شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 4 ذو القعدة 1445 Saturday, 11 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2013 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  •  مقصر وضعیت نابسامان فرهنگی و هنری شهرستان داراب کیست؟

    شناسه : 15238 ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳ 124 بازدید ارسال توسط :

    مقصر وضعیت نابسامان فرهنگی و هنری شهرستان داراب کیست؟   علی زارعی، پایگاه خبری عصر داراب نیوز؛ از عمر دولت کریمه جناب رئیسی ۲ سال گذشت، اما در این دو سال چه بر سر حوزه فرهنگ داراب آمده را نمی توان متصور شد و نه چیزی در باب آن نوشت. اینکه اینقدر این حوزه بسیار […]

     مقصر وضعیت نابسامان فرهنگی و هنری شهرستان داراب کیست؟
    پ
    پ

    مقصر وضعیت نابسامان فرهنگی و هنری شهرستان داراب کیست؟

     

    علی زارعی، پایگاه خبری عصر داراب نیوز؛ از عمر دولت کریمه جناب رئیسی ۲ سال گذشت، اما در این دو سال چه بر سر حوزه فرهنگ داراب آمده را نمی توان متصور شد و نه چیزی در باب آن نوشت. اینکه اینقدر این حوزه بسیار مهم یکسال و نیم بی صاحب باشد جای تأسف و تأمل دارد. جالب اینجاست که متولیان امر مدیریت در شهرستان و استان انگار بدشان نمی آید امور فرهنگی و هنری این شهرستان بلاصاحب و متولی باشد. جالب تر آنست که مدیریت کل فرهنگ و ارشاد فارس؛ گوی بی توجهی را از بقیه ربوده و بی خیالتر از سایرین؛ این حوزه را به امان خدا رها کرده و از دور نظاره می کند.

    نمیدانم مشکل از کجاست؛ اما همین قدر می دانم که وقتی سایه سیاست بر حوزه هایی چون فرهنگ و هنر سایه می اندازد اولین قربانیان این تفکر ناصواب هنرمندان و اهالی فرهنگ هستند، شهری خالی از اهالی فرهنگ و هنر که عموما اینان هستند که حس و حال زندگی را در جامعه رونق می بخشند و وقتی جامعه ای از فعالیت این گروه خالی شد؛ شهر نیز از تب و تاب می افتد، آنچنان که گویی غبار مرگ بر آن سایه افکنده باشد.

    براستی قحط الرجال است؟ هیچ آدم به درد بخوری که بتواند متولی حوزه فرهنگ و هنر شهرستان داراب باشد در این دیار هنرمند پرور پیدا نمی شود؟ یا پیدا می شود اما با تفکرات حضرات جور نیست و نمی توان بهره سیاسی لازم را از او برد و در زمان نیاز از قِبَلِ حضورش در بین هنرمندان استفاده کرد؟

    براستی اگر بجای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داراب هر اداره دیگری بود باز هم می گذاشتند بیش از یک و نیم سال بدون مدیر سپری کند؟ آیا ارزش فرهنگ و هنر کمتر از شن و ماسه و آسفالت و قیر و …. است؟ اگر نیست چرا باید امر مهم هنر و فرهنگ و امور هنرمندان این شهرستان بر روی زمین بماند و حضرات مدیر از استان گرفته تا شهرستان سرگرم کار خویش باشند و ارزشی برای آن قائل نباشند؟ آیا مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان فارس پاسخی برای اینهمه اهمال خود دارد یا به زمان بیشتری برای ضربه زدن به حوزه فرهنگ و هنر داراب نیاز دارد؟

    به شخصه معتقدم بدترین دوران مدیریت حوزه فرهنگ و هنر داراب در دوره مدیر کل فعلی ارشاد فارس و نماینده فعلی شهرستان داراب بوده که در واقع می توان از آن به تاریک و سیاهترین دوران در عرصه فرهنگ و هنر داراب نام برد.

    گر چه چندان امیدی برای سامان دهی مدیریت ارشاد داراب نیست اما امیدواریم آدم دلسوزی در مجموعه مدیریتی استان پیدا شود و به داد جامعه هنرمندان داراب برسد.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.