شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • جلسه شورای اداری با حضور مدیران و مسؤلین ادارات در محل فرمانداری داراب برگزار شد

    شناسه : 15559 ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰ 143 بازدید ارسال توسط :

    جلسه شورای اداری با حضور محمدجواد عسکری، نماینده مردم داراب و زرین دشت، خلیل اقتصادی، فرماندار ویژه شهرستان داراب، حجه الاسلام خسروی، امام‌جمعه داراب و مدیران و مسؤلین ادارات برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، در این جلسه عسکری ضمن محکوم کردن اقدامات ددمنشانه اسرائیل در قتل عام مردم فلسطین و کودکان […]

    جلسه شورای اداری با حضور مدیران و مسؤلین ادارات در محل فرمانداری داراب برگزار شد
    پ
    پ

    جلسه شورای اداری با حضور محمدجواد عسکری، نماینده مردم داراب و زرین دشت، خلیل اقتصادی، فرماندار ویژه شهرستان داراب، حجه الاسلام خسروی، امام‌جمعه داراب و مدیران و مسؤلین ادارات برگزار شد.

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، در این جلسه عسکری ضمن محکوم کردن اقدامات ددمنشانه اسرائیل در قتل عام مردم فلسطین و کودکان غزه، در خصوص دریافت اعتبارات پروژه های کلان کشور و در سطح شهرستان گفت: ما در این حوزه تلاش هایی کردیم و چانه زنی داشتیم و به حمدالله اعتبارات خوبی گرفتیم. در حوزه اعتباراتی که در فضای استانی و شهرستانی است، دستگاه‌ها باید ورود کنند و باید مدیران ادارات در سطح استان چانه زنی کنند تا اعتبارات بگیرند. اعتبارات شناوری در سطح استان به واسطه حضور رئیس جمهور محترم وجود دارد. اگر فضای چانه زنی شما بیشتر باشد قطعا اعتبارات بیشتری می گیرید، ولی اگر نظاره گر باشید و منتظر باشید هیچ اتفاقی نمی افتد. مجموعه هایی کار را دنبال کردند اما اینکه بنشینیم و منتظر باشیم پولی وارد شهرستان شود اتفاق نمی افتد. بعضی از افراد رایزنی می کنند و ارتباطات برقرار می کنند که فضا شکل بگیرد. بنابراین دوستان عزیز از اعتبارات شناور غافل نشوند قرار نیست بروکراسی اداری مشکلی ایجاد کند.

    عسکری با تأکید بر اینکه با نگاه معمولی، کار دنبال نمی شود و باید تلاش بیشتری داشت تصریح کرد: در بهسازی روستاها، دهیاران محترم و بخشداران تلاش مضاعف داشته باشند‌.

    عسکری با بیان اینکه قیر رایگان در حوزه شهری و روستایی تصویب شد، افزود: در بحث قیر مشکل داشتیم و مجلس تصویب کرد و به مجمع تشخیص مصلحت رفت . من با تعدادی از دوستان مراجعه کردیم و قانع کردیم که اگر قیر نباشد اتفاق خوبی رقم نمی خورد. بنابراین در حوزه شهری و روستایی اعلام کردیم که هیچ وجهی برای دریافت قیر وجود ندارد.

    وی در خصوص اخذ مجوز ۱۳ حلقه چاه نیز گفت: وقتی مجوز گرفته می شود قرار نیست در استان اعلام کنند که مراحل قانوني باید طی شود. ما از وزیر مجوز گرفتیم و بر اساس آن باید کار اجرایی و عملیاتی شود. اعتبارات خوبی وارد شده است.

    نماینده مردم داراب با اشاره به اختصاص هزار میلیارد تومان در حوزه برق گفت: از وزیر مجوز گرفتیم و در مناطقی افت ولتاژ وجود دارد و باید کار انجام شود. مجوز حدود ۷۰ دستگاه ترانس گرفتیم و به استان اعلام کردند و مدیران شهرستانی باید کار را دنبال کنند. یک جاهایی قرار نیست بنشینید تا بگویند چه کار کنید و شما باید تلاش کنید و مدیر استانی باید پاسخگوی شما باشد. مدیر استانی یا بلد نیست یا نمی خواهد یا نمی تواند. قرار نیست حوزه کاری شهرستان معطل بماند.

    وی در خصوص فاضلاب شهری و اخذ مجوزهای لازم از وزیر عنوان کرد: ما معطل صندوق توسعه اسلامی ماندیم اتفاقی نیفتاد. آقای وزیر را در کمیسیون صدا زدیم و با مسؤلین استانی صحبت کردیم که پروژه فاضلاب داراب چقدر هزینه لازم دارد. سریع مجوز آن را گرفتیم و درگیر بروکراسی اداری نشدیم.

    عسکری با گلایه از عملکرد بعضی از دستگاهها در حوزه بهداشت و درمان بیان کرد: ما نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان پول برای بیمارستان دوم گرفتیم و در اختیار پیمانکار قرار دادیم. چند وقت پیش اعلام کردند که یکی از زمین های آن مشکل دارد. اصلا چرا این اتفاق باید بیفتد؟ چرا بعضی از دستگاه‌ها به گردن هم می اندازند؟ همین الان ۲۱ پروژه بهداشتی، درمانی در داراب وجود دارد. در هیچ کجا از استان فارس این چنین نیست و ۸ پروژه افتتاح شده و مابقی در حال افتتاح است.

    عسکری با تأکید بر برخورد قانونی در بحث سرمایه گذاری در شهرستان تصریح کرد: مسؤل استانی اعلام کرده که مشکل قانوني وجود دارد. شما بیخود می کنید که می گویید. وزیر را در کمیسیون احضار می کنم و برخورد قانونی می کنیم. قرار نیست این اتفاق بیفتد و قطعا پیگیری خواهم کرد.

    نماینده مردم داراب و زرین دشت به اختصاص ۵۵۰ میلیارد تومان بودجه به زیرساخت حوزه راه و جاده اصلی اشاره و به حواشی ایجاد شده گریزی زد و تأکید کرد: بعضی از انسان های بی انصاف اظهار نظر کردند و وقتی چیزی قرار است راه بیفتد قطعا نقص هایی دارد. آنها وظایف خودشان را انجام بدهند تا مردم گله مندی نداشته باشند. برخی از عناصر مغرض و معلوم الحال اظهارنظرهایی می کنند که اصلا پذیرفته نیست. امروز دولت در یک فضای بی پولی و نبود اعتبارات کار را انجام می دهد و ما هم پیگیری می کنیم. خیلی از مواقع در معرض انتقاد هستیم و استاندار بارها گفتند که همکاران شما گفتند شما پول بیشتری به شهرستان خودتان می برید و گفتم طبیعی است و ما سالها عقب بودیم و الان باید کار را انجام بدهیم. با اجازه چه کسی اظهارنظر می کنند و می گویند فلان موضوع مشکل داشته است؟ این خارج از انصاف و نگاه اعتقادی و اخلاقی است. مشکل وجود دارد و الان دولت ۱۳ همت بدهی گذشته را می دهد و ما با همین مبلغ می توانستیم نیاز آب کل روستاها را مرتفع کنیم. به خاطر سو مدیریت، بی تدبیری این اتفاق افتاده است و امروز باید با همیاری و همدلی تلاش کنیم. آنچه که امروز باید به آن توجه داشت بحث پیگیری و دریافت اعتبارات است.

    عسکری با انتقاد از عملکرد مغرضانه عده ای از افراد خاطرنشان کرد: در بحث فرودگاه دو نفر گزارش دادند که فرودگاه داراب اقتصادی نیست و دو ماه به دستگاههای نظارتی پاسخ می دادیم تا این موضوع را حل کنیم. این مسؤلیت ها تمام خوهد شد ولی تاریخ قضاوت خواهد کرد که چرا کاری انجام نشده است. سود و منفعت فرودگاه، بیمارستان و راه را چه کسی می برد؟ هیچ دولت و دستگاه اجرایی بی عیب و نقص نبوده است. امروز اعتقاد ما بر این است که باید بیشتر تلاش کرد. چهار سال پیش یک سرمایه گذار در حوزه منگنز سرمایه گذاری می کند و عده ای معترض شدند. جلسات متعدد گرفتیم و اعلام کردیم هر آنچه مسؤلین شهرستانی بگویند انجام می دهیم. امروز قرار است بحث انتقال برق مطرح شود اگر نگاه مسؤلین استانی دال بر عدم همکاری بوده از وزیر خواهم خواست که جایگزین کند ما قرار نیست معطل باشیم. مردم مشکلات دارند و نارسایی هایی است‌.

    عسکری با بیان اینکه در حوزه راه آهن ۴۰۰ میلیارد تومان از سفر استانی رئيس جمهور و ۵۰۰ میلیارد تومان از ماده ۵۶ گرفتیم، افزود: با وزیر راه و شهرسازی جلسه داشتیم و با استاندار هماهنگ کردند. دوستان جلسه ای برقرار کنند و عیب و نقص ها را برطرف کنند. اگر اتفاق خاصی نیفتد قرارگاه خاتم اعلام آمادگی کردند و در این راستا ابلاغ شود ما کار را انجام خواهیم داد.

    عسکری در خصوص اخذ مجوز کمربندی از کارخانه سیمان تا شهر داراب بیان کرد: یک مجوز از وزیر گرفتیم و ظاهرا ابلاغ و پیمانکار مشخص شده است. در شانه سازی بعضی از جاده ها و مخصوصا جاده هشیوار دستور داده شده که ۱۰ دستگاه اگر خودشان داشته باشند وگرنه هزینه معادل ده دستگاه اعم از کمپرسی، تریلر و غلتک راهداری شهرستان و استان کار را دنبال کند تا بتوانیم شانه سازی را انجام دهیم.

    وی در خصوص تجمیع دانشگاهها و پیگیری در سطح شهرستان خاطرنشان کرد: هنوز ناهماهنگی وجود دارد و آقای فرماندار پیگیری انجام بدهند. دانشگاه مستقل خیلی مهم است، چون ستاد انقلاب فرهنگی دستورالعمل ابلاغ کرده که در راستای تجمیع دانشگاهها برنامه ریزی می کند و دانشگاههایی که ضعیف بودند و بعضا دانشجو نداشتند تجمیع استانی کنند و الان باید در حوزه شهرستانی کار دنبال شود.

    عسکری، تبدیل ایستگاه تحقیقات به مرکز تحقیقات را مهم خواند و تصریح کرد: برای اولین بار در کشور، اسکرین هاوس که برای تولید نهال عاری از ویروس، کار را دنبال می کند، خوشبختانه کارهای خوبی انجام شده و کارشناسان هفته گذشته آمدند. در مورد شبکه گلخانه ای مسؤلین وزارت خانه می آیند و بخشداران، مدیران منابع طبیعی، محیط زیست و آب، با آمدن این دوستان هیچ عیبی و ایرادی در راستای عملیاتی شدن کار وجود نداشته باشد. سایت پرتودهی محصولات کشاورزی هم به زودی عملیاتی و اجرایی می شود و برای شهرستان حائز اهمیت است. ۳ نفر سرمایه گذار در صادرات محصولات و کشاورزی اعلام آمادگی کردند و هر چه سریع تر کار دنبال شود و شکل بگیرد.

    عسکری با بیان اینکه بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در حوزه ورزش اعتبار اخذ شده گفت: از وزیر نفت ۱۷ میلیارد تومان و از استاندار ۲۰ میلیارد گرفتیم و قرار بود در همین هفته کار شروع شود که با تعویض مدیرکل روبرو شدیم. تأکید می کنم مدیران شهرستانی نگویند نامه به استان ارسال کردیم. روزانه صدها نامه ارسال می شود اگر نامه را به امان خود رها کنید در بروکراسی اداری معطل خواهد بود. دولت فعلی به شما مدیران اعتماد کرده و حتما باید در راستای نگاه اخلاقی و انسانی کار انجام شود. بعضی مواقع گزارش هایی می رسد که نه تنها کار انجام نمی شود بلکه کارشکنی هم انجام می شود چرا در راستای فضای اداری حل نشود وگرنه مشکل با تلفن حل خواهد شد. خیلی از مسؤلین ادارات انصافا با جدیت کار را دنبال می کنند.

    فرماندار ویژه شهرستان داراب در جلسه شورای اداری با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان فارس و سهم هزار میلیارد تومانی از اعتبارات برای شهرستان داراب عنوان کرد: این موضوع با تلاش و پیگیری برای حل مشکلات انباشته شده انجام خواهد شد.

    اقتصادی در خصوص اعلام آمادگی سرمایه گذاری در حوزه ذوب آهن با سرمایه ای بالغ بر دوهزار میلیارد تومان تصریح کرد: یکی از سرمایه گذاران اعلام آمادگی کرد حدود ۲هزار و دویست میلیارد تومان در حوزه ذوب آهن سرمایه گذاری می کنند و با شیراز و تهران در حال رصد هستیم و در جریان است تا در دهه فجر کلنگ زنی انجام شود. در سه فاز و در هر فازی قریب به ۴ هزار نفر ظرفیت اشتغال خواهد داشت و در تولید هم افزایش خواهد داشت‌.

    وی با اشاره به بازدید از بخش رستاق و معدن مس خطاب به مدیر مربوطه اظهار داشت: مس شهرستان را می برند و هیچ نفعی برای شهرستان ندارد و درآمدی هم ظاهرا به شهرستان داراب نمی رسد. روی، منگنز هم استخراج می کنند و هیچ نفعی برای شهرستان ندارد.

    امام جمعه داراب، در خصوص مهمترین شاخصه هایی که در مدیریت علوی وجود دارد خاطرنشان کرد: عمل و مسؤلیت به منوال صدق و صداقت مهم است. هر کسی در نظام جمهوری اسلامی مسئولیتی دارد، یاید بر اساس صدق و ایمان کار کند. کسی که خلاف این دو مقوله بخواهد عمل کند، ناهمگونی و ناترازی در حوزه مدیریتی خود و بخش ممکن است اتفاق بیفتد و این بزرگترین بلا در بخش مدیریتی است.

    حجت الاسلام خسروی به تشریح مصادیق ناهمگونی و ناترازی در مجموعه مدیریتی پرداخت و افزود: یک مجموعه مدیریتی باید در حوزه مدیریت کلان بر اساس و محور وحدت باشد. دوم اینکه تک روی کردن باعث ناترازی است، یک مدیری در مجموعه ای بدون مشورت با معاونین خود عمل کند و ممکن است آن مجموعه از مدیر خود گلایه مند شوند که بر اساس ناهمگونی و ناترازی اتفاق می افتد.

    حجه الاسلام خسروی به کارگیری افراد ناسالم و ناکارآمد در مجموعه های مدیریتی را خلاف صدق و ایمان دانست که ثمره آن ناهمگونی است و افزود: چرخش یک مدیر نیز بلایی است که از ناهمگونی و ناترازی است. گاهی اوقات با دفتر امام جمعه تماس می گیرند که یک فرد قبل از مسؤلیت نزد شما می آید و تذکرات و توصیه های لازم را به او بگویید. آن فرد همه موارد را قبول می کند اما در بین راه متأسفانه از آن وعده ای که داده چرخش پیدا می کند که بر خلاف منویاتی است که در حوزه مدیریت ولایی و انقلابی است عمل می شود‌.

    ایشان شاخصه دولت انقلابی را صداقت، ایمان و مردمی بودن عنوان کرد و گفت: نباید خدای ناکرده خلاف این ایمان، صدق و مردمی بودن و وعده ای که از روز اول می دهیم عمل کنیم و دچار چرخش شویم.

    امام جمعه داراب عدم انجام به موقع کار مردم و عدم حفظ شأنیت یک مدیر را از ثمرات ناهمگونی دانست و تأکید کرد: عدم در نظر گرفتن جایگاه حقوقی مدیران نیز ناهمگونی است. نباید خارج از روال قانوني تصمیم گیری شود. ممکن است دلسوزانی در حوزه اجرایی و مردمی باشد و مدیر در جریان نباشد. اگر خواسته ای وجود دارد حتما باید با مدیر یک مجموعه همراه شود. کار اگر درست، جدی، انقلابی و برای خدا باشد مهم نیست که به مذاق عده ای خوش نیاید. ما آمده ایم برای رضایت دل خاطر رهبری عزیز و خداوند کار انجام دهیم. برای شما مدیران هم مهم نباشد. شما مومن باش و نهایت این است که پستی از شما گرفته شود و لیکن انقلابی پای کار باشید و خداوند وعده داده شما را نصرت و یاری دهد.

    حجه الاسلام خسروی با بیان اینکه اعتماد مردم را باید افزایش دهیم خاطرنشان کرد: با سخنرانی و شعار این کار ممکن نیست و فقط با عمل می شود اعتماد عمومی را در حوزه کارآمدی افزایش داد. بعضی از مدیران شبانه روز کار می کنند و قابل تقدیر است. داراب به یک کارگاه پیشرفت و آبادانی تبدیل شده است‌. امروز در داراب میلیاردها میلیارد در حوزه فرودگاه، راه و بیمارستان هزینه می شود و به همت عزیزانی است که کوشش می کنند.

    حجه الاسلام خسروی با گلایه از ایجاد بن بست در سطح شهرستان اظهار داشت: نوآوری، خلاقیت و ابتکار نیازی به مصوبه در تهران ندارد. خود مدیران در شهرستان اقدام کنند. این از اقتدار یک مدیر توانمند است که در شهرستان مشکل را حل کند.

    حجه الاسلام خسروی اختلاف و ناسپاسی در داراب را دو عامل عقب ماندگی در شهرستان مطرح کرد و افزود: سالهای گذشته در تریبون های رسمی داراب اختلاف وجود داشته و این به صلاح هیچ کس نیست. دلیل دوم اینکه اگر مدیری خدمت کرده او را همراهی نکردیم و گاهی اوقات تخریب شده و از او پشتیبانی نکردیم.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.