سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • نماز عید فطر کی و کجا برگزار می شود

    شناسه : 296 ۲۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 896 بازدید ارسال توسط :

    نماز عید سعید فطر امسال نیز همچون سال های گذشته در زمین چمن استادیوم تختی داراب برگزار می شود. صادقی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی داراب  ضمن تبریک حلول ماه شوال و عید  سعید فطر به سایت عصر داراب گفت: با حلول ماه شوال نماز عید سعید فطر در زمین چمن استادیوم تختی داراب و با […]

    نماز عید فطر کی و کجا برگزار می شود
    پ
    پ

    نماز عید سعید فطر امسال نیز همچون سال های گذشته در زمین چمن استادیوم تختی داراب برگزار می شود.
    صادقی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی داراب  ضمن تبریک حلول ماه شوال و عید  سعید فطر به سایت عصر داراب گفت: با حلول ماه شوال نماز عید سعید فطر در زمین چمن استادیوم تختی داراب و با حضور گسترده مردم و به امامت حجت الاسلا صادقی امام جمعه شهرستان داراب برگزار می گردد. وی در خصوص زمان برگزاری نماز عید گفت: به احتمال زیاد و طبق نظر منجمین ، هلال ماه شوال در غروب پنجشنبه رؤیت نمی شود بنابر ماه مبارک رمضان امسال ۳۰ روز خواهد بود و غروب جمعه هلال ماه شوال قابل دیدن بوده و روز شنبه ۲۷ تیر مصادف یا اول ماه شوال و عید فطر خواهد بود. وی زمان برگزاری نماز را ساعت ۶ صبح اعلام کرد.

    ثبت دیدگاه

    2 دیدگاه برای “نماز عید فطر کی و کجا برگزار می شود”
    1. – بعد از بعثت حضرت محمّد (ص) در چهلمین سال عام الفیل و در ۱۳ سالی که مسلمانان در شهر مکّه به سر می بردند،روزه گرفتن واجب نبود.با مهاجرت پیامبر اسلام (ص) و گروه زیادی از مسلمانان از مکّه به مدینه و تشکیل نخستین حکومت اسلامی در تاریخ توسّط پیامبر،به تدریج قوانین و احکام شرعی جدیدی به مسلمانان ابلاغ شد که نمونه ی آن،تحریم شراب و حرام شدن نوشیدن آن بود.
      در روز دوّم شعبان سال دوّم هجری (قَمَری) با نزول آیه ی ۱۸۳ سوره ی بقره (معروف به آیه ی صوم) روزه گرفتن در ماه رمضان بر همه ی مسلمانان واجب شد:
      يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَيْکُمُ الصِّيامُ کَما کُتِبَ عَلَى الَّذينَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ.
      ای اهل ایمان،بر شما هم روزه واجب گردید چنان که بر امّت های گذشته واجب شده بود و این دستور برای آن است که پاک و پرهیزکار شوید.
      ماه شعبان سال دوّم هجری ۲۹ روز بوده است.روز اوّل ماه رمضان سال دوّم هجری قمری با روز یک شنبه ۹ اسفند سال دوّم هجری شمسی همزمان شده است.یعنی مسلمانان برای اوّلین بار در تاریخ اسلام در آخرین روزهای زمستان و اوّلین روزهای بهار،روزه های ماه مبارک رمضان را به جا آوردند که ۳۰ روز بود.کلمه ی «رمضان» به معنی شدّت تابش خورشید بر ریگ،زمین سوزان و … می باشد.
      اوّلین بار که مسلمانان مدینه،عید فطر را جشن گرفتند،روز اوّل شَوّال سال دوّم هجری قمری برابر با روز سه شنبه ۱۰ فروردین سال دوّم هجری شمسی بود.کلمه ی «عید» به معنی بازگشت و کلمه ی «فطر» به معنی سرشت و باطن است.پس «عید فطر» به معنای بازگشت به خویشتن خویش است.یعنی انسان با پایان ماه رمضان و رسیدن عید فطر،به زندگی عادی خود برنمی گردد،بلکه به اصل فطرت و ذات خود برمی گردد.
      التماس دعای خیر