سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران: آماده برگزاری جشن هسته‌ای هستیم/ محمدعلی افشانی گزینه تصدی استانداری فارس

    شناسه : 261 ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵ 1067 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش عصر داراب و به نقل از خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه هفتاد و پنجمین نشست شورای اجتماعی کشور که امروز در وزارت کشور برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار وزارت کشور باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص استیضاح وی به دلیل انتخاب استاندار جدید فارس، اظهار کرد: […]

    رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران: آماده برگزاری جشن هسته‌ای هستیم/ محمدعلی افشانی گزینه تصدی استانداری فارس
    پ
    پ

    به گزارش عصر داراب و به نقل از خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه هفتاد و پنجمین نشست شورای اجتماعی کشور که امروز در وزارت کشور برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار وزارت کشور باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص استیضاح وی به دلیل انتخاب استاندار جدید فارس، اظهار کرد: نمایندگان مجلس و دولت هرکدام برای خود وظایفی دارند که در همین خصوص وظیفه وزیر کشور، معرفی استاندار به دولت و وظیفه دولت، تصمیم گیری در خصوص انتخاب آن است. همچنین وظیفه مجلس نیز نظارت در این زمینه است.
    وی در ادامه افزود: البته ما در این دولت با توجه به تعامل مجلس، همواره اعلام کردیم که به دنبال هماهنگی هستیم اما این بدان معنا نیست که به وزارت کشور و دولت ، استاندار تحمیل شود که تا امروز نیز چنین چیزی اتفاق نیافتاده است.
    وزیر کشور یادآور شد: نمایندگان مجلس در خصوص انتخاب استاندار فارس، ۵ نفر را معرفی کردند که هیچ کدام صلاحیت استانداری این استان را نداشتند، چرا که فارس بسیار مهم است و لازم است افرادی با توانمندی بالا به این استان بروند.
    رحمانی فضلی گفت: از این رو ما خود یک نفر را انتخاب کردیم که این موضوع حق و در حیطه اختیارات وزارت کشور است و ما نگران چیزی نیستیم.
    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پای استیضاح در مجلس هستید،تصریح کرد : مجلس اختیار دارد و اگر بخواهد من را در این خصوص استیضاح کند، نمیتوانم فرار کنم.
    وی اضافه کرد:آقای افشانی گزینه مورد نظر برای تصدی استانداری فارس است.
    رحمانی فضلی در خصوص برگزاری جشن هسته ای تصریح کرد: تا به الان چیزی در این خصوص ابلاغ نشده اما اگر خدا بخواهد و این امر ختم به خیر شود، مردم به صورت خود جوش جشن خواهند گرفت.
    وزیر کشور یادآور شد: ما نیز به همه استان ها و همچنین نیروی انتظامی اعلام کرده ایم که شرایط را برای حضور مردم مهیا کنند.
    وی همچنین از دستگیری یک گروهک تروریستی خبر داد و گفت: یک ماه قبل از راهپیمایی روز قدس، با توجه به اینکه استفاده از تجمعات از سوی گروه های تروریستی در جهت منافع خود جزو برنامه های این گروه ها است، لذا پیش بینی های لازم در این خصوص شده بود و ما مطمئن بودیم هیچ اتفاقی نمی افتد اما دو روز قبل یک گروه سه نفره که مجهز به سلاح، مواد منفجره و جلیقه های انفجاری بودند و قصد ورود به کشور را داشتند، توسط مرزبانان غیور دستگیر شدند.
    وی ادامه داد: این گروهک از دسته گروهک های شرق کشور بودند و اعترافات بسیاری انجام داده اند، لذا قطعا شبکه های آنها در داخل و خارج شناسایی خواهد شد.
    رحمانی فضلی همچنین به ارائه گزارشی در خصوص روند هفتاد و پنجمین جلسه شورای اجتماعی کشور پرداخت و گفت: از آنجا که مردم برای گذران اوقات فراغت به سواحل کشور میروند، از سال گذشته تدابیری اندیشیده شده که ما بتوانیم این موضوع را هم در حوزه فرهنگی، و هم در حوزه انتظامی، مدیریت کنیم.
    وزیر کشور اضافه کرد: متاسفانه در سال ۹۲، ۲۰۱ نفر غرق شدند که با برنامه ریزی های انجام شده، توانستیم این عدد را در سال ۹۳ به ۹۷ نفر کاهش دهیم که آمار بسیار قابل توجهی است.
    وی با بیان اینکه از نظر فرهنگی و اجتماعی تقریبا هیچگونه شکایتی نداشته ایم، گفت: همه دستگاه های مربوط به استان های متولی دعوت شدند و مروری بر برنامه های سال قبل و تدابیر لازم برای امسال مطرح شد.
    ادامه داد: دستور بعدی این جلسه، سفرهای سه و چهار روزه عید فطر بود که در این زمینه هم نیروی انتظامی و هم وزارت راه و شهرسازی تدابیر و تمهیدات لازم را بیاندیشند تا مردم به راحتی سفر کنند.
    وزیر کشور با اشاره به اینکه بحث زندان ها و مسائل فرهنگی موضوع بعدی جلسه بود، گفت: با توجه به حجم مضاعف جلسه، بررسی این موضوع به جلسه بعد موکول شد.
    وزیر کشور همچنین از وضعیت عفاف و حجاب سخن گفت و تاکید کرد: توقع در این زمینه زیاد است، البته این توقع به حق است که هم مردم و هم مسئولین، هم دولت و هم مقام معظم رهبری در این زمینه توقع دارند، چرا که ما یک جامعه دینی هستیم.
    وی با بیان اینکه ما به دنبال معرفی الگوهای مناسب با عرف و مذهب هستیم، گفت:‌ از این رو جلساتی در دولت و شورای اجتماعی وزارت کشور به طور مرتب تشکیل شده است و برنامه‌های مختلفی را برای فعال کردن دستگاه‌های اجرایی در این خصوص تدارک کرده‌ایم، ضمن اینکه نظارت و عملکرد دستگاه‌ اجرایی باید وجود داشته باشد.
    وی با اشاره به اینکه در مرحله اول این کار باید از درون دستگاه‌های اجرایی انجام شود، گفت: در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و گزارش‌های ما حاکی از آن است که وضعیت بهتر شده و تلاش‌های خوبی انجام شده است و البته در فضای عمومی که پلیس مسئول است، هیچگونه کاهشی در اقدامات پلیس نداشته‌ایم.

    وزیر کشور در پایان گفت: این کار باید با روش‌های هوشمندان و مدبرانه که موجب رنجش مردم نشود، صورت گیرد تا التهاب اجتماعی ایجاد نشود، ضمن اینکه این امر مبتنی بر مشارکت مردم بوده است، البته اینکه خودمان در این زمینه راضی هستیم، باید بگوییم که ما تا رسیدن به نقطه مطلوب، فاصله داریم و باید در این زمینه تلاش کنیم.

    ثبت دیدگاه

    2 دیدگاه برای “رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران: آماده برگزاری جشن هسته‌ای هستیم/ محمدعلی افشانی گزینه تصدی استانداری فارس”
    1. امیدواریم آنچه صلاح مردم، ارمانهای اصیل انقلاب وشرایط خاص استان عزیزمان هست اتفاق. بیافتد، انشاءالله

    2. جلسه چقد پربار بوده!! مسایل خیلی مهمی مطرح میشه.!!! واقعا خسته نباشید میگم!! دکل نفتی پیدا شده که ان شالله؟؟ بورسیه ها هم که حل شده. دولت راستگویان دستت درد نکنه که به کام دانشجویان سم ریختی به قول رهبر!!!! دست مریزاد به برادران تلاشگر در حوزه دروغگویی و منحرف ساختن افکار عمومی!! جهانگیری هم دست گل جدیدش رو شده! تبریک به تو. تبریک به خودم. تبریک به همه!،