شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • فرمانده سپاه ناحیه داراب: پی برده اند و پی برده ایم که رمز دفاع مقدس و توفیق در دفاع مقدس، مقاومت بود

    شناسه : 9582 ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳ 1892 بازدید ارسال توسط :

    صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان داراب به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در روز یکشنبه ۳۱شهریورماه در جوار شهدای گمنام برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز،  سرهنگ هاشمیان فرمانده سپاه ناحیه داراب در آئین صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: امروز در حالی هفته […]

    فرمانده سپاه ناحیه داراب: پی برده اند و پی برده ایم که رمز دفاع مقدس و توفیق در دفاع مقدس، مقاومت بود
    پ
    پ

    صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان داراب به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در روز یکشنبه ۳۱شهریورماه در جوار شهدای گمنام برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز،  سرهنگ هاشمیان فرمانده سپاه ناحیه داراب در آئین صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: امروز در حالی هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم که پی برده اند و پی برده ایم که رمز دفاع مقدس و توفیق در دفاع مقدس، مقاومت بود.

    سرهنگ هاشمیان افزود: نتیجه مقاومت ۸ سال کارنامه درخشان فرزندان روح الله و نتیجه آن ۴۰ سال پایداری و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود و نتیجه آن مقاومت، حکایت آن بانویی است که با یک چوبدستی تعداد زیادی از نیروهای عراقی را به اسارت در می آورد. نتیجه مقاومت حکایت آن جوان دهه هفتادی است که سر داد ولی خم به ابرو نیاورد و ذره ای ترس در دلش راه نداد.

    سرهنگ هاشمیان با اشاره به برنامه های تدارک دیده شده در طول هفته دفاع مقدس گفت: امروز همزمان با هفته دفاع مقدس و تهاجم و حمله رژیم بعث به کشورمان با اجرای صبحگاه مشترک شروع شد.

    وی افزود: یادواره شهدا در حسینیه امام خمینی در روز سه شنبه، عطر افشانی قبور مطهر شهدا در روز پنجشنبه، پیاده روی خانوادگی در روز جمعه، همایش رزمندگان و ایثارگران و یادواره شهدای عشایر در روز شنبه ساعت ۹ صبح از جمله این برنامه ها است.

    وی در پایان مراسم صبحگاه مشترک گفت: امیدوارم این امانتی که شهدای عزیز و خانواده های آنها به ما سپرده اند به صاحب اصلی آن با دست با کفایت مقام معظم رهبری به دست وجود نازنین صاحب زمان برسانیم.

    امام جمعه شهرستان داراب در این مراسم با بیان اینکه به رسم وفاداری و به رسم وظیفه باید یاد و خاطره شهدای والا مقام نظام اسلامی چه شهدای انقلاب و چه شهدای هشت سال دفاع و چه شهدای مدافع حرم و چه شهدای مدافع امنیت کشور گرامی بداریم عنوان کرد: آنها قرین رحمت الهی هستند ولی طبق روایات باید رحمت واسعه و غفران الهی و علو درجات برای شهدای والا مقام درخواست کرد.

    وی افزود: ثانیا محضر حق داران به نظام جمهوری اسلامی و کسانی که با وجود آنها نظام بقا دارد، یعنی خانواده های شهدای والا مقام و همچنین ایثارگران و خانواده هایشان و جانبازان و خانواده هایشان و همچنین رزمندگان اسلام و خانواده هایشان که اینها بیشترین حق به گردن نظام دارند به همه آنها تبریک می گویم و شفای کامل و عاجل برای جانبازان و سلامتی برای رزمندگان و ایثارگرانی که در هشت سال دفاع مقدس در جبهه ها بودند، از خداوند خواستارم. آرزوی موفقیت برای پیشکسوتان در جنگ و جهاد داریم.

    حجه الاسلام صادقی امام جمعه داراب در این مراسم، مردم ایران را شکست ناپذیر خواند و گفت: ملت ایران حرکت بسیار بزرگی کرد به امر امامش؛ آنهایی که مدافع بودند و شکست ناپذیر و همیشه به امر امام جبهه ها را گرم نگه داشتند. اینها با انهایی که یک بار هم جبهه ندیدند خیلی فرق می کنند؛ بعضی ها بودند هشت سال دفاع مقدس بر سر این ملت توپ و تانک وگلوله و موشک بارید ولی ساعتی در جبهه های حق علیه باطل دیده نشدند. ثالثا به ملت بزرگ ایران که فرزندانی اینگونه تربیت کردند تبریک و تهنیت عرض می کنیم.

    حجه الاسلام صادقی افزود: انسان باید دفاعی بکند و اگر کسی دفاعی از اسلام و از قرآن و از ارزشها و از مردم کرد، خدای تبارک و تعالی مدافع او است؛ خدا مدافع کسی است که آن کس در راه اسلام، در راه قرآن، در راه نورانی دین مبین اسلام، در راه خدمت به مردم، در راه جلوگیری از ظلم و جنایت می ایستد و دفاع می کند و استقامت می کنند. خدای تبارک و تعالی قول داده است و آنچه خدا می فرماید مطابق با واقع است از مومنینی که از اسلام و قرآن و از مردم دفاع می کنند و مدافع است خداوند می فرماید ما از این دفاع کننده ها دفاع می کنیم.

    حجه الاسلام صادقی با اشاره به آیه ۳۸  سوره مبارکه حج گفت: در این آیه خدا می فرماید که هر کسی که از دین ما از اسلام و از قرآن  و از ارزشها و مردم دفاع کند خدای متعال از اهل ایمان بی چون و چرا دفاع می کند. خدای تبارک و تعالی مدافع کسانی است که ایمان آورده اند مدافع کسانی است که اشهد ان محمد رسول الله می گویند و از دین دفاع می کنند خداوند دفاع می کند از اینها و از آن طرف خدای تبارک و تعالی خیانتکار و کفران کننده را دوست ندارد.

    وی افزود: از این آیه استفاده کردند مفسران که وعده های الهی نصرت و دفاع از مومنان است. خدای متعال از مومنان دفاع می کند و آنها را یاری می کند؛ اگر چه به ظاهر شکست بخورند ولی در واقع مومنین پیروز می شوند. حضرت علی (ع) به شهادت می رسد و لی در ظاهر شهید می شود. امام حسین (ع) در راه دفاع از دین به شهادت می رسد ولی اویی که به پیروزی رسیده است و خدا به او نصرت داده است امیرالمومنین علی (ع) و فرزند امیرالمومنین، تفکر امیرالمومنین، کتاب و بیانات امیرالمومنین است.

    حجه الاسلام صادقی افزود: حضرت اباعبدالله حسین (ع) به ظاهر به شهادت می رسد ولی آنی که پیروز شده در این میدان خط اباعبدالله حسین (ع) است که همان دین مبین اسلام است.

    حجه الاسلام صادقی با بیان اینکه نصرت الهی دو نوع است گفت: استفاده دیگری که از این آیه می شود این است که ممکن است نصرت الهی فوری باشد؛ مثلا در جنگ بدر و خیلی از میادینی که بلافاصله نصرت الهی می آمد و یا ممکن است که در طولانی مدت باشد. این یاری، یاری پس از هشت سال باشد و یاری پس از چهل سال باشد.

    وی افزود: امروز عزتی که نظام جمهوری اسلامی دارد به یاری خدای تبارک و تعالی است. امروز هر چه داریم به برکت دفاع مقدس است شما خیال می کنید استکبار جهانی این گونه عقب نشینی می کند و نمی تواند در مقابل نظام جمهوری اسلامی وارد عمل شوند؟ همین دفاع مقدس، بزرگی ملت ایران و فداکاری فرزندان این امت است که جلوی خیلی از مشکلات را می گیرد. می  دانند اگر جنگی در بگیرد به ضرر آنها خواهد شد پس این نصرت الهی مواهبش ادامه دارد. پس نصرت الهی در هر زمینه ای حتمی است.

    حجه الاسلام صادقی با اشاره به بیان امام بزرگوار در رابطه با دفاع مقدس گفت: امام بزرگوار می فرماید که ملت بزرگ ایران ما تابع امر خداییم و به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم.

    وی به سخنان رهبر انقلاب در خصوص هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره و عنوان کرد: رهبر عظیم الشأن انقلاب می فرماید جنگ به وسیله مردم اداره شد. هم ارتش هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همه نیروهای متکی به این ملت بودند، متکی به ایمان مردم بودند، متکی به صفای مردم بودند و این مردم بودند که حامی نظام جمهوری اسلامی و مدافع جبهه های حق علیه باطل بودند. آن چیزی که ما را به پیروزی رساند مقاومت هشت ساله و دلیرانه ملت ایران بود و انسجام و هماهنگی؛ تا این انسجام و هماهنگی باشد به ملت ایران هیچ گزندی نمی رسد.

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.