نیز سوار بر موتورسیکلت می شوند گفت: از زمان حضور بنده در بیمارستان داراب شاهد تصادفاتی بودم که راکب موتورسیکلت که بعضا نوجوان و جوان نیز بودند به دلیل نداشتن کلاه ایمنی جان خود را از دست میدادند، بر همین اساس بر این شدم تا به شکلی حداقل جلو تصادفات منجر به ضربه مغزی گرفته شود.
    دکتر فروتن محقق و از مجریان طرح توزیع کلاه ایمنی ابراز داشت: اکثر شهرهای کشورهای دیگر نیز شرایطی همچون شهرستان داراب را داشته اند و با موتورسیکلت جابجا می شوند بر همین اساس آنها در اقدامی قانون محلی مصوب کرده اند که به جای ۱۸ سال از ۱۵ سالگی گواهینامه موقت صادر بشود و ۱۵ ساعت نیز کلاس آموزشی برای آنها گذاشته شود.
    وی با بیان اینکه در برخی مدارس داراب که تعداد کل دانش آموزان آن ۱۶۰ نفر است و موتور بردن در مدرسه نیز ممنوع می باشد ۱۲۰ دانش آموز آن موتور دارند گفت: بر همین اساس ما نیز بر این شدیم تا به بچه های دبیرستانی بیاموزیم حالا که چاره ای نیست و ازموتورسیکلت استفاده می کنید باید حتما کلاه ایمنی داشته باشید.
    فروتن اضافه کرد: ما تاکید کرده ایم در هر مدرسه نیز یک نفر ملزم شود کلاه های ایمنی را چک کند و در صورت نداشتن آن روز را غیبت خورده و نمی تواند وارد مدرسه شود.
    وی در خصوص طرح توزیع کلاه ایمنی بین دانش آموزان داراب گفت: با توجه به اینکه کلاه ایمنی استاندارد در بازار گران است بر همین اساس دانشگاه علوم پزشکی استان فارس و خیرین شهرستان داراب مبلغی را جهت تهیه کلاه ایمنی کمک کردند.سیاست کار به این نحو است که ابتدا تبلیغ سپس آموزش، یارانه ای کردن کلاه ایمنی و نهایتا وارد کردن فشار است که ما امیدواریم به آن مرحله آخر نرسیم و مردم فرهنگ دوست شهر داراب برای حفاظت از جان فرزندان خود با ما و پلیس همکاری کنند.
    وی در رابطه با تبلیغات انجام شده گفت: برای آگاهی و تبلیغات چندین بیلبورد شهری در نقاط مختلف شهر داراب نصب شده است، پلیس نیز تا زمان اجرای این طرح یک برگ تذکر به موتور سواران میدهد که تا ۱۰ آذر نسبت به تهیه کلاه ایمنی اقدام کنند.فروتن در خصوص آموزش های انجام گرفته با تاکید بر اینکه تمام مسئولین شهرستان داراب در اجرای این طرح کمک کرده اند گفت: در مرحله اول کلاه های ایمنی بین تمام دانش آموزان مقطع متوسطه شهر داراب توزیع می شود که با همکاری ریاست راهنمایی و رانندگی داراب تمامی دبیرستان ها را سر زده و برای آنها کلاس آموزشی برگزار شده است.
    وی با اشاره به یارانه ای بودن کلاه های ایمنی برای دانش آموزان ادامه داد: دانش آموزان می توانند با پرداخت تنها ۱۰ هزار تومان صاحب کلاه ایمنی شوند که این مبلغ کمتر از ۳۰ درصد ارزش واقعی آن است.همچنین از والدین دانش آموزان تعهد گرفته شده که حتما فرزندان خود را با کلاه ایمنی به مدرسه بفرستند.
    علی فروتن خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کلاه ایمنی تا ۷۰ درصد جلوی تصادفات ناشی از ضربه مغزی و ۵۰ درصد با فوتی مقابله می کند بر همین اساس تمام مسئولین، خیرین و گروه های مردمی شهرستان داراب با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان فارس بر این شدند تا استفاده از کلاه ایمنی در این شهرستان نهادینه شود.
    گفتنی است تعداد یک هزار کلاه ایمنی خریداری شده و از هفته جاری بین دانش آموزان مقطع متوسطه شهر داراب توزیع می گردد.

     

     

    ثبت دیدگاه

    2 دیدگاه برای “۷۰ درصد تصادفات شهرستان داراب با موتورسیکلت است/یارانه ای کردن کلاه ایمنی برای دانش آموزان دارابی”
    1. به امید بهبودی فرهنگ رانندگی

    2. ا ما که دانش آموز نیسیم نمیدن؟