سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • تجمع مردم داراب در اعتراض به تعلل وزارت کشور در اصلاح خط مرزی بین داراب و استهبان / فرماندار داراب: کارشناسان وزارت کشور این حق را به داراب داده اند

    شناسه : 5618 ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴ 1698 بازدید ارسال توسط :

    صبح امروز سه شنبه ۲۳ آذر ماه  جمع کثیری از مردم داراب در اعتراض به تعلل وزارت کشور در اصلاح خط مرزی  بین شهرستان های داراب و استهبان همچنین حمایت از تلاش های قانونی مسؤلین شهرستان ازجمله دکتر انصاری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه داراب در ارتباط با احقاق حق […]

    تجمع مردم داراب در اعتراض به تعلل وزارت کشور در اصلاح خط مرزی بین داراب و استهبان / فرماندار داراب: کارشناسان وزارت کشور این حق را به داراب داده اند
    پ
    پ

    صبح امروز سه شنبه ۲۳ آذر ماه  جمع کثیری از مردم داراب در اعتراض به تعلل وزارت کشور در اصلاح خط مرزی  بین شهرستان های داراب و استهبان همچنین حمایت از تلاش های قانونی مسؤلین شهرستان ازجمله دکتر انصاری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه داراب در ارتباط با احقاق حق مردم داراب در اصلاح خط مرزی بین داراب و استهبان در مقابل فرمانداری داراب تجمع کردند.

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ در این تجمع که به دعوت انجمن توسعه پایدار شهرستان داراب برگزار شد، مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود اصلاح خط مرزی حق مسلّم ماست، خواهان تسریع در روند اصلاح خط مرزی داراب و استهبان شدند.

    فرماندار داراب با حضور در جمع معترضین گفت: در ارتباط با خط مرزی مسؤلین داراب همدل و همگام و همراه با مردم عزیز در حال تلاش هستند تا  داراب به خواست منطقی خودش در رابطه با خط مرزی داراب و استهبان برسد.

    وی در ادامه افزود: بنده بعنوان نماینده دولت از روز معارفه خودم قول پیگیری خواسته بحق مردم را داده ام و جدی هم دنبال کرده ام و الحمدلله به نقطه خوبی هم رسیده ایم.

    وی نظر کارشناسان وزارت کشور را به نفع داراب ارزیابی کرد و بیان داشت: نظرات کارشناسی وزارت کشور این حق را به داراب داده است که خط مرزی داراب و استهبان باید اصلاح شود و دو گزینه را به استانداری فارس  در دولت سابق پیشنهاد داده اند، گزینه شماره یک از سمت داراب تا حدود یک کیلومتری سد رودبال و گزینه شماره دو ۵ کیلومتر بعد از سد رودبال به سمت استهبان، استانداری فارس زحمت کشیدند و گزینه شماره دو را  پیشنهاد دادند که با این گزینه مشکل مردم اعم از کسانی که زمین دارند، مراتع به آنها واگذار شده و یا حقی دارند و ذینفع هستند حل می شود و مردم داراب هم به خواسته واقعی خودشان می رسند.

    وی دلیل اجرایی نشدن این پیشنهاد را تغییر دولت عنوان کرد وافزود: بعد از این جواب دولت عوض شد و  در دولت تدبیر و امید هم استانداری فارس نظر موافق خودش را اعلام کرد که این را در هیأت دولت تصویب کنید اما قبل از ابلاغ نهایی به استانداری اعلام شود تا بتوانند تبعات و تنش های آنرا کنترل کنند.

    فرماندار داراب در ادامه افزود: ما نمی خواهیم بین داراب و استهبان اختلاف ایجاد شود باید کمک کنیم اگر بشود دوستانه و اگر نشود با قانون و کار کارشناسی خط مرزی مشخص شود. استاندار سابق به وزارت کشور نامه ارسال کرده اند و کار کارشناسی تمام شده و در مرحله نهایی است که در دولت ان شاا… تصویب شود.

    قاسمپور در خصوص مصاحبه استاندار فارس در استهبان گفت:  خواسته داراب خواسته منطقی است و مواردی که در استهبان دیدید بخاطرپیشرفت کار داراب بود، مسائلی بود که وزارت کشور به داراب حق داده بود. در مورد مصاحبه آقای استاندار بنده با مشاور و معاونین ایشان تماس گرفته ام، شیطنت هایی اتفاق افتاده و صدا و سیما هم با خبرنگارش برخورد کرده است، به هیچ وجه مد نظر آقای استاندار نبوده که خط مرزی اصلا تغییر پیدا نخواهد کرد، استاندار محترم روال قانونی را توضیح داده اند و مردم داراب هم چیزی غیر از این نمی خواهند و باید روال قانونی آن انجام شود.

    وی در ادامه از تصمیم استاندار برای ملاقات با نمایندگان مردم داراب گفت: با توجه به تماس هایی که با مشاور آقای استاندار داشته ام قرار بر این شده تا یک گروه ۱۰ نفره از مردم داراب در اولین فرصت با آقای مهندس افشانی ملاقات داشته باشند و حرف های ایشان را بشنوند. آقای استاندار هم در اولین فرصت خدمت دوستان هستند.

    فرماندار داراب با توصیه به آرامش برای پیگیری اصلاح خط مرزی داراب و استهبان گفت: اعتقاد داریم با وحدت، تعامل، همدلی و طی قانونی نسیر  و با آرامش می توانیم به خواسته منطقی خودمان برسیم. بنده به هیچ وجه اعتقادی به مسیری غیر از قانون ندارم. برای ما آرامش هر دو شهرستان مهم است و نباید اجازه بدهیم معاندین و مخالفین نظام از امثال این تجمعات سوء استفاده کنندخواهش بنده اینست که اجازه بدهید ما روند گذشته و مسیر قانونی را ادامه بدهیم.

    گفتنی است در پایان مراسم بیانیه تجمع مردمی داراب قرائت شد. در بخشی از این بیانیه آمده است:

    قریب به ۳۰ سال از مصوبه ای که بخشی از بدنه شهرستان داراب را جدا کرده و به شهرستان استهبان الحاق نموده می گذرد، این مصوبه نه تنها باری را از دوش شهرستان داراب بر نداشته بلکه روز به روز بر مشکلات آن افزوده و موجب نگرانی های فراوانی برای  مردم دیار امام مجتبی(ع) فراهم نموده است. یکی از این دغدغه ها که تا کنون بارها به مقامات مسؤل وزارت کشور و استانداری فارس گوشزد شده است پیشروی شهرستان استهبان به سمت مرزهای داخلی داراب بوده بگونه ای که امروز صفر مرزی شهرستان استهبان به ۱۰کیلومتری شهر داراب بعنوان قلب و مرکز شهرستان داراب رسیده است؛ این گونه تغییر مرز به نفع شهرستان استهبان و به ضرر مردم شهرستان داراب نه تنها پسندیده نیست بلکه به گونه ای توهین به شأن و جایگاه مردم مؤمن، انقلابی، ولایت مدار و صبور شهرستان داراب قلمداد می شود.

     اگر امروز مردم داراب تصمیم گرفته اند تا با تجمع مسالمت آمیز حرف خود را به گوش مدیران کلان کشور برسانند به این دلیل است که پس از طی مراحل قانونی و ارائه ادله و مستندات کافی، وزات کشور و استانداری فارس از اجرای عدالت سرباز می زنند و به بهانه های مختلف کار را به تعویق انداخته اند.

    ما مردم داراب با اتکا به مدارک و مستندات قانونی ارائه شده، معتقدیم که باید همه مردم و مسؤلین هر دو شهرستان تابع قانون بوده و به نظر کارشناسان خبره و منصف تقسیمات کشوری وزارت کشور احترام بگذاریم به همین منظور مؤکداً اعلام می داریم که هر چه کارشناسان این وزارت خانه و نه کارشناسان تقسیمات کشوری استانداری فارس تصمیم بگیرند ما وظیفه خود می دانیم از آن تبعیت کرده و نظر کارشناسی آنها را بپذیریم.

    مردم  شهرستان داراب ضمن توصیه همگان به آرامش و پیگیری اصلاح خط مرزی از مبادی قانونی حمایت خود را از مسؤلین شهرستان داراب بویژه جناب آقای دکتر انصاری بعنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار محترم و امام جمعه محبوب اعلام کرده و از همگی می خواهیم تا با قدرت و تمام توان، برای دفاع از حق از دست رفته مردم داراب تلاش نمایند.

     photo_2016-12-13_19-49-41-copy img_20161213_122425-copy photo_2016-12-13_19-50-00-copy dsc00453-copydsc00430-copy dsc00434-copy dsc00441-copy dsc00473-copy

     

     

    ثبت دیدگاه

    3 دیدگاه برای “تجمع مردم داراب در اعتراض به تعلل وزارت کشور در اصلاح خط مرزی بین داراب و استهبان / فرماندار داراب: کارشناسان وزارت کشور این حق را به داراب داده اند”
    1. جناب مدیر عصر داراب
      لطف کنید این خبر رو به شهروندخبرنگار ۲۰:۳۰ ارسال کنید.
      تا این موضوع ملی نشود وتوی بوق ابلاغ نگردد.همینطور پشت پرده می ماند.
      بهتربوداین حرکت روز جمعه وبعداز نماز جمعه باشد….

    2. درود بر شرف و غیرت و همت مردم شجاع و ولایتمدار داراب. آقای فرماندار اگه برای ساکت کردن مردم این حرفها را میزنی بدان که…. البته بر دولت تدبیر و امید حمایت و انصاف برازنده است. مردم داراب دیگه کارد به استخوانشان رسیده و با حرف قانع نمی شوند بهتره هرچه میتونید تلاش کنید چون این مردم جان میدهند ولی سر به خفت و ذلت نمیدهند همچنانکه در دفاع مقدس چنین کردند و شهیدان غیوری در دوره منحوس پهلوی و همان روزهای اول جنگ فدای آرمان و خواسته های انقلابی خود کردند. بترسید از خشم کسانی که سالها صبر کرده اند و حرف مفت شنیده اند و توکل به خدا کرده اند. از صبر مردم سوء استفاده نکنید

    3. ذلت بس است .مسئولین استانداری مطمئن باشند مردم داراب ذره ای از حقشون کوتاه نمیان..این حق مسلم ماست که به ناحق از ما گرفتند و حتی بیشتر هم دارن دست درازی میکنن..لعنت بر بی عدالتی …