شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • بیانیه انجمن توسعه پایدار شهرستان داراب در پی بی توجهی استانداری فارس و وزارت کشور در عدم تصویب فرمانداری ویژه

    شناسه : 9634 ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ 1400 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، انجمن توسعه پایدار شهرستان داراب در پی بی توجهی استانداری فارس و وزارت کشور در عدم تصویب فرمانداری ویژه داراب بیانیه ای صادر کرد. متن بیانیه بدین شرح است: (مقام معظم رهبری: دولت عدالت ،دولت اسلامی) بسمه تعالی بیانیه انجمن توسعه پایدار در خصوص عدم ابلاغ فرمانداری ویژه […]

    بیانیه انجمن توسعه پایدار شهرستان داراب در پی بی توجهی استانداری فارس و وزارت کشور در عدم تصویب فرمانداری ویژه
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، انجمن توسعه پایدار شهرستان داراب در پی بی توجهی استانداری فارس و وزارت کشور در عدم تصویب فرمانداری ویژه داراب بیانیه ای صادر کرد.
    متن بیانیه بدین شرح است:

    (مقام معظم رهبری: دولت عدالت ،دولت اسلامی)
    بسمه تعالی
    بیانیه انجمن توسعه پایدار در خصوص عدم ابلاغ فرمانداری ویژه و اصلاح خط مرزی در منطقه رودبال داراب

    مردم شریف شهرستان داراب
    باسلام و احترام
    ضمن ابراز خورسندی و تبریک به مردم شهرستانهایی که فرمانداری و نقاط شهریشان ارتقا پیدا کرده است
    با تأسف فراوان ، با بی تدبیری استانداری فارس باز هم داراب کهن از قافله توسعه بازماند.
    از روزی که بحث اعطای فرمانداری ویژه مطرح بوده همواره داراب بعنوان یکی از مدعیان اصلی ارتقای فرمانداری ویژه بوده و یکی از ۴ شهرستان در سطح کشور است که چند سالیست در این خصوص مدارک و مستندات مربوطه را تکمیل و ارایه کرده و با وعده های مسئولین منتظر حصول نتیجه بوده است، همچنین توجه به سوابق تاریخی و سایر آیتمها، تعداد زیادی از مردم هم درخواست دارند و معتقدند که داراب بایستی یکی از مراکز استانهای آینده کشور باشد. خوشحال و خورسندیم که مصوبه اخیر وزارت کشور باعث خوشحالی تعداد زیادی از مردم عزیز استان فارس گردید.
    اما همچنان که همگان و بویژه مردم شریف داراب در جریان قرار گرفته اند با اعلام اسامی شهرستان های حائز ارتقا به فرمانداری ویژه اثری از نام داراب کهن به چشم نمی خورد و مردم داراب بسیار معترض و ناراحتند و منتظر تحقق دو وعده‌ مسئولین هستند، چنین اقداماتی از سوی بعضی مسئولین همان حکایت حق الناس و غریب وحق کشی و بی عدالتیست…

    متاسفانه بی مبالاتی و ارجحیت روابط بر ضوابط و قوانین موضوعه تقسیمات کشوری است. مسئولین وزارت کشور که در این امر دخیل  بوده اند، همچنین مدیران استانداری فارس بالاخص شخص استاندار فارس باید ضمن پاسخگویی به مردم شهر کریم اهل بیت(ع) پاسخگوی این بی عدالتی و سیاسی کاری خود بوده و مستندات قانونی خود را برای ارجحیت دو شهرستان دیگر نسبت به شهرستان داراب ارائه نماید.
    جای بسی تأسف است که در استان فارس همیشه روابط قومی و قبیله ای برای توزیع  امکانات و امتیازات بر قوانین و مقررات وزارت کشور ارجحیت بیشتری دارد.
    ضمن اعتراض شدید به عدم تصویب دو درخواست مردم داراب، از وزارت محترم کشور درخواست داریم قبل از بروز هرگونه تنش و خشم مردم کهن دیار کریم اهل بیت بر سر مدعیان پر ادعای ارجحیت روابط بر ضوابط، نسبت به حل مشکلات عدیده این شهرستان از جمله اصلاح خط مرزی داراب و استهبان و ارتقای فرمانداری داراب به ویژه اقدام نمایند؛ در غیر اینصورت شخص استاندار فارس مسئول پیامدهای نامیمون ناشی از تصمیمات غیر کارشناسی و غیر عاقلانه خود خواهد بود.
    ما مردم داراب بنا بر ضرورت و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ضمن پشتیبانی از تلاش های مسئولین شهرستان داراب، سخنان نماینده عالی دولت در شهرستان مبنی بر قول مساعد وزیر کشور برای حل مشکل احترام قایلیم و صبورانه منتظر اقدام عملی از سوی وزارت کشور جهت احقاق حق خود هستیم و از تمامی اقشار مختلف مردم که بعضا کفن پوش شده اند درخواست داریم و عاجزانه خواهشمندیم آرامش خود را حفظ کرده و از هرگونه تجمع خودداری نمایید و در صورتیکه مسئولین خلف وعده کردند حق خود می دانیم که اعتراضات خود را از طریق پیگیریهای قضایی و برگزاری تجمعات مردمی تا حصول نتیجه ادامه دهیم.
    قویا از مسئولین شهرستان از جمله نماینده عالی دولت و شخص نماینده مردم در مجلس می خواهیم تا حسب وعده وزیر کشور، این مهم را پیگیری کرده و نتیجه را تا پایان هفته به استحضار مردم داراب برسانند تا در صورت خلف وعده مسئولین، مردم داراب خودشان حق پايمال شده خویش را بازستانند…
    با احترام
    انجمن توسعه پایدار داراب

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.