یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 5 ذو القعدة 1445 Sunday, 12 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2013 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • عریضه ای به بهانه خوشامدگویی به فرماندار ویژه شهرستان داراب

    شناسه : 15190 ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳ 198 بازدید ارسال توسط : نویسنده : افسانه قرائی

    افسانه قرائی، پایگاه خبری عصر داراب نیوز؛  با اتمام انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و نمایان شدن مجلس انقلابی، امیدهای زیادی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی انتظار می رفت اما در حال حاضر خود به چالشی بحث برانگیز تبدیل شده است‌. در راستای ادعای نمایندگان انقلابی، امید نیز پررنگ می شد چرا که گمان می […]

    عریضه ای به بهانه خوشامدگویی به فرماندار ویژه شهرستان داراب
    پ
    پ

    افسانه قرائی، پایگاه خبری عصر داراب نیوز؛  با اتمام انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و نمایان شدن مجلس انقلابی، امیدهای زیادی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی انتظار می رفت اما در حال حاضر خود به چالشی بحث برانگیز تبدیل شده است‌. در راستای ادعای نمایندگان انقلابی، امید نیز پررنگ می شد چرا که گمان می رفت سوابق برخی از آنها به تنهایی برای حل مشکلات کفایت می کند.

    دوره های قبلی مجلس شورای اسلامی شاید ایجاد و بعضا حل نشدن مشکلات را به عدم همسویی مجلس با دولت و دستگاه قضایی منتسب می کردند، ولی اکنون با گذشت ۲ سال از عمر دولت و ۳ سال و اندی از عمر مجلس شورای اسلامی، مشکلات عجیب و غریبی دامن گیر مردم و جوانان شده است. گرچه نهادهای دیگر هم از قافله عقب نیفتادند و بذر ناامیدی می کارند.

    دیوان عدالت اداری که خود باید مجری عدالت باشد، عدالت را ذبح کرد (عزل شبانه رئیس سازمان سنجش) که نقل محافل شد‌. مجلس شورای اسلامی نیز در اقدامی عجیب معاون سیاسی وزارت کشور را محکوم می کند.

    گویا تنها چیزی که برای نمایندگان انقلابی اهمیتی ندارد رفع مشکلات اساسی است. ماجرا از جایی شروع شد که معاون سیاسی وزیر کشور، در راستای انجام وظایف قانونی خود در نامه ای خطاب به استانداران و برای پیشگیری از هر گونه سوءبرداشت، نسبت به عدم همراهی و معیت نماینده در حوزه انتخابیه در موضوعات و جلسات شائبه‌دار، هشدار داد.

    با انتشار این خبر، نمایندگان انقلابی چنان آشوبی به پا کردند که کمتر کسی فکر می کرد ایجاد شفافیت هزینه های زیادی دارد. نمایندگان مجلسی که قرار بود شفافیت در آرا داشته باشند نه تنها اقدامی انجام ندادند بلکه با هر کسی که خواستار شفافیت است نیز برخورد می کنند.

    مجلس شورای اسلامی! این انصاف نیست با شعارهای انقلابی وارد صحنه شوی و مردم و به خصوص جوانان را سست و ناامید کنی.

    در شهرستان داراب و در مقیاسی کوچکتر نیز شاهد ماجراهایی هستیم. از معارفه فرهاد سعدی به عنوان فرماندار ویژه داراب هجده ماه گذشت و به شناخت نسبی از شهرستان رسیده بود؛ اما اکنون تکریم شد.

    در اذهان عمومی این تفکر وجود دارد که رفع مشکلات و برقراری شفافیت هزینه دارد و معارفه فرماندار ویژه شهرستان، گواهی بر این ادعاست‌.

    سالیان زیادی است که گفته می شود داراب، شهری سیاست زده است، تا کنون بارقه امیدی دیده نشده و گمان می رود این رویه غلط ادامه دار باشد. مشکلات مردم، دستاویزی برای کسب قدرت و شهرت عده ای شده است‌. در زمان انتخابات، مردم، ولی نعمت اند و بعد از انتخابات، فراموش شده همیشگی می شوند.

    جناب آقای اقتصادی، ضمن خیرمقدم به محضر شما، بنا به خط قرمزهایی که در روز معارفه برشمردید، به عنوان پیشنهاد برای اولین اقدام مدیران ناکارآمدی که دادستان نیز از کم و کیف ماجرا اطلاع دارند، معرفی و برخورد قانونی نمایید.

    آقایان مسئول! اگر قرار باشد با تکریم و معارفه های متعدد فرماندار ویژه شهرستان، این مهم به تأخیر افتد دچار اشتباه محاسباتی شده اید. قطعا تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد و از حقوق عامه مردم کوتاه نخواهیم آمد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.