سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد: سهم ۲ درصدی ایران در تأمین غذای کشورهای همسایه

    شناسه : 13691 ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵ 484 بازدید ارسال توسط :

    وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سهم ایران در تامین غذای کشورهای همسایه‌ ۲ درصد است، گفت: این به آن معناست که ظرفیت‌ها و بسترهای لازم مهیا نشده و فناوری را در کشاورزی وارد نکرده ایم و به همین دلیل بهره وری پائین است و روستائیان مهاجرت کرده‌اند. به گزارش عصر داراب نیوز به نقل […]

    وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد: سهم ۲ درصدی ایران در تأمین غذای کشورهای همسایه
    پ
    پ

    وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سهم ایران در تامین غذای کشورهای همسایه‌ ۲ درصد است، گفت: این به آن معناست که ظرفیت‌ها و بسترهای لازم مهیا نشده و فناوری را در کشاورزی وارد نکرده ایم و به همین دلیل بهره وری پائین است و روستائیان مهاجرت کرده‌اند.

    به گزارش عصر داراب نیوز به نقل از ایسنا فارس؛ سید جواد ساداتی‌نژاد پنج‌شنبه ۲۲ مهرماه در دومین روز سفر خود به فارس در شورای اداری شهرستان داراب، عنوان کرد: کاستی‌های مذکور موجب شده تا فاصله بین کشاورز پیشرو ۱۰ برابر بیشتر از متوسط تولید کشور باشد.

    به گفته او، ظرفیت اقلیمی کشورمان، علی‌رغم خشکسالی‌ها و بی آبی‌هایی که بر ما تحمیل شده است، می‌تواند غذای خودمان و غذای بسیاری از جمعیت اطراف مان را تولید و تامین کند.

    وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه رئیس جمهور دستور دادند، جهاد سازندگی شود، به دلیل اینکه روستاها مورد غفلت قرار گرفته‌اند، افزود: روستاهای ما کانون تولید کشاورزی هستند و رسالت روستا تولید و اشتغال بود که رها کرده‌ایم.

    به گفته ساداتی‌نژاد، نگاه دولت به رفع محرومیت و رفع تبعیض و بی عدالتی در اقصی نقاط کشور است از این رو وزرا به شهرستان‌ها اعزام می‌شوند تا با دیدن همین تنگناها و مشکلاتی که مغفول است چاره جویی شود.

    او از آغاز خرید تضمینی خرما در روزهای آتی در منطقه خبر داد و عنوان کرد: یکی از مسائل بحث باغات است که خوب این منطقه منطقه‌ای است که قطب باغداری هم هست؛ اراضی شیبدار یکی از پروژه‌های محوری کشاورزی در دولت سیزدهم است؛ در این مورد برنامه ریزی کنید این ظرفیت باید در این منطقه و استان فارس توسعه یابد.

    وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه تلاش ما در دولت سیزدهم این است که جایگاه کشاورز به رسمیت شناخته شود، اظهار کرد: بنده دقیقاً مسائل و مشکلات بخش کشاورزی، دردها، مسائل باغدار، عشایر و دامدار را از نزدیک شنیده ام؛ برای حل آن راهی نیست مگر با قدرت خود کشاورز و تشکل‌های کشاورزی انجام شود.

    اتحادیه‌ها و تشکل‌های کشاورزی ایفای نقش کنند 

    او با بیان اینکه دولت مردمی است و ما اعتقاد داریم با محوریت دستوری در کشاورزی کار درست نمی شود، افزود: به اعتقاد من کار را باید به کشاورز واگذار کرد، به دامدار باید واگذار کرد، اتحادیه‌ها و تشکل‌ها باید در سیاست گذاری نقش خود را ایفا کنند و در برنامه ریزی‌ها باشند.

    ساداتی‌نژاد به یکی از دغدغه کشاورزان شهرستان داراب نیز پرداخت و گفت:  در مورد سد رودبال و کانال های پایین دستی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان ما در این سفر مصوبه داریم که به کشاورزان عزیز کمک خواهد کرد.

    او به درخواست‌های صادرات دام نیز اشاره کرد و افزود: چرا باید عشایر ما دام تولید کند آنگاه دامش قاچاق شود و آن طرف مرز قاچاقچی پنج برابر بیشتر به فروش برساند؛ صادرات دام با مجری گری شرکت پشتیبانی امور دام و با مباشرت اتحادیه‌های عشایری از هفته گذشته مصوب شده است اما در سطح محدود و مدیریت شده که قیمت گوشت در داخل کشور هم دچار افزایش نشود.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.