یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 5 ذو القعدة 1445 Sunday, 12 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2013 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • شهردار داراب در جلسه تجلیل از خبرنگاران مطرح کرد: درآمد شهرداری در ۴ ماهه اول سال جاری افزایش داشته است

    شناسه : 15145 ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ 177 بازدید ارسال توسط :

    نشست خبری و تجلیل از خبرنگاران رسانه های داراب با حضور شهردار داراب و معاونین شهرداری داراب برگزار شد به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، نشست خبری همراه با تجلیل از خبرنگاران رسانه های داراب با حضور شهردار و معاونین شهرداری برگزار شد شهردار داراب در این جلسه ضمن تبریک روز خبرنگار به تشریح […]

    شهردار داراب در جلسه تجلیل از خبرنگاران مطرح کرد: درآمد شهرداری در ۴ ماهه اول سال جاری افزایش داشته است
    پ
    پ

    نشست خبری و تجلیل از خبرنگاران رسانه های داراب با حضور شهردار داراب و معاونین شهرداری داراب برگزار شد

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، نشست خبری همراه با تجلیل از خبرنگاران رسانه های داراب با حضور شهردار و معاونین شهرداری برگزار شد

    شهردار داراب در این جلسه ضمن تبریک روز خبرنگار به تشریح برخی فعالیت های شهرداری پرداخت و در خصوص برنامه های عمرانی و سرمایه گذاری شهرداری داراب گفت: بودجه شهرداری در سال ۹۹، ۳۵ میلیارد، در سال ۱۴۰۰، ۳۵ میلیارد، در سال ۱۴۰۱، ۷۵ میلیارد و در سال ۱۴۰۲، رقم پیشنهادی ما ۱۱۰ میلیارد بود که در شورا با ۹۵ میلیارد تومان موافقت شد.

    وی از افزایش درآمد شهرداری خبر داد و گفت: اگر سال ۱۴۰۲ را به سه برش ۴ ماهه تقسیم کنیم در هر ۴ ماه باید درامدی بالغ بر ۳۱.۷ میلیارد تومان داشته باشیم که در پایان ۱۲ ماه، ۹۵ میلیارد را وصول نماییم؛ عملا در ۴ ماهه اول امسال مبلغ وصولی ما از مبلغ درآمدها ۳۱.۷ میلیارد تومان بیشتر است، درآمد سال ۱۴۰۲ شهرداری ۳۷.۸ میلیارد تومان است و ما در دوره اول ۴ ماهه، قاعدتا باید ۳۱.۷میلیارد کسب می کردیم که به وصول ۱۲ ماهه امیداور می شدیم ولی الان اتفاقی که افتاده ۶.۱۰۰ میلیارد مازاد بر آن چیزی که مقرر بوده وصول درآمد داشتیم و وصول درآمد ما ۳۷.۸ میلیارد بوده است.

    جاویدی با اشاره به عملکرد ۴ ماهه اول ۱۴۰۲ بیان داشت: از این مبلغ ۳۷.۸میلیارد، ۱۱ میلیارد تومان آن ارزش افزوده( مالیات ها) بوده، فروش دو قطعه زمین داشتیم به مبلغ ۴.۶ میلیارد تومان، نکته قابل تأمل این است که درآمد جاری شهرداری ۲۲ میلیارد تومان در ۴ ماه است و به نظرم در این ۴ ساله بی سابقه بوده است. در ابتدای حضور در شهرداری مطالبات ۲۴ میلیاردی وجود داشت اما در حال حاضر مطالبات جاری(کسبه و مردم) ۳ میلیارد تومان است، مطالبات پیمانکاران عمرانی ۵ میلیارد تومان و مجموع بدهی شهرداری ۸ میلیارد تومان است و نسبت به گزارش دو ماه قبل هم ۳ میلیارد تومان کاهش بدهی داشتیم.

    شهردار داراب در خصوص محل هزینه کرد درآمد جمع درامدی ۳۷.۸ میلیارد تومان شهرداری گفت: در حوزه عمرانی ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده و هزینه های جاری ۲۷.۷۰۰ میلیارد بوده، هزینه جاری مشتمل بر حقوق و…است، در حوزه حقوق ۲۱میلیارد و ۴۰۰میلیون در ۴ ماهه اول سال بوده، عمده هزینه شهرداری در دو بخش خدمات و فضای سبز به مبلغ ۹ ميليارد تومان هزینه شده، در حوزه کارمندان و نیروی انسانی و تأمین نیرو ۱۲ میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان هزینه شده است، در حوزه عمرانی بیشترین هزینه در زمینه آسفالت با مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰میلیون، پیاده رو سازی ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و دفع آبهای سطحی ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

    جاویدی ارتقا درجه شهرداری داراب را امکانپذیر و ضروری دانست و افزود: الان درجه شهرداری داراب ۸ است و برای اینکه ارتقا بدهیم چندین مؤلفه نیاز دارد و یکی از مهمترین مولفه های آن بحث جمعیت است؛ داراب در آخرین سرشماری در سال ۹۵، ۷۵هزار نفر جمعیت و آخرین مکاتبه برای برنامه ریزی ۵ ساله به صورت مکتوب از سازمان برنامه و بودجه استعلام گرفتیم تخمین جمعیت داراب در سال ۱۴۰۱ را ۷۶ هزار نفر ذکر شده است. مؤلفه دوم فرمانداری ویژه است که امتیار خاصی دارد و عددی که با فرمانداری ویژه کسب می شود ۵ است. بودجه بیشترین سهم در درجه بندی شهرداری ها دارد و میانگین تفریغ بودجه سه سال منتهی به ۱۴۰۲ امتیاز کسب می شود؛ رشد بودجه از ۳۵ به ۷۵ و وصول ۱۰۰ میلیارد تومانی نشان دهنده کسب امتیاز خوب برای ارتقای شهرداری است. مزیت ارتقا درجه شهرداری این است که کل چارت تفصیلی فرق می کند و شهرداری شامل یک سری سازمان ها می شود مثل سازمان حمل و نقل، سازمان آتش نشانی، سازمان سیما و منظر و هر کدام از سازمان ها می‌توانند بودجه های خاص خودشان را بگیرند.

    وی افزود: گامی که ملموس نیست اما کمک به سزایی می کند بحث ممیزی است و مجوز آن گرفته شده نیاز بود که نقشه پایه تهیه‌ شود و به تأیید رسیده و ملاک ما در حوزه ممیزی شد. تمام املاک شهر دارای یک مشخصاتی می شوند که هر زمانی و در هر جایی از نقشه کلیک کنید، جزییاتی مشخص می کند‌. یک پروسه کاملا زمان بر است و اعتباری که در این حوزه هزینه خواهد شد بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان خواهد شد و در حال رایزنی هستیم تا انجام شود. موضوع ممیزی سالیان سال مجموعه شهرداری و شهرستان از آن انتفاع خواهند برد و کمک زیادی خواهد کرد.

    جاویدی سرمایه گذاری در حوزه شهری و شهرداری داراب را دست‌یافتنی دانست و گفت: در حوزه سرمایه گذاری ۴ مورد دست یافتنی است، احداث دو بازارچه که مشتمل بر ۲۱ واحد تجاری است و درآمد پایداری ایجاد خواهد کرد. امیدواریم با نوع سازه و سایر مشخصات بازارچه در ابعاد ۲۰ تا ۳۰ مترمربع در ۴ ماه به اتمام برسد و سعی داریم در چند روز آینده فراخوان جذب سرمایه گذار را برگزار کنیم. بازارچه علاوه بر درآمدزایی، حمایتی هم هست و در راستای سامان دهی دست فروشان و کسبه خرد (مشاغل خانگی) می توانیم پیگیری کنیم.

    شهردار داراب با اشاره به توانمندی های کارکنان شهرداری در حوزه های مختلف و کاهش هزینه های شهرداری گفت: موضوع بعدی راه اندازی تولید مبلمان شهری است و با به کارگیری ۴ نیرو ادامه پیدا خواهد کرد. نیمکت سازی، تولید پایه های چراغ برق، تولید سطل زباله از جمله کارهای این تولید کننده ها است. کارگاه تولید قطعات بتنی مکان یابی شده و از تولیدات خودمان استفاده خواهیم کرد.کارگاه تولید موزائیک، تجهیزات اولیه و انشعاب برق و گرمخانه نیاز است تا موزائیک را خودمان تولید کنیم.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.