جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • تلفات جاده ای در نوروز ۹۵ در داراب به صفر رسید/ الزام موتور سواران به استفاده از کلاه ایمنی

    شناسه : 2982 ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳ 846 بازدید ارسال توسط :

    با وجود افزایش تعداد خودرو  و موتور سیکلت در کشور و  به طبع آن در شهرستان داراب؛  خوشبختانه روند کاهشی تلفات جاده ای ادامه دارد و این آمار در جاده های اصلی داراب در ایام نوروز ۹۵ به صفر رسیده است. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب؛ سرگرد پور قیومی رئیس پلیس راه شهرستان […]

    تلفات جاده ای در  نوروز ۹۵ در داراب به صفر رسید/ الزام موتور سواران به استفاده از کلاه ایمنی
    پ
    پ

    با وجود افزایش تعداد خودرو  و موتور سیکلت در کشور و  به طبع آن در شهرستان داراب؛  خوشبختانه روند کاهشی تلفات جاده ای ادامه دارد و این آمار در جاده های اصلی داراب در ایام نوروز ۹۵ به صفر رسیده است.

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب؛ سرگرد پور قیومی رئیس پلیس راه شهرستان داراب در نشست خبری که به منظور تجزیه و تحلیل تصادفات رانندگی در نوروز ۹۵ در جمع خبرنگاران رسانه ها شرکت کرده بود گفت: طبق آمار سازمان جهانی بهداشت سالانه یک میلیون و دویست هزار نفر جان خودشان را در اثر تصادفات جاده ای از دست می دهند که  در واقع  تصادفات جاده ای  ششمین عامل مرگ و میر انسان ها در جهان است و در ایران  دومین عامل مرگ و میر تصادفات جاده ای است.

    وی با مقایسه آمار مرگ میر در کشور گفت: در سال ۸۴ تعداد ۸ میلیون خودرو در کشور وجود داشت و تعداد مرگ و میر ناشی از تصادفات حدود ۲۷ هزارو و هفتصد نفر بوده در حالی که در سال ۹۴ با وجود افزایش تعداد خودرو ها به ۱۸ میلیون  و تعداد موتور سیکلت به حدود ۸/۵ میلیون  دستگاه؛ تعداد کشته های ناشی از تصادفات ۱۶ هزار  هزارو هفتصد نفر رسیده  که نشان دهنده کاهش تلفات انسانی ناشی از تصادفات جاه ای است.

    وی م در خصوص مهمترین دلایل کاهش مرگ و میر  گفت: بالا رفتن فرهنگ رانندگی رانندگان، برخورد قاطع پلیس با تخلفات رانندگی، افزایش جرائم رانندگی  و حضور پر رنگ  پلیس راه و  سازمان راهداری شهرستان را از مهمترین دلایل کاهش آمار تصاددفات است.

    وی گفت:  آمار تخلفات حادثه سازشهرستان داراب نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش و کل تخلفات کاهش ۱۷ درصدی یافت. دراین ایام به دلیل نبستن کمربند ایمنی، تصادف منجر به فوت یکی از هموطنان شد درحالی که نوروز ۹۴ پنج حادثه تصادف منجر به فوت ۹ تن شد.

    پور قیومی  در ادامه افزود: در ایام نوروز ۳۶۴ دستگاه خودرو توقیف شد که بیشترین آمارتخلف وتصادفات  در  محورهای  داراب ، بندرعباس، زرین دشت ومحورقدیم داراب فسا به ثبت رسیده است.

    رئیس پلیس راه داراب تأکید کرد: عامل اصلی ۲۶ درصد تصادفات نوروز ۹۵ تخطی از سرعت مطمئنه و بی توجهی به جلو در حین رانندگی، ۲۱ درصد مربوط به عدم رعایت حق تقدم و ۱۶ درصد انحراف به چپ خودروها بوده است. بیشترین ساعت تصادفات شهرستان داراب بین ساعت ۱۶ تا ۲۰ به ثبت رسیده است.

    پور قیومی در ادامه افزود: ۴۵ درصد موتورسواران به علت نداشتن کلاه ایمنی ورعایت نکردن مقررات جانشان را از دست می دهند که در این راستا درسال جاری قانون استفاده از کلاه برای موتور سواران الزامی است ودرصورت رعایت نکردن این قانون یک هفته موتور آنها توقیف می شود واگر این کار ادامه یابد یک ماه وسیله نقلیه توقیف خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.