سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • معرفی کسب و کارهای کوچک: آموزشگاه بهار نارنج/ الهام جابری: اگر همراهی همسرم نبود به این موفقیت نمی رسیدم

    شناسه : 13614 ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴ 1270 بازدید ارسال توسط :

    عرصه تولید همواره با چالش های جدی روبرو بوده است. در این روزهای کرونایی، اگر چنانچه راه درمانی برای اقتصاد نیمه فعالی که در کشور حاکم شده است، پیدا نشود، قطعا اثرات مخربی بر جای خواهد گذاشت. به همین منظور پایگاه خبری تحلیلی عصر داراب نیوز با ایجاد پویش من سهیم هستم، قصد دارد قدمی […]

    معرفی کسب و کارهای کوچک: آموزشگاه بهار نارنج/ الهام جابری: اگر همراهی همسرم نبود به این موفقیت نمی رسیدم
    پ
    پ

    عرصه تولید همواره با چالش های جدی روبرو بوده است. در این روزهای کرونایی، اگر چنانچه راه درمانی برای اقتصاد نیمه فعالی که در کشور حاکم شده است، پیدا نشود، قطعا اثرات مخربی بر جای خواهد گذاشت.

    به همین منظور پایگاه خبری تحلیلی عصر داراب نیوز با ایجاد پویش من سهیم هستم، قصد دارد قدمی هر چند کوچک در بهبود شرایط اقتصادی بردارد. شرکت در این پویش رایگان است و همه افرادی که کسب و کاری کوچک دارند می توانند در این پویش مشارکت فعال داشته باشند.

    در این راستا با اولین کسب و کار کوچک آشنا می شویم.

    هنر آشپزی و شیرینی پزی از هنرهای جذاب و پرطرفدار است و این روزها زن، مرد و پیر و جوان نمی شناسد. هر کسی در طول زندگی اش برای یک بار هم که شده از این هنر بهره برده است. امروزه این هنر به علم تبدیل شده و با گذشته متفاوت شده است.‌خانم الهام جابری به همراه تیم حرفه ای خود، به ۱۵۰ نفر از هموطنان این علم لذت بخش را آموزش داده است.

    برای آشنایی بیشتر باایشان، گفتگویی تدارک دیده ایم و آنچه می خوانید ماحصل آن است:

    خبرنگار عصر داراب نیوز: لطفا بیوگرافی مختصری از خود داشته باشید و در خصوص حوزه کسب و کار خود توضیحاتی بدهید:
    جابری: موسس آموزشگاه بهارنارنج داراب، الهه جابري، سي و سه ساله و متولد شهرستان داراب هستم. فارغ التحصيل رشته زبان و ادبيات انگليسي و علاقمند به هنر بي انتهاي شيريني و آشپزي هستم و به مدت سه سال است که آموزشگاه فني حرفه اي آزاد بهار نارنج تاسيس کردم.
    خبرنگار عصر داراب نیوز: چرا به آشپزی و شیرینی پزی علاقه پیدا کردید؟
    جابری: علاقه من به اين هنر از كودكي آغاز شد. به دليل اينكه مادرم (روحشان شاد)عليرغم اينكه فرهنگي بودند و نصف روز خود را در مدارس سپري می کردند، علاقه خيلي زيادي به شيريني پزي و آشپزي داشتند به طوري كه دست پخت ايشان زبانزد دوستان و بستگان بود.
    خبرنگار عصر داراب نیوز: چگونه وارد این هنر شدید؟
    جابری: بعد از اينكه در رشته ادبیات انگلیسی فارغ التحصيل شدم خيلي به اين فكر مي كردم كه کاری را شروع كنم كه براي شهرستانم مفيد باشد. با توجه به علاقه ای که از کودکی به این رشته داشتم و خانمهاي خيلي زيادي را می دیدم که به صورت ماهرانه كارهاي شيريني پزي انجام مي دادند كه محدود به شيرينهاي سنتي خود شهرستان مي شد و شيريني مدرن كار نمي كردند و یا عده خيلي كمي شيريني مدرن و يا دكور كيك مدرن كار مي كردند ولی كيفيت لازم نداشت. در شهرستان داراب آموزشگاهي نبود كه افراد بتوانند به صورت آكادميك اين هنر را فرا بگيرند؛ لذا لازم دانستم كه در اين هنر فعاليت كنم و دوره هاي مختلف که در سراسر كشور از جمله شيراز، تهران و تبريز زير نظر اساتيد داخل و خارج از كشوربرگزار می شد، شرکت می کردم.
    خبرنگار عصر داراب نیوز: آیا آموزشگاه فنی حرفه ای آزاد بهارنارنج علاوه بر بحث آموزش وارد زمینه اشتغال نیز شده است؟
    جابری: به لطف خداوند، نزديك به هفت سال است كه در اين هنر فعاليت دارم. دو سال نمايشگاه ويژه نوروز داشتم كه با استقبال بي نظير توسط همشهريان مواجه شد و سه سال است كه این آموزشگاه در حرفه هاي شيريني و آشپزي تاسيس كردم كه تا به امروز نقش به سزايي در ايجاد اشتغال خانگي داشته است.


    خبرنگار عصر داراب نیوز: تا کنون چند نفر در آموزشگاه بهارنارنج آموزش دیده اند؟
    جابری: در اين مدت تعداد زيادي قريب به ١٥٠ نفر از خانمها و آقايان از شهرهای مختلف از جمله: شيراز، بندرعباس، شهرستانهای دیگر و روستاهاي اطرف و چند نفر از عزيزاني كه خارج از كشور (دوبي)اقامت داشتند در آموزشگاه ما مهارت کسب کردند.
    در اين آموزشگاه مهارتهاي زيادي آموزش داده مي شود و مدرك معتبر فني و حرفه اي كه بين المللي است اعطا مي شود و دوستان از اين مدارك جهت تاسيس رستوران، قنادي، كافي شاپ و ايجاد مشاغل خانگي  مي توانند استفاده كنند‌‌.
    خبرنگار عصر داراب نیوز: چه حرفه هایی در آموزشگاه بهار نارنج آموزش داده می شود و افراد چه مهارت هایی می توانند کسب می کنند؟
    جابری: حرفه هايي كه در آموزشگاه بهارنارنج آموزش داده مي شود شامل:
    شيريني پزي درجه دو و يك
    آشپزي درجه دو و يك
    دسر بين الملل
    كافي شاپ
    كبابها
    فينگر فود
    دكوراتوري كيك
    نوشيدني هاي سرد و گرم
    فست فود
    حلوا
    نان ها
    و…
    مي باشد.

    خبرنگار عصر داراب نیوز: آیا در آموزشگاه به تنهایی تدریس می کنید؟
    جابری: در حال حاضر دو مدرس ديگر به غير از من  یعنی سركار خانم ابراهيمي و سركار خانم فصاحت در آموزشگاه مشغول به كار هستند.


    خبرنگار عصر داراب نیوز: چه توصیه ای به هنرجويان دارید؟
    جابری: توصيه من و همكارنم در آموزشگاه بهارنارنج به هنرجويان همواره اين بوده و هست كه شيريني پزي و آشپزي يك هنر است و چه بهتر كه از اين هنر كسب درآمد داشته باشند و از وقت خود نهايت استفاده را ببرند. دوم اينكه از مواد باكيفيت استفاده كنند و كار با كيفيت به مشتري تحویل بدهند؛ چون براي شخصي كه به صورت خانگي سفارش مي دهد، سلامت و زيبايي كار در درجه اول اهميت قرار دارد.
    خبرنگار عصر داراب نیوز: جمله پایانی شما چیست؟
    جابری: در آخر از همسر مهربانم كه همواره همراهي ام كرده و خانواده و دوستان عزيزم به ويژه سركارخانم فصاحت تشکر می کنم؛ اگر واقعا همراهي هر كدام از عزيزان نبود اين موفقيت امكان پذير نبود. براي همه عزيزان به ويژه هنرجويان آموزشگاه آرزوي موفقيت، سلامتي و ثروت روزافزون دارم و ان شاالله كه درآمدشان از اين هنر كامشان را شيرين كند.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.