شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 4 ذو القعدة 1445 Saturday, 11 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2013 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • فرمانده سپاه ناحیه داراب در جمع خبرنگاران شهرستان مطرح کرد: در خبرهایی که مخابره می کنید باید دقت کنید، اعتماد عمومی خیلی مهم است

    شناسه : 15108 ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸ 152 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز،  فرمانده سپاه ناحیه داراب، سرهنگ رزمخواه به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار، در جلسه ای مشترک با حضور خبرنگاران شهرستان داراب، ضمن تبریک به جامعه خبری اظهار داشت: وقتی می گوییم خبرنگار تمام کسانی که دست اندرکار یک مجموعه خبری هستند چه کسی که پیام را در صحنه […]

    فرمانده سپاه ناحیه داراب در جمع خبرنگاران شهرستان مطرح کرد: در خبرهایی که مخابره می کنید باید دقت کنید، اعتماد عمومی خیلی مهم است
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز،  فرمانده سپاه ناحیه داراب، سرهنگ رزمخواه به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار، در جلسه ای مشترک با حضور خبرنگاران شهرستان داراب، ضمن تبریک به جامعه خبری اظهار داشت: وقتی می گوییم خبرنگار تمام کسانی که دست اندرکار یک مجموعه خبری هستند چه کسی که پیام را در صحنه تنظیم می کند و چه کسی که عکاسی می کند، همه مجموعه دست اندرکار تنظیم یک خبر هستند. من به عنوان مجموعه سپاه و خادم شما ارادت خودم را در روز خبرنگار به همه شما اعلام می کنم.

    سرهنگ رزمخواه رسالت خبرنگاری را رسالتی زینبی گونه خواند و تصریح کرد: پیام رسانی یک رسالت زینبی گونه است و کار اصلی را شما انجام می دهید.

    وی افزود: در عالم خلقت هم همین است‌، خداوند متعال زمانی که انسان را خلق کرد، فرمود: من این انسان را فقط برای خودم و همنشینی و همزیستی با خودم و برای رسیدن به خودم می خواهم. می گویند: رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند؛ برای اینکه انسان می خواهد به خدا برسد، باید در کنار خدا باشد و از همنشینی با خدا می تواند به کمالات برسد و از طرف دیگر باید با انسان ها ارتباط داشته باشد. این امکان ندارد. انسان به غیر از ارتباط با خداوند و بدون ارتباط با انسان ها هرگز نمی تواند اسما الهی را درک کند و نمی تواند به رشد و کمال برسد. رابطه انسان ها چگونه شکل می گیرد؟ این رابطه به شکل های مختلفی امروزه شکل می گیرد که مهمترین آن که روز به روز دارد به اهمیت آن افزوده می شود بحث رسانه است و تعارف نداریم.

    فرمانده سپاه ناحیه داراب با بیان اینکه مدیریت در دست کسانی است که رسانه قوی و غول پیکری در اختیار دارند خاطرنشان کرد: موضوعات خبری موضوعات بسیار مهمی است؛ کار شما برقرار کننده رابطه بین انسان ها است و کار بسیار بزرگ و عظیم و اساسی است. یک بخش از کار شما تجهیزات و امکاناتی که در اختیار دارید است و روز به روز در دنیا پیشرفته تر می شود اما بحث اصلی ما پیامی است که شما مخابره می کنید. کار اساسی آن پیامی است که اثرگذار است، شاید تجهیزات نتواند آنقدر اثرگذار باشد ولی پیامی که شما به جامعه مخابره می کنید واقعا پیام اثرگذاری می تواند باشد، فقط بستگی دارد که شما چگونه این پیام را تنظیم کنید.

    سرهنگ رزمخواه به دو نوع از پیام خبر اشاره کرد و گفت: امروزه در دنیا می بینید چگونه خبرها را تنظیم می کنند. برخی از خبرها حامل صفا، صمیمیت، صلح و نوعدوستی در دنیا است. برخی از خبرها هم حاوی پیام های سرکوب کننده جامعه بشریت و تحقیر کننده انسان هاست. بنابراین پیام ما می تواند الهی و یا شیطانی باشد و از این دو حالت خارج نیست. در دنیای امروز پیام هایی که مخابره می شود همین است.

    وی با تأکید بر اهمیت رسانه و ایجاد صفوف آشکار در دنیا عنوان کرد: از یک طرف رسانه هایی هستند که تمام امکانات برای سلطه بر بشریت، تحقیر انسان، جنگ و چپاول انسان‌ها در اختیار دارند و این پیامی است که از طرف رسانه‌های بیگانه و رسانه هایی که در خدمت شیطان هستند به دنیا مخابره می شود؛ از طرف دیگر هم می بینید که پیام هایی هستند که شامل صلح، دوستی، برادری و انسانیت هستند و از حقوق انسان ها دفاع می کنند.

    فرمانده سپاه ناحیه داراب در ادامه افزود: خداوند را شاکر و سپاسگزاریم که پیام های جمهوری اسلامی و جامعه خبری و پیام رسان ما در دنیا بی نظیر هستند و حامل پیام صلح، دوستی، اخلاق و انسانیت هستند و در هیچ کجا پیدا نمی کنید.

    سرهنگ رزمخواه در خصوص ایستادگی جمهوری اسلامی در برابر جبهه شیطانی تأکید کرد: امروزه ما در برابر یک جبهه شیطانی قرار گرفتیم که ملت ها را سرکوب و تحقیر می کنند و از طرف دیگر جمهوری اسلامی در برابر آنها تنها ایستاده و مقابله می کند و این کار دشواری است. ممکن است گفته شود ما کجا و آنها کجا و امکانات و تجهیزاتی که آنها دارند ما نداریم، اما ما در طول ۴۴ سال نشان دادیم که اگر ایمان و اراده قوی پشت ما باشد، بر همه آنها غلبه می کنیم. شهید صارمی را که در راه خط مقدم خبرنگاری به شهادت رسید با هزاران هزار از لشکر شیطانی عوض نمی کنیم. الحمدالله چنین خبرنگارانی در سطح کشور داریم که بی‌نظیر هستند.

    سرهنگ رزمخواه امیدآفرینی را رسالت جامعه خبرنگاری دانست و تصریح کرد: از همین جا از زحمات جامعه خبری شهرستان و شما خبرنگاران عزیز که امروز موضوعات مختلف را پوشش می دهید و امیدآفرینی می کنید، تشکر می کنم. مهمترین کار و رسالت شما این است که امیدآفرینی کنید و سیاه نمایی و ناامید کردن کار دشمن است‌. دشمنان داخلی و خارجی زیادی هستند که سیاه نمایی می کنند، اما خبرنگاران عزیز ما با روحیه جهادی و انقلابی که دارند ایستاده اند و امیدآفرینی می کنند. خدمات و دستاوردهای نظام و اتفاقاتی که رخ می دهد را پوشش می دهند.

    وی اعتماد مردم به جامعه خبرنگاری شهرستان را مهم خواند و افزود: هر خبری که شما در شهرستان منتشر می کنید و اگر اعتماد مردم را جلب کنید، در صورت وجود روایت های مختلف در خصوص یک اتفاق، مردم به شما اعتماد می کنند و قبول می کنند. شما تکیه گاه مردم هستید، بنابراین در خبرهایی که مخابره می کنید باید دقت کنید. اعتماد عمومی خیلی مهم است و سعی کنید این اعتماد را همراه خود داشته باشید. ممنون و سپاسگزار شما هستم که با دست خالی در این شهرستان مسائل مختلف را دنبال و پوشش می دهید.

    فرمانده سپاه ناحیه داراب ضمن بیان دیدگاه خود در خصوص عدم‌جناح بندی سپاه، اظهار داشت: سپاه متعلق به شما و همه است. نگاه بنده این است که درب سپاه به روی همه باید باز باشد و شما باید در صحنه باشید و حضور داشته باشید. ما به دنبال جناح بندی و مسائل سیاسی نیستیم و نخواهیم رفت‌. اعتقاد ما به مردم و شماست، بایستی در کنار مردم باشیم و کمک کنیم. اگر مجموعه اداری و نظامی هزاران هزار کار انجام بدهند اما هیچ کس آنها را پوشش ندهد، انگار هیچ اتفاقی رخ نداده است و مردم فکر می کنند انقلاب کاری برای آنها انجام نمی دهد به همین دلیل ۹۰ درصد کار رسانه است و ۱۰ درصد مربوط به اصل کار است. رسالت شما، رسالت سنگینی است که بایستی در کنار یکدیگر کمک کنیم.

    سرهنگ رزمخواه اعتماد مردم به نظام و انقلاب را مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر می خواهیم به مردم امید بدهیم باید خدمات ۴۴ سال انقلاب را یادآوری کنیم. کاری به شخص نداریم و اگر منِ نوعی انجام دهم به پای نظام نوشته می شود. اگر شما یک خبری را منتشر کنید دیدگاهتان با دید اسلام باشد و بگویید اگر این خبر الان قرار داده شد، مخاطبین من چه فکری می کنند و نگاهشان نسبت به دین و انقلاب چه تغییری می کند؟ آیا مردم نسبت به نظام ناامید می شوند یا امیدوار می شوند‌؟ کاری کنیم که مردم امیدوار شوند و اعتماد آنها به نظام و انقلاب سلب نشود‌. الحمدالله شما در شهرستان این کار را انجام می دهید و واقعا زینبی گونه است؛ خداوند ان شالله توفیق دهد در این رسالت سنگینی که به عهده شما گذاشته شده بتوانید ثابت قدم بمانید و این مسیر را با قدرت ادامه دهید.

    فرمانده سپاه ناحیه داراب در پایان خاطرنشان کرد: ما به عنوان مجموعه سپاه در کنار شما هستیم، ‌اینجا خانه شماست و هر زمان که اراده بفرمایید در خدمت شما هستیم و خوشحال می شویم. امروز توفیقی برای ما بود که در روز خبرنگار در خدمت شما بودیم و بر ما منت نهادید که تشریف آوردید.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.