سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • نوبخت مطرح کرد: افشانی استاندار فارس شد

    شناسه : 288 ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۸ 727 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش عصر داراب به نقل از خبرنگار سیاسی ایسنا، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود اظهار داشت: محمدعلی افشانی به عنوان استاندار فارس و سیدمهدی صادقی به عنوان استاندار قم منصوب شدند. سخنگوی هیأت دولت گفت:‌ منابع آزاد شده حاصل از رفع تحریم‌ها در جهت افزایش تولید داخلی استفاده می‌شود. نوبخت در حاشیه […]

    نوبخت مطرح کرد: افشانی استاندار فارس شد
    پ
    پ

    به گزارش عصر داراب به نقل از خبرنگار سیاسی ایسنا، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود اظهار داشت: محمدعلی افشانی به عنوان استاندار فارس و سیدمهدی صادقی به عنوان استاندار قم منصوب شدند.
    سخنگوی هیأت دولت گفت:‌ منابع آزاد شده حاصل از رفع تحریم‌ها در جهت افزایش تولید داخلی استفاده می‌شود.
    نوبخت در حاشیه جلسه هیأت دولت با اشاره به اینکه ما با افزایش تولید به دنبال رونق اقتصادی ایجاد اشتغال و رفاه مردم هستیم، گفت: سیاست ما در دوران پس از رفع تحریم تقویت تولید است.
    وی در ادامه افزود: ما واردات را جز در موارد ضروری محدود کرده و تولید داخلی را افزایش می دهیم. در این خصوص برنامه دولت به صورت مفصل ارائه خواهد شد.
    نوبخت در ادامه گفت: ظریف و صالحی امروز جزئیاتی از مذاکرات به ویژه در روزهای آخر مذاکرات را ارائه کردند. ما این رخداد بزرگ ملی را تبریک می‌گوییم. اکنون همه ایرانیان چه در داخل کشور و چه خارج از کشور به این موفقیت مباهات می‌کنند و پس از این‌که جزئیات این مذاکرات توسط تیم مذاکره کننده بیان شود مردم اطلاعات بیشتری را در مورد مذاکرات به دست می‌آورند.
    وی با بیان این‌که شایستگی دانشمندان ایرانی، حمایت مردم، هدایت‌های رهبری، توانایی تیم مذاکره کننده و مدیریت مناسب شخص رئیس جمهور موجب موفقیت مذاکرات شد، گفت: دانشمندان هسته‌ای با شایستگی‌های خود توانستند چرخه سوخت هسته‌ای را به طور کامل در کشور راه بیاندازند.
    سخنگوی دولت همچنین با بیان این‌که اگر حمایت‌های مردم از مذاکرات نبود این موفقیت به دست نمی‌آمد، خاطرنشان کرد: رهبری هم با جهت‌گیری‌های کلی راه را به ما نشان دادند. شجاعت و درایت رهبری قابل ستودن است و ما از حمایت‌های ایشان تقدیر می‌کنیم.
    نوبخت در ادامه با بیان این‌که اگر انتخاب درست رئیس جمهور در خصوص انتخاب آقای ظریف و همچنین انتخاب تیم مذاکره کننده توسط ظریف نبود شاید با همه حقانیتی که داشتیم موفقیتی به دست نمی‌آوردیم، گفت: رئیس جمهور به درستی مشکل کشور را متوجه شد و آن را با مردم در میان گذاشت و مردم هم راه مذاکرات را تعیین کردند. آقای رئیس جمهور با مدیریت لحظه‌ای مذاکرات موجب موفقیت مذاکرات شد. وی با فرستادن دستیار ویژه خود در مذاکرات تأثیر زیادی در روند مذاکرات داشت.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: رفع تحریم‌ها فرصت زیادی برای کشور ایجاد می‌کند و ما در شرایط جدید به برنامه ریزی نیاز دارم. دولت پیش از موفقیت مذاکرات سه برنامه بدبینانه،‌ خوشبینانه و روال جاری را تهیه کرده بود و ما خوشبختانه اکنون برنامه خوشبینانه را اجرا می‌کنیم. ما می‌توانیم اکنون برنامه ششم توسعه را با سناریوهای خوشبینانه خود منطبق کنیم. ما پس از رفع تحریم‌ها منابع قابل توجهی به دست می‌آوریم که باید با برنامه‌ریزی درست از این منابع استفاده کنیم. یک منبع، منابع بلوکه شده بانک مرکزی، منبع دوم افزایش سرمایه‌گذاری خارجی، افزایش صادرات نفت و گاز و سایر کالاها و همچنین به دست آوردن منابع حاصل از فروش نفت است.
    نوبخت با اشاره به این‌که تحریم فضای کسب و کار را ناامن کرده، بنابراین، امکان سرمایه‌گذاری از بین رفته بود، گفت: با رفع تحریم‌ها مسیر برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی باز می‌شود. با این وجود ما سیاست صرفه‌جویی هزینه‌های جاری را ادامه می‌دهیم. زیرا ما به این نتیجه رسیده‌ایم هر مقدار به دستگاه‌ها پول بدهیم آنها پول بیشتری از ما می‌خواهند بنابراین، ما دنبال افزایش تولید داخلی و کنترل واردات هستیم. واردات فقط در موارد ضرور انجام می‌گیرد.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که آثار رفع تحریم‌ها در زندگی مردم زمان‌بر است، گفت: مردم ما فهیم هستند و می‌دانند که ما با برنامه ریزی به دنبال استفاده از منابع آزاد شده خود هستیم. تلاش دولت این است که ثبات و رفاه برای مردم ایجاد شود که البته به مدتی هم زمان نیاز است.
    سخنگوی هیأت دولت با اشاره به تأثیر توافق بر کاهش نرخ ارز نیز گفت: مسأله نوسانات نرخ ارز می‌تواند در کوتاه مدت ناشی از انتظارات عرضه و تقاضا باشد. متقاضیان ارز ممکن است پیش بینی کنند که قیمت ارز کاهش یابد پس به بازار رفته و عرضه افزایش می‌یابد. اما دولت در حال تلاش است که به قیمت ارز ثبات بدهد. نرخ ارز در موقعیت مناسب تثبیت می‌شود.
    وی همچنین درباره اظهارات مقامات آمریکایی درباره مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: دولت آمریکا تحت فشار رقبای سیاسی خود بود و رژیم صهیونیستی هم از هیچ کاری برای به نتیجه نرسیدن این توافق فروگذار نکرد. در این شرایط توضیحات دولت آمریکا برای قانع کردن رژیم صهیونیستی و رقبای سیاسی خود است. پس آنها را باید درک کرد. اصل توافق هم مکتوب شده و به زودی منتشر می‌شود و توصیه من این است که با وجود متن توافق درباره مذاکرات قضاوت شود.
    نوبخت در پایان با بیان این‌که توافق هسته‌ای به نفع دولت آمریکا هم است، خاطرنشان کرد: اکنون افکار عمومی دنیا معتقد است ایران توانست حقوق ملی خود را استیفا کند.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.