یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 5 ذو القعدة 1445 Sunday, 12 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2013 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • تجلیل اصناف داراب از خبرنگاران/ رئیس اتاق اصناف: مردم می توانند با مراجعه به سامانه شهروند بازرس از اصناف شکایت کنند

    شناسه : 15158 ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷ 354 بازدید ارسال توسط :

    تجلیل اصناف داراب از خبرنگاران/ رئیس اتاق اصناف: مردم می توانند با مراجعه به سامانه شهروند بازرس از اصناف شکایت کنند به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز در جلسه ای با حضور عسکری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و براهیمی رئیس اتاق اصناف داراب از خبرنگاران رسانه های داراب تجلیل شد. در این […]

    تجلیل اصناف داراب از خبرنگاران/ رئیس اتاق اصناف: مردم می توانند با مراجعه به سامانه شهروند بازرس از اصناف شکایت کنند
    پ
    پ

    تجلیل اصناف داراب از خبرنگاران/ رئیس اتاق اصناف: مردم می توانند با مراجعه به سامانه شهروند بازرس از اصناف شکایت کنند

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز در جلسه ای با حضور عسکری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و براهیمی رئیس اتاق اصناف داراب از خبرنگاران رسانه های داراب تجلیل شد.

    در این جلسه نصرت عسکری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت داراب ضمن تبریک روز خبرنگار از همکاری رسانه های شهرستان در امر اطلاع رسانی بویژه در حوزه اصناف تشکر کرد.

    براهینی رئیس اتاق اصناف داراب هم ضمن تبریک روز خبرنگار در گزارشی برخی فعالیت های اتاق اصناف داراب را تشریح کرد.

    وی در خصوص ساختمان اصناف گفت: بدهی این ساختمان پرداخت شده و در حال پیگیری اخذ سند تک برگ هستیم که به محض دریافت سند کار ساخت و اتمام این پروژه با همکاری اتحادیه ها و صنوف انجام خواهد شد.

    براهینی در ادامه افزود: اتاق اصناف داراب دارای ۷۷۰۰ عضو فعال و دارای پروانه کسب است و ۱۶۰۰ نفر هم بدون پروانه کسب فعالیت می کنند. البته بازرسین بررسی می کنند تا روند اخذ پروانه کسب ادامه پیدا کند و چون به صورت خود کنترلی انجام می شود تمام متقاضیان می توانند از منزل مدارک مورد نیاز را در سامانه بارگزاری کنند تا پروانه کسب برای آنها صادر شود.

    براهیمی از فعالیت سامانه شهروند بازرس خبر داد و گفت: از نظر ما هر شهروند یک بازرس است، سامانه ای به نام سامانه شهروند بازرس داراب، توسط اتاق اصناف جهت ثبت شکایت شهروندان راه اندازی شده اما هنوز رونمایی نشده است. از ۱۴۰۲/۱/۱ در سامانه ۳۰۵ مورد شکایت ثبت شده است. نحوه کار سامانه به این صورت است که اگر یک شهروند با تخلف روبرو شود می تواند حتی به صورت ناشناس شکایت خود را ثبت کند و اسناد و مدارک خود را بارگزاری کند تا رسیدگی شود. اطلاعات تمام رؤسای اتحادیه ها در این سامانه وجود دارد، شهروندان می توانند با او تماس بگیرند و شکایت خود را مطرح نمایند، رئیس اتحادیه مستقیما مراجعه می کند و با متخلف برخورد می کند. تا کنون بیشترین آمار ثبت شکایت مربوط به بنگاه های املاک است. شکایات ثبت شده توسط واحد بازرسی صمت انجام می شود و پرونده به صورت سیستمی به اداره تعزیرات ارسال و پیگیری می شود.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.