جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • حجه الاسلام صادقی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه مطرح کرد: دشمن بحث تقلب را تا چندین هفته ادامه می دهد.// سزاوار است همه ما به کاندیدایی که رأی می آورد تبریک بگوییم

    شناسه : 10546 ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ 1219 بازدید ارسال توسط :

    آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولین برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، حجه الاسلام صادقی در خطبه اول نماز جمعه، رعایت تقوای الهی را مهم عنوان کرد و گفت: تقوای الهی را رعایت کنید و به ریسمان الهی چنگ زنید؛ چون هر کسی که […]

    حجه الاسلام صادقی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه مطرح کرد: دشمن بحث تقلب را تا چندین هفته ادامه می دهد.// سزاوار است همه ما به کاندیدایی که رأی می آورد تبریک بگوییم
    پ
    پ

    آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولین برگزار شد.

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، حجه الاسلام صادقی در خطبه اول نماز جمعه، رعایت تقوای الهی را مهم عنوان کرد و گفت: تقوای الهی را رعایت کنید و به ریسمان الهی چنگ زنید؛ چون هر کسی که به ریسمان الهی چنگ زند و اعتماد کند، به راستی که آن شخص به راه راست هدایت شده است.

    حجه الاسلام صادقی تولد پنجمین اختر تابناک امامت و ولایت امام محمد باقر(ع) را تبریک گفت و افزود: امام محمد باقر فرزند امام زین العابدین است و در سال ۵۷ هجری قمری در مدینه متولد شد. در واقعه کربلا شاهد بود؛ امام زین العابدین و امام محدباقر ۴ ساله و امام حسین در واقعه کربلا حضور داشتند. بعد از پدر بزرگوارشان امر امامت را بر عهده گرفت و تا سال ۱۱۴-۱۱۷ هجری قمری امامت ایشان به طول انجامید.

    وی به دو ویژگی از امام محمد باقر(ع) اشاره کرد و گفت: ویژگی اول آن حضرت این است که نوه دو امام هستند. از طرف پدر از نسل امام حسین و ازطرف مادر به امام حسن مجتبی می رسد. از امام محمد باقر(ع) به بعد، امامان هم از نسل امام حسین(ع) هستند و هم از نسل امام حسن(ع)؛ پس هم جد مادر و هم جد پدری از فرزندان زهرای اطهر هستند.

    وی با اشاره به روایت جابرابن عبدالله انصاری در مورد امام محمد باقر افزود: حضرت محمد(ص) به من فرمودند که تو محمد بن علی را ملاقات می کنی و پایان عمر تو محسوب می شود. محمدبن علی شکافنده علوم است؛ در پایان حکومت بنی امیه بود و فراغتی ایجاد شد و امام محمد باقر توانست علوم آل محمد را معرفی کند. در کتب روایی شیعی بیشترین سخن در مورد طب اسلام از امام محمد باقر است.

    حجه الاسلام صادقی در خطبه دوم نماز جمعه با بیان اینکه دشمنان اسلام تلاش کردند تا مردم ایران در انتخابات شرکت نکنند اظهار داشت: مسئله انتخابات خیلی مهم است و رهبر معظم انقلاب فرمودند که کشور توسط حضور مردم بیمه می شود. رأی دادن از اوجب واجبات است. روح شهدا و روح امام امت ناظر و حاضر است و وصیت همه شهدا این است که نظام اسلامی را حفظ کنید.

    وی به نقشه دشمن در بعد از انتخابات اشاره کرد و گفت: از امروز تا هفته های آینده دشمن در مورد تقلب صحبت می کند. وضعیت صندوق ها به گونه ای است که نمی شود تقلب کرد. مدارک شناسایی را با چهره تطبیق می دهند و چندین نفر در آنجا نظارت می کنند. دشمنان این حرکت را انجام می دهند و بعضی از نادان ها در داخل هم پیروی می کنند.

    خطیب نماز جمعه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص بردباری کاندیداها عنوان کرد: رهبر انقلاب فرمودند که روز بعد از انتخابات را باید روز بردباری و صبوری نامزدها نامگذاری کنند. کسی که رأی می آورد نماینده مردم و شهرستان است. طبق قانون اگر یک پنجم از آرا، رأی بیاورد نماینده مردم است. از این ۸ نفر کاندیدا یک نفر رأی می آورد و باید با او به مهربانی برخورد کرد. از طرح ها و برنامه های او کل کشور بهره مند می شوند و فقط نماینده ما نیست و نماینده کل کشور است.

    حجه الاسلام صادقی پیروزی در انتخابات را متعلق به همه مردم عنوان کرد و گفت: هر کسی رأی بیاورد از هر طیف و گروهی که باشد این پیروزی متعلق به همه مردم است. لذا اولین تشکر را از ملت ایران باید کرد که این حماسه بزرگ را به وجود آورده اند.

    وی از همه نامزدها نیز تشکر کرد و ادامه داد: تشکر دوم را باید از نامزدها کرد چه آنهایی که رأی نمی آورند و چه کسی که رأی می آورد. این ۸ نفر زمینه حضور مردم را در انتخابات فراهم کردند.

    حجه الاسلام صادقی با بیان اینکه سزاوار است همه ما به کاندیدایی که رأی می آورد تبریک بگوییم افزود: نماینده جدیدی که انتخاب می شود موفقیت را از آن خودش نداند. خدا این موفقیت را به وجود آورده و محبت او را در دل مردم ایجاد کرده که به او رأی داده اند. سزاوار است که همه ما به او تبریک بگوییم.

    وی در پایان به مناسبت های هفته نیز اشاره کرد و گفت: آغاز ماه مبارک رجب و ولادت امام محد باقر در این هفته قرار دارد. امام محمد باقر(ع) سفارش کرده است که هر کسی که در ماه رجب روزه بگیرد، چه اول ماه باشد، چه میانه ماه و چه آخر ماه رجب روزه بگیرد بهشت بر او واجب می شود.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.