یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • ساخت بزرگراه داراب – گهکم هرمزگان سرعت می گیرد

    شناسه : 8641 ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 1132 بازدید ارسال توسط :

    معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به داراب به سرعت بخشیدن به روند احداث بزرگراه شیراز – گهکم، پل ارتباطی شمال به جنوب کشور تاکید کرد. به گزارش عصر داراب نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از طرح‌های راه سازی شهرستان داراب […]

    ساخت بزرگراه داراب – گهکم هرمزگان سرعت می گیرد
    پ
    پ

    معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به داراب به سرعت بخشیدن به روند احداث بزرگراه شیراز – گهکم، پل ارتباطی شمال به جنوب کشور تاکید کرد.

    به گزارش عصر داراب نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از طرح‌های راه سازی شهرستان داراب گفت: بزرگراه شیراز – فسا – داراب – گهکم حاجی آباد، ارتباط دهنده استان فارس با استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان است و یکی از محور‌های شریانی و پرتردد کشور محسوب می‌شود.

    وی طول این پروژه را ۳۵۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: ۲۸۰ کیلومتر این جاده در استان فارس قرار دارد که ، ۱۵۰ کیلومتر آن تکمیل شده ، ۶۰ کیلومتر در دست اجرا و عملیات اجرایی ۷۰ کیلومتر هم آغاز نشده است.

    خادمی گفت: این بزرگراه موجب تکمیل شدن بخش دیگری از مسیر شمال- جنوب کشور می‌شود و از نظر ارتباط شهرستان داراب با مرکز استان و توسعه صنعت کشاورزی و دامداری در این شهرستان ، ضروری است تا عملیات اجرایی آن هرچه سریع تر آغاز شود.

    معاون وزیر راه وشهرسازی پیشرفت فیزیکی این بزرگراه را ۵۹ درصد اعلام کرد و گفت: برای تکمیل این بزرگراه امسال ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور در ادامه سهم استان فارس از شبکه راه اصلی و بزرگراهی کشور را ۱۷ درصد دانست و افزود: طول راه‌های اصلی و بزرگراه‌های کشور ۴۲ هزار و ۱۶۴ کیلومتر است که بیش از ۳ هزار کیلومتر آن در استان فارس واقع شده است.

    خادمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عملیات احداث سه خط ریلی در استان فارس در حال اجرا است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: خط ریلی اقلید – یزد به طول ۲۷۵ کیلومتر سال ۹۸ به بهره برداری می‌رسد و علاوه بر خط ریلی شیراز – گل گهر استان کرمان، عملیات اجرایی طرح راه آهن شیراز – بوشهر نیز از ۲ محور مبدا و مقصد آغاز شده است.

    وی ادامه داد: در صورت نهایی شدن تامین اعتبار این طرح به صورت فاینانس و ساخت راه آهن شیراز – بوشهر، شمال کشور به بندر بوشهر متصل می‌شود.

    خادمی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای احداث خط ریلی ‘زادمحمود’ در استان هرمزگان به سمت داراب گفت: امسال برای این طرح بودجه تعریف شده و مطالعات آن آغاز می‌شود.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.