سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • گزارش سفر یک روزه دکتر نیکزاد معاون رئیس مجلس به داراب/ تخصیص های اعتباری راه و بیمارستان داراب ۱۰۰ درصدی می شود

    شناسه : 12199 ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 1220 بازدید ارسال توسط :

    دکتر  علی نیکزاد عضو هیأت رئیسه و معاون رئیس مجلس شورای اسلامی به اتفاق جمعی از نمایندگان مجلس و نمایندگان برخی وزارت خانه ها و اداره های کل استان فارس در سفری یک روزه به شهرستان های داراب و زرین دشت که به دعوت دکتر عسکری نماینده مردم  در مجلس شورای اسلامی انجام شد در […]

    گزارش سفر یک روزه دکتر نیکزاد معاون رئیس مجلس به داراب/  تخصیص های اعتباری  راه و بیمارستان داراب ۱۰۰ درصدی می شود
    پ
    پ

    دکتر  علی نیکزاد عضو هیأت رئیسه و معاون رئیس مجلس شورای اسلامی به اتفاق جمعی از نمایندگان مجلس و نمایندگان برخی وزارت خانه ها و اداره های کل استان فارس در سفری یک روزه به شهرستان های داراب و زرین دشت که به دعوت دکتر عسکری نماینده مردم  در مجلس شورای اسلامی انجام شد در جلسه مشترک شورای اداری  این دو شهرستان در هتل نقش شاپور داراب در روز پنجشنبه ۲۲ آبان ماه  شرکت کرد.

    وی در بدو ورود به داراب مورد استقبال مسئولین شهرستان های داراب و زرین دشت قرار گرفت و از پتروشیمی، بیمارستان دوم و مسکن مهر داراب بازدید کرد. وی سپس با شرکت در جلسه شورای اداری مشترک داراب و زرین دشت و در جمع مدیران کشوری و استانی به بحث و تبادل نظر پیرامون راه کارهای حل مشکلات شهرستان های داراب و زرین دشت پرداخت.

    دکتر نیکزاد در پایان  در جمع خبرنگاران  در خصوص  مصوبات جلسه گفت: ما در این سفرها نیامده ایم تا در خصوص اعتبارات استانی بحث کنیم زیرا این اعتبارات صاحب و متولی دارد و سعی داریم اگر بنتوانیم از مرکز کمکی را برای شهرستان ها جذب کنیم.

    نیکزاد از اختصاص ۱۲۰ میلیارد ریال بصورت فاینانس به بزرگره داراب  خبر داد و گفت: قرار شد در بحث بزرگراه کل بودجه اختصاص پیدا کند و ۱۲۰ میلیارد ریال توسط یکی از بانک های کشور بشکل فاینانس اختصاص یابد.

    عضو هیأت رئیسه مجلس در خصوص عملیاتی شدن فرودگاه گفت: در خصوص فرودگاه قرار شد تا مدیریت فرودگاه های کشور مشکل فنس کشی و ترمیم باند  را حل کند و با پیگیری دکتر عسکری ایرلاین آسمان اولین  پرواز را انجام دهد.

    دکتر نیکزاد از برنامه ریزی برای فعال شدن پتروشیمی داراب خبر داد و بیان داشت:  در بحث پتروشیمی  جلسه ای خواهیم گذاشت تا موضوع  خوراک و آب مورد نیاز پروژه برطرف شود  و با حل این دو مشکل در جلسه ای فرمانده قرار گاه خاتم الانبیاء را  به مجلس دعوت خواهیم کرد تا با  حل مشکل از طرف وزارت نیرو و زارت نفت(شرکت ملی گاز) پروژه پتروشیمی به سرانجام خوبی برسد.

    نیکزاد با اشاره به مشکلات مسکن در داراب گفت: در بحث مسکن قرار شد با پرداخت ۱٫۵ میلیارد مشکل راه مسکن مهر بر طرف شود همچنین مشکل حقوقی مسکن  های در حال ساخت که پیمانکار بوجود آورده حل و بصورت ملی یا مشارکتی واگذار شود.

    وی در خصوص  تملک ۱۰۰ در صدی خانه سوخکیان  گفت: در بحث گردشگری  قرار شده تا وزارت گردشگری خانه سوخکیان را که قبلا ۵۰ درصد تملک کرده بودند را ۱۰۰ درصد تملک کرده و خریداری نمایند.

    نیکزاد در خصوص بیمارستان دوم داراب عنوان داشت: در موضوع وزارت بهداشت هم یک یک ۱۱ میلیارد و یک ۳٫۴ میلیارد تومان  بر اساس تبصره ۳۷ قانون تخصیص ۱۰۰ درصد خواهند داشت.

    نیکزاد در ادامه افزود: در بحث ورزش هم به تکمیل چند سالن کمک خواهیم کرد، در موضوع گازرسانی کمک های خوبی  انجام خواهد شد. در موضوع قیر هم با توجه به اینکه قانونی برای کمک به مناطق در مجلس تصویب شده  امیدوارم پس از مشخص شدن سهم استان تحولی در راه های روستایی ایجاد شود.

    نیکزاد با اشاره به راه آهن و منطقه ویژه اقتصادی گفت:  و راه آهن باید به سرانجام برسد و و منطقه ویژه اقتصادی هر کجا باشد سبب توسعه منطقه می شود و اگر نیازبه ردیف ملی داشته باشد می توانیم در مجلس شورای اسلامی کمک کنیم.

    گفتنی است در این جلسه فرودی فرماندار ویژه داراب هم ضمن خیر مقدم گفت: شهرستان داراب‌ پتانسیل بسیار زیادی برای توسعه همه جانبه دارد اما باوجود تلاش های چشم گیر و بسیار دولت تدبیر و امید در چند سال اخیر، هنوز عمق نیازها و خواسته ها بسیار است.

    نماینده عالی دولت در شهرستان بخشی از مسائل و مشکلات شهرستان که مربوط به حوزه مدیران حاضر در جلسه بود را به شرح زیر تشریح کرد:

    ۱- تکمیل فرودگاه داراب زمینه بسیار مساعدی برای توسعه شهرستان فراهم می کند.

    ۲- تکمیل و راه اندازی پتروشیمی

    ۳- در حوزه گردشگری که باعث رونق و توسعه شهرستان می گردد، متقاضی ثبت جهانی دارابگرد ، الحاق مجموعه دارابگرد به محور ساسانی، خرید و تملک اثار باستانی و میراثی در دست مردم و نیز تکمیل زیر ساخت و ساماندهی اماکن گردشگری همچون دره تنگ رغز، آبشار فدامی، چشمه گلابی و حل مشکلات مدیریت گردشگری و توجه ویژه گردشگری به دشت گل محمدی لایزنگان و نوایگان

    ۴- درحوزه راه و شهرسازی ، تکمیل محور مواصلاتی شیراز، فسا، داراب گهکم در حوزه راه های شهرستان داراب و نیز تخصیص اعتبار جهت تکمیل راه آهن شیراز- فسا- داراب- زادمحمود، اجرای زیر ساخت ها و معابر مسکن مهر جنت شهر ، تعیین تکلیف ۳۰۰ واحد مسکن مهر شهر داراب، اختصاص زمین جهت طرح اقدام مسکن ملی، تامین و واگذاری زمین جهت تعاونی مسکن فرزندان شهدا

    ۵- درحوزه بهداشت و درمان، تکمیل بیمارستان دوم و تجهیز بیمارستان امام حسن مجتبی(ع)

    ۶- در حوزه ورزش و جوانان، ۱۲ زمین چمن روستایی آماده چمن مصنوعی داریم ، تسریع در تکمیل ۹ سالن چند منظوره و تکمیل مجموعه ورزشی شماره ۲ شهر داراب

    ۷- در حوزه گاز رسانی با توجه به اینکه جمعیت شهرستان داراب ۲۱۰ هزار نفر است و به ۸۰ درصد از این جمعیت گازرسانی شده است ، ۲۹ روستا در دست اقدام اما کار نیمه تعطیل است که بایستی راه اندازی وتکمیل پروژه شود. و نیز تکمیل گازرسانی به بخش فور گ هشتاد درصد انجام شده و گازرسانی به بخش فسارود و گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی خصوصا منطقه کوهستان مروارید که از طریق نیریز قابل انجام است تسریع یابد.

    ۸- در حوزه امور آب، تکمیل خط انتقال اب شرب داراب به زرین دشت و مخصوصا اجرای انشعابات ۶۲ روستای تابعه داراب که در مسیر خط انتقال است. و تکمیل فازهای بعدی تصفیه خانه اب شرب داراب و زرین دشت و نیز حدود ۷۵ کیلومتر در شهر و به همین میزان در روستاها شبکه فرسوده داریم که نیاز به اصلاح و مرمت دارد و تکمیل و تجهیز چاه های حفر شده روستایی و اجرای پروژه ابرسانی به ابرودشور

    قابل ذکر است که در این سفر که به دعوت دکتر عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت انجام شد، دکتر خضریان نماینده مردم تهران و سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، دکتر تیموری معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، دکتر تقی زاده معاون پارلمانی وزیر ورزش، دکتر صیدی نژاد معاون امور اراضی کشور، مهندس فرخی قائم مقام معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران کشوری و مدیران کل استانی نیز حضور داشتند.

    دکتر عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی نیز در ابتدای جلسه با اشاره به مشکلات شهرستان داراب گفت: با توجه به سابقه تاریخی و مذهبی و نقش مردم داراب در عرصه های فرهنگی و انقلابی ودفاع مقدس، حق این مردم نیست که بر طرف کردن نیاز های ائلیه خود دچار مشکل باشند.

    وی با اشاره مشکلات راه ها گفت: ما در زمینه راه مشکلات عدیده ای داریم، در پروژه راه اصلی فسا- داراب و گهکم از طرف بندرعباس حرکت خوبی صورت گرفته و از طرف دیگر هم پیمانکار توانمندی در حال اجرای پروژه است و توانسته ایم ۷۱ میلیارد تومان و ۱۲۰ میلیارد توومان هم بانک ملی قرار شده پرداخت تا ان شاا… پیمانکار بتواند در یک فاصله زمانی کم کا را به سرانجام برساند. در جاده قدیم داراب –فسا مرتب تصادف داریم و پیک جمعیتی ما در این منطقه است، بار ترافیکی  دوراهی داراب به حاجی آباد زیاد است و می طلبد تا در این راستا  توصیه بفرمایید تا اعتبارات ویژه ای گذاشته شود تا مشکل این جاده نیز حل شود. روکش جاده های مزایجان و  کوهستان هم که فاصله زیادی با مراکز شهرستان ای داراب و زرین دشت دارند با کمک وزارت راه حل شود.

    دکتر عسکری اتمام پتروشیمی داراب و خواستار شد و گفت:     پتروشیمی داراب ۱۲ سال پیش با مصوبه دولت کلنگ زنی شده نگاه ما به این پتروشیمی باید توجه به پدافند غیر عامل باشد زیرا همه پتروشیمی ها در عسلویه متمرکزشده و با یک اتفاق همه این ها دچار مشکل می شوند ضمن اینکه این پتروشیمی برای مردم امیدواری ایجاد کرده است.

    وی در خصوص فرودگاه بیان داشت: در بحث فرودگاه قول ۱۰ میلیارد برای فنس کشی داده شده است ، در این فرودگاه زیر ساخت ها برای انجام پرواز آماده است.

    نماینده مردم در مجلس با تأکید بر اتمام بیمارستان دوم گفت: بار درمانی مسیر تردد بندرعباس به شیراز و همچنین بار درمانی زرین دشت روی دوش سیستم درمانی داراب است که باید هرچه زودتر بیمارستان دوم با نگاه ویژه به اتمام برسد.

    وی به ظرفیت بالای گردشگری داراب  اشاره کرد و افزود: ظرفیت داراب در حوزه گردشگری منحصر بفرد است. امروزه تفرجگاه  تنگ رغز داراب جایگاه  بین المللی پیدا کرده، آبشار فدامی، مسجد سنگی و  دارابگرد باید مورد توجه قرار گیرن

    انتتقال آب سد رودبال به داراب، جنت شهر، حاجی آباد و دبیران همچنین راه آهن داراب زاد محمود که کد دار شده، مسکن و کشاورزی از جمله مواردی بود که دکتر عسکری در این جلسه مطرح کرد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.