جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • تاجگردون معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس در جلسه شورای اداری داراب مطرح کرد: اعتبارات ملی فارس ۴۳ درصد افزایش و سهم ۲ درصد نفت وگاز استان۱۲ درصد کاهش یافت

    شناسه : 843 ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵ 953 بازدید ارسال توسط :

    همزمان با آخرین روز از هفته دولت جلسه شورای اداری شهرستان داراب با حضور معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس برگزار شد. به گزارش سایت تحلیلی خبری عصر داراب؛ساسان تاجگردون معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری فارس  که به منظور کلنگ زنی و افتتاح چند پروژه […]

    تاجگردون معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس  در جلسه شورای اداری  داراب مطرح کرد: اعتبارات ملی فارس ۴۳ درصد افزایش و سهم ۲ درصد نفت وگاز استان۱۲ درصد کاهش یافت
    پ
    پ

    همزمان با آخرین روز از هفته دولت جلسه شورای اداری شهرستان داراب با حضور معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس برگزار شد.
    به گزارش سایت تحلیلی خبری عصر داراب؛ساسان تاجگردون معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری فارس  که به منظور کلنگ زنی و افتتاح چند پروژه در هفته دولت به شهرستان داراب سفر کرده بود در  جلسه شورای اداری این شهرستان با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: شهیدان رجائی و باهنر دوران عمر مدیریتی کوتاهی داشتند اما آنقدر شفاف روشنگرانه و پاک دست مدیریت کردند که تا ابدالدهر که نظام مقدس جمهوری اسلامی به انقلاب حضرت مهدی(عج) متصل خواهد شد، در یادها و اذهان خواهند ماند.
    وی بویژه گی های شهرستان داراب را برشمرد و  گفت: اتفاقی در رویکرد تحول در توسعه اقتصادی و اجتماعی شهرستان داراب بعد از انقلاب شکل گرفته بر هیچکس پوشیده نیست.شهرستانی کاملا مذهبی با قدمتی تاریخی و شرایط خوب برای جذب گردشگر دارد از امتیازات این شهرستان است، جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر، ۴ شهر،۴ بخش، ۱۲ دهستان و بیش از ۳۰۰ روستا از شرایط ویژه این شهرستان است. معیشت مردم از طریق کشاورزی و باغداری است و قطب اصلی در زمینه مرکبات در استان فارس است، بخش اشتغال و معیشت مردم بدلیل بحران هایی مانند خشکسالی دچار تغییرات خاصی شده است.
    معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس با اشاره پروژه های هفته دولت در استان فارس گفت: در استان فارس بالغ بر۱۴۵۰ پروژه با سرمایه گذاری بیش از ۱۱۴۰ میلیارد تومان در بخش های مختلف منابع آب، زیر ساخت های حمل و نقل، فرهنگ و هنر، بهداشت، عمران شهری و روستایی، مسکن شهری، صنعت، تولیدی و بخش کشاورزی شکل گرفته است.
    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری فارس، شاخص های مهم اصلی اقتصادی و توسعه را برشمرد و در خصوص نرخ بیکاری گفت: یکی از این شاخص ها نرخ بیکاری است که در استان فارس کماکان مطلوب نیست اما با نگاهی به تغییر این شاخص در دولت یازدهم تغییر ویژه ای در کشور و در استان فارس ایجاد شده است. در ابتدای دولت یازدهم نرخ بیکاری در کل کشور۱/۱۲ و در سال جاری به ۸/۱۰ کاهش یافته و نرخ بیکاری در استان فارس از۷/۱۶ به۸/۱۲ کاهش پیدا کرده است اما این نرخ علیرغم اینکه کاهش پیدا کرده اما به هیچ عنوان مطلوب نیست و ضرورت تلاش ویژه برای تغییر نرخ بیکاری با ایجاد اشتغال پایدار بر ذمه دولت است.
    ساسان تاجگردون تورم را شاخص مهم دیگری دانست و بیان داشت: یکی دیگر از شاخص های مهم در بخش توسعه اقتصادی نرخ تورم است، نرخ تورم را دولت دهم با نرخ بالای ۴۰ درصد بدلیل شرایط ویژه کشور از جمله افزایش تحریم های ظالمانه تحویل دولت یازدهم داد اما امروز بر اساس اطلاعات موجود این نرخ به ۱۴ تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است. البته این نرخ هم زیبنده مردم شریف ایران نیست و امید است که نرخ تورم تک رقمی شود.
    معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس رشد اقتصادی را یکی دیگر از شاخص های اقتصادی بشمرد و افزود: شاخص دیگر رشد اقتصادی است که طبق توصیه برنامه پنجم توسعه باید این رشد به ۸ درصد برسد که متأسفانه بدلیل بی نظمی در توزیع منابع و ثروت و عدم دقت در اجرای زیر ساخت ها و بدتر از آن عدم توجه به افزایش بهره وری در فعالیت های بخش غیر دولتی، نرخ رشد اقتصادی به منفی ۸/۶ درصد رسید که خوشبختانه با دقت تمام و این نکته که دولت تدبیر و امید در انتخاب و تعیین مباحث و رفتارهای مدیریتی اجرایی خودش، این یحث را مدیریت کرد که امروز شاهد افزایش نرخ رشد اقتصادی از منفی ۸/۶ درصد به بالای ۲ درصد برسد که البته این نرخ هم با توجه به شرایط کشور مطلوبیت لازم را ندارد و دولت تدیر و امید تلاش ویژه خودش را برای افزایش این نرخ رشد انجام می دهد.
    وی د رخصوص کاهش ضریب جینی گفت: شاخص های دیگر مثل ضریب جینی که نشان دهنده توزیع درآمد خانوار در حوزه شهری و روستایی است نشان از میل کردن این عدد به سمت صفر بوده است که به عبارت دیگر نرخ کاهنده و توزیع عادلانه ثروت ودرآمد خانوار را نشان می دهد.
    تاجگردون معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس به کاهش نرخ کسب و کار در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: رتبه ایران در حوزه کسب و کار از نرخ ۱۵۹ در میان کشورهای جهان به رتبه ۱۳۰ در پایان سال۱۳۹۳ رسید که بر اساس اطلاعات بانک مرکزی امید است که تا پایان سال جاری ۳۰ رتبه کاهش داشته باشد و زیر ۱۰۰ برسد.
    وی تلاش دولت برای توسعه صنعت گفت: توسعه در جهان امروز توسط دولت ها صورت نمی گیرد و این تحول و توسعه توسط بخش خصوصی انجام می شود. تغییر معیشت از کشاورزی به صنعت و صنایع تبدیلی یکی از راهکارهاست ولی باز هم اعتقاد به اینکه تمام کشاورزان معیشت و درآمد خودشان را به صنعت انتقال دهند غیر ممکن است بنابراین تلاش برای ایجاد کارخانه ها و ایجاد صنایع تبدیلی یکی از ویژگی هایی است که دولت تدبیر و امید به آن توجه کند.
    تاجگردون به دست آوردهای دولت تدبیر و امید اشاره کرد وافزود: یکی از دست آوردهای دولت تدیر و امید احیاء سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و استان هاست. با احیا این سازمان تلاش بر این است که بی نظمی های مالی پایان پذیرد و طرح های عمرانی در استان ها بر اساس نیاز شکل گیرد.
    وی به نظم دهی منابع مالی در دولت اشاره کرد و بیان داشت: یکی از منابع درآمدی دولت درآمدهای وابسطه به نفت بوده است، دولت تدبیر و امید طی دو سال گذشته نظم دهی خاصی برای منابع درآمدی تعریف کرده است، منابع ناشی از فروش نفت، منابع ناشی از فعالیت های اقتصادی و درآمدهای مالیاتی را در دستور کار قرار داده منتهی کاهش شدید صادرات و قیمت نفت و عدم وجود فعالیت های بالای اقتصادی و عدم تأمین منابع درآمدی مالیاتی باعث شده که درآمدهای کشور به یک چهارم درآمدهای گذشته دست پیدا کند، میانگین درآمد حاصل از فروش نفت هر سال، طی دو سال گذشته بین ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار بیشتر نبوده است حال اینکه مشابه این درآمد در ۷،۸ سال گذشته بطور میانگین بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار بوده، آنهم با نرخ ارزی که پائین تر و هزینه سبد خانوار هم پائین تر بوده است، همه و همه نشان از نظم دهی منابع مالی در دولت تدبیر و امید بوده است.
    معاون برنامه ریزی استاندار فارس مبارزه با فساد را از شاخص های دولت تدبیر و امید دانست و بیان داشت: مبارزه با فساد اقتصادی و رانت طلبی یکی از شاخص های اصلی دولت تدبیر و امید بوده و مهمتر از همه اینکه اتفاق میمون و مبارکی است که با درایت و مدیریت ویژه مقام معظم رهبری بر تیم شجاع و قدرتمند امور خارجه با مدیریت جناب آقای دکتر روحانی که بر اساس مبادلات سیاسی شکل گرفت، توفیق ویژه ای بود که قطعاً در آینده نزدیک باعث تحول اقتصادی در کشور خواهد شد.
    وی به برخی از مهمترین دست آوردهای دولت تدبیر و امید اشاره کرد و بیان داشت: طرح جامع سلامت خانوارعلی رغم نداشتن تأمین مالی طی دو سال گذشته بطور ویژه هزینه های بهداشت و درمان خانوار ها را کاهش داده است که این مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان در فارس کاهش داده است. در حوزه سرمایه گذاری که نقطه عطف ما در حوزه توسعه اقتصادی است، فرمایشات مقام معظم رهبری در قالب ۲۴ بند ابلاغی در اسفند سال ۹۲ همزمان با کار دولت تدبیر و امید با عنوان اقتصاد مقاومتی راهکارجدیدی برای فرایند تصمیم گیری بخش غیر دولتی را فراهم کرد، فعالیت های شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت، راهکارهای جذب سرمایه گذاری های فارسی های مقیم مرکز و خارج از کشور، توسعه شرکت های دانش بنیان، ابلاغ قانون رفع موانع بخش تولید جهت رفع مشکلات حمایت از تولید کنندگان از شااخص های برتر دولت جناب آقای روحانی است.
    معاون برنامه ریزی استاندار فارس به افزایش اعتبارات ملی استان فارس اشاره کرد و افزود: علیرغم محدودیت های مالی اعتبارات عمرانی در بخش ملی و استانی، با توجه به نظم ونسق دولت برای عدم شروع پروژه جدید طی دو سال گذشته که بعنوان یک اصل پذیرفته شده بود، ولی بدلیل دقت در توزیع منابع و شناخت واقعی درآمدها، اعتبارات استان فارس با ۴۳ در صد رشد شرایط مطلوبی دارد. این رشد ناشی از تلاش های بی شائبه دولت تدبیر و امید برای ارائه شاخص های واقعی به دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و قطعاً بطور ویژه و خاص حمایت نمایندگان که شاهد اعداد و ارقام واقعی بوده ایم که ناشی از افزایش ارقام پروژه های نیمه تمام بوده است.
    وی در خصوص کاهش سهم استان فارس از اعتبارات ۲ درصد نفت و گاز گفت: در بخش استانی ما وظیفه داریم بر اساس شاخص های هر نقطه جغرافیایی وبه روز عمل کنیم. اعتبارات استانی و دو درصد نفت و گاز استان حدود ۱۲ درصد کاهش داشته است که دلیل اصلی آن کاهش شدید درآمد ناشی از فروش نفت بوده که دقیقا منفی ۳۷ درصد کاهش فروش نفت داشتیم که علیرغم این کاهش میانگین کاهش ما در سطح کشور ۱۲ درصد منفی بوده که این عدد برای فارس عدد مناسبی است که بواسطه دقت نظر در تصمیم گیری های مدیریتی ما شاهد کاهش هدر رفت منابع و ثروت در فارس و کشور بوده ایم.
    وی ارائه لایحه برنامه ششم همزمان با لایحه بودجه ۹۵ اشاره کرد و گفت: دولت در نیمه دوم سال همزمان با ارائه لایحه بودجه سال ۹۵ لایحه قانون برنامه ششم را تقدیم مجلس محترم خواهد کرد، در نظام برنامه ریزی برنامه ششم این برنامه با رویکرد تحول آفرین با تکیه بر منابع غیر دولتی یکی از راهکارهای نظام و دولت تدبیر و امید خواهد بود، تکیه بر منابع نفت و حتی مالیات ما را بجایی نخواهد برد، توافق هسته ای بستر مناسبی را برای سرمایه گذاری های ویژه در استان فراهم نموده است. در حال حاضر تلاش ها برای سهم خواهی ویژه اعتبارات در برنامه ششم شروع شده است. نظام بودجه ریزی در ایران بر اساس اسناد پشتیبان وجود ندارد و اما در قوانین بودجه سنواتی یا قانون بودجه که هر سال تقدیم مجلس می شود نمایندگان و استانداران و سازمان برنامه ریزی استان ها دارند نقش بسیار ویژه ای دارند.
    در سفر یکروزه معاون استاندار فارس به داراب پروژه های مختلفی مانند هتلینگ بیمارستان داراب، پروژه های آبرسانی و گازرسانی به روستاهای شهرستان داراب به بهره برداری رسید و کلنگ گاز رسانی به ۵ روستا آغازشد.

    ثبت دیدگاه

    3 دیدگاه برای “تاجگردون معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس در جلسه شورای اداری داراب مطرح کرد: اعتبارات ملی فارس ۴۳ درصد افزایش و سهم ۲ درصد نفت وگاز استان۱۲ درصد کاهش یافت”
    1. سردبیر محترم اگه امکانش هست یه گزارش کامل از پروژه هایی که به بهره برداری یا کلنگ زنی شده تهیه کنین ممنون میشم

    2. جلسه خوبی بود من انجا بود اعتبارات خوبی اختصاص داده شد