شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • رئیس ستاد پیشگیری ازجرایم و تخلفات انتخابات: اجازه نمی دهیم در روند انتخابات تخطی و تخلف از قانون صورت بگیرد

    شناسه : 15796 ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰ 100 بازدید ارسال توسط :

    دستگاه قضایی با کسانی که با تحریک و تهدید نامزدهای انتخاباتی و با رفتارهای خلاف قانون موجب برهم خوردن نظم، امنیت، آسایش و آرامش عمومی واخلال در روند انتخابات می گردند، به شدت برخورد می کند.   به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، محمّدرضا نظافت رییس دادگستری و رئیس ستاد پیشگیری از جرائم و […]

    رئیس ستاد پیشگیری ازجرایم و تخلفات انتخابات: اجازه نمی دهیم در روند انتخابات تخطی و تخلف از قانون صورت بگیرد
    پ
    پ

    دستگاه قضایی با کسانی که با تحریک و تهدید نامزدهای انتخاباتی و با رفتارهای خلاف قانون موجب برهم خوردن نظم، امنیت، آسایش و آرامش عمومی واخلال در روند انتخابات می گردند، به شدت برخورد می کند.

     

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، محمّدرضا نظافت رییس دادگستری و رئیس ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در جمع نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: سه وظیفه برای ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی مشخص شده که بایستی قبل از انتخابات،حین انتخابات و بعد از برگزاری انتخابات به وظایف و تکالیف قانونی خود عمل نموده واقدامات لازم نیز در این راستا معمول گردد.

    وی ادامه داد: به تخلفات و جرایم رسیدگی و گزارش ها و اقدامات انجام شده نیز به مراجع ذیصلاح و ستاد استانی و مرکزی جهت هرگونه اقدام مقتضی وقانونی منعکس خواهیم کرد.

    وی گفت: همه ما بایستی مقدمات حضور حداکثری مردم را فراهم کنیم اما اجازه نداریم در روند انتخابات، قوانین را زیر پا بگذاریم و مرتکب رفتار خلاف قانون شویم.

    وی تصریح کرد: قانون خط قرمز ماست و بنا به رسالت و امانتی که به ما سپرده شده است به هیچ عنوان به هیچ مسئول و نامزد انتخاباتی اجازه نمی دهیم قبل، حین و حتی بعد از انتخابات مرتکب رفتار خلاف قانون گردد وبنای ما بدوا پیشگیری است اما چنانچه رفتاری اعم از فعل یا ترک فعل صورت پذیرد به وظیفه شرعی وقانونی خود عمل می کنیم.

    نظافت گفت: رعایت قانون یعنی احترام به حقوق دیگران و وقتی یک نامزد بخواهد فردا به عنوان نماینده بر کرسی مجلس تکیه زده وقانون وضع کند باید قانونمند ترین وقانونمدارترین فرد از جهت رعایت قانون و حقوق دیگران وتوجه جدی به حق الناس داشته باشد.

    وی گفت: همه طرفداران و لیدرها باید اخلاق را رعایت کرده و نامزدها اخلاق مداری را مدنظر و به همه طرفدارانشان نیز تاکید و متذکر که این اصل مهم را رعایت کنند.

    این مقام عالی قضایی ضمن تاکید بر دوری از بد اخلاقی و تهدید دیگران گفت: تهدید و توهین به دیگران هنر نیست و شک نکنید که این رویه نتیجه معکوس برای شما و نتیجه مطلوب برای طرف مقابل خواهد داشت، چرا که مردم شریف شهرستان های داراب و زرین دشت قضاوتگران خوبی هستند و با فهم بالایی که دارند تشخیص می دهند.

    وی ادامه داد: بایستی نامزدها به جای بیان وعده و وعیدهای های غیر عملیاتی که از حدود تکالیف واختیاراتشان خارج است، برنامه ها واهداف و تکالیف و وظایف قانونی خود را به مردم اطلاع رسانی کنند.

    وی افزود: برخی از نامزدها امروز به حق الناس توجه ندارند و با تبلیغات زودهنگام حق دیگران را ضایع می کنند. همه تخلفات بصورت دقیق رصد و ثبت می شود و از شما نیز درخواست دارم مستندات تخلفات نامزدها را به ما و دستگاه های نظارتی اطلاع رسانی کنید.

    رئیس دادگستری داراب ضمن تاکید بر بی طرفی دستگاه قضایی در جمع اعضای شورای تامین و نامزدها گفت: هیچ نامزد انتخاباتی و طرفدارانشان حق ندارند مردم را تحریک وتهدید کنند و بگویند ما اجازه ورود فلان نامزد را به شهر یا روستایمان نمی دهیم مگر شما چکاره هستید؟! قطعا با کسانی که مردم را تهدید می کنند و نظم و امنیت را مختل می کنند، با شدت برخورد می شود.

    نظافت رئیس ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در پایان از همه درخواست کرد که با محوریت قانون و رعایت اخلاق همگی از تمام ظرفیت‌ها استفاده تا انتخاباتی پرشور و سالم در سایه امنیت برگزار کنیم تا این حضور حداکثری باعث نا امیدی دشمنان نظام و انقلاب و خشنودی نایب برحق امام عصر (عج) و پشتوانه مستحکمی برای منتخب مردم در امر خدمت رسانی هر چه بیشتر و مطلوبتر گردد.

    حسین روانشاد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان داراب در جمع اعضای شورای تأمین و نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم گفت: نظام جمهوری اسلامی بر پایه مردم سالاری دینی بنا شده است و مردم در انتخاب مسئولین کشور به صورت مستقیم ویا غیرمستقیم نقش دارند.

    وی گفت: مطابق قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی پرسنل نیروی انتظامی حق جانبداری و مداخله در انتخابات ندارند چرا که طبق این قانون اگر جرم مشهودی را در روند انتخابات مشاهده کردند بایستی ورود نموده و اقدامات پیشگیرانه ویا حسب مورد نسبت به دستگیری مرتکبین جرایم اقدام کنند.طبق قانون اگر نامزدی تخلف یا جرمی را مرتکب شود و حقوق دیگری یا مردم را ضایع کند، موارد به دادستانی کل کشور گزارش شده و با اخذ دستور ایشان تعقیب وی و برخورد قانونی صورت می پذیرد.

    دبیر ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی گفت: رصد گروه های فضای مجازی نشان می دهد طرفداران برخی کاندیداها اخلاق را رعایت نمی کنند و بعضا اقدام به فحاشی و توهین به دیگران می کنند که این بیشتر به کاندیدای مورد نظر ضربه می زند. فردی اعلام کرده که ما نمی گذاریم نامزد انتخاباتی یا حامیان وی در منطقه ای حضور پیدا کنند که تمامی این موارد شناسایی و افراد خاطی احضار می شوند.

    وی با تاکید بر نظارت استصوابی شورای نگهبان گفت: در صورت تخلف نامزدها در روند انتخابات حتی در صورت پیروزی نیز شورای نگهبان می تواند اعتبارنامه وی را تایید نکند. برخی از نامزدها در جهت تبلیغ با مسئولین عکس می گیرند و انتشار می دهند که این طبق قانون جرم است و مجازات دارد.

    دادستان داراب گفت: ایجاد ستاد در فضای مجازی و حقیقی، سفارش پروژه به بلاگرها، ادمین ها و فعالان مجازی، تولید محتوا و انتشار گزارش عملکرد در رسانه های جمعی که مرتبط با وظیفه شغلی نامزد نباشد، برگزاری نشست های تبلیغاتی با گروه ها، اقشار و قومیت ها یا حضور در تجمعات و اعلام نامزدی، توزیع اقلام و بسته های معیشتی و کارت هدیه و غیره، بزرگ نمایی و سیاه نمایی وضع موجود، انتخاب رنگ و شعار انتخاباتی و اعلام آن و موارد دیگر از مصادیق تبلیغات زودهنگام می باشد.

    وی تاکید کرد: کار انتخاباتی و تبلیغاتی کارمندان ادارات در ساعات اداری مجازات حبس و انفصال از خدمت را در پی دارد. نامزدها حتی در زمان تبلیغات قانونی، اجازه تبلیغ در مدارس، ادارات، مکان های دولتی، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و دیوار نویسی و نیز مکان های خصوصی بدون اجازه مالک را ندارند.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.