شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 4 ذو القعدة 1445 Saturday, 11 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2013 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • به بهانه روز خبرنگار و حضور در بخش فورگ؛ درمانگاهی در قامت بیمارستان فورگ 

    شناسه : 15132 ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲ 187 بازدید ارسال توسط :

    به بهانه روز خبرنگار و حضور در بخش فورگ؛ درمانگاهی در قامت بیمارستان فورگ علی زارعی، عصر داراب نیوز؛ طبق یک برنامه تقریبا ۱۵ ساله همزمان با روز خبرنگار عازم فورگ شدیم، میزبان مثل همیشه رسول امیری بود البته با همراهی سایر دوستان، فرصتی بود تا جمع خبرنگاران رسانه های داراب حال و هوایی عوض […]

    به بهانه روز خبرنگار و حضور در بخش فورگ؛ درمانگاهی در قامت بیمارستان فورگ 
    پ
    پ

    به بهانه روز خبرنگار و حضور در بخش فورگ؛ درمانگاهی در قامت بیمارستان فورگ

    علی زارعی، عصر داراب نیوز؛ طبق یک برنامه تقریبا ۱۵ ساله همزمان با روز خبرنگار عازم فورگ شدیم، میزبان مثل همیشه رسول امیری بود البته با همراهی سایر دوستان، فرصتی بود تا جمع خبرنگاران رسانه های داراب حال و هوایی عوض کنند و سری به بخش فورگ بزنند.

    منطقه فورگ علیرغم اینکه از مرکز شهرستان ۱۰۰ کیلومتر و با مرکز استان بیش از ۳۵۰ کیلومتر فاصله دارد اما همیشه سرزنده و فعال است، آنچه در هر جای ایران و فارس داراب می بینید در فورگ هم هست، از کافی شاپ ها گرفته تا فروشگاه های کوچک و بزرگ، گرمای آنجا بجز اندکی با داراب تفاوتی ندارد، کشاورزان مشغول کشت هستند و الحق که آنچه خداوند به این منطقه داده مناسب آن است، خرمایش خوش طعم و مرکباتش بی نظیر است، هر چه هست و خدادادیست زیبایی و کمال است و بس اما آنچه نازیباست آنست که وظیفه آدمیان بوده است!!! هر چند در بسیاری از موارد کارهای خوبی هم شده اما گهگاهی خبط های مسئولین اندکی دل آزار است، من جمله همین بیمارستان فورگ، انصافا تابلوی قشنگی دارد و ساختمانش هم امروزیست که جای تشکر دارد، اما برای بخشی با بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت تکلیفش معلوم نیست، شب برای امر درمانی نه چندان مهمی رفتیم تا چند عدد قرص معده برای یکی از همراهان بگیریم، در کمال تعجب پرسنل بودند اما داروخانه تعطیل بود و تماس ها هم برای حضور مسئول داروخانه مؤثر نیفتاد، شاید هم حق با مسئول داروخانه بود که نبود‌.

    یادم هست که در زمان افتتاح دغدغه ای در میان فعالین اجتماعی فورگ وجود داشت که نکند درمانگاه را در لباس بیمارستان به مردم قالب کنند که انگار همانگونه شده که پیش بینی می شد، یعنی قورباغه را رنگ و لعاب ۲۰۷ کرده و به خورد مردم داده اند و حال هم نمی توانند مشکلاتش را مرتفع نمایند.

    بسیار بسیار تفاوت است بین درمانگاه و بیمارستان، در بیمارستان چیزی به نام تعطیلی وجود ندارد، پزشک و پرستار و اورژانس و بخش های بستری و اتفاقات و اتاق عمل، داروخانه و تزریقات و …. همه بدون وقفه در خدمت مراجعین هستند و دکتر و کادر بیمارستان باید طبق برنامه پذیرای مراجعین باشند، اما درمانگاه برای خدمات رسانی سرپایی است و کادر و شرح وظایف به مراتب کمتری نسبت به بیمارستان دارد. این بدان معناست که در فورگ بیمارستان را با چارت سازمانی درمانگاه راه اندازی کرده اند که چندان خوشایند نیست؛ بیمارستان فورگ در اصل همان درمانگاه با اندکی بزک و دوزک است که حجم بیمارستان را دارد اما امکاناتش در حد درمانگاه است.

    متأسفانه با تبلیغاتی که به راه افتاد مردم معطل مانده و از کادر درمانی آن توقع خدمات بیمارستانی دارند، در حالی که شرایط برای ارائه خدمات بیمارستانی وجود ندارد. اینکه چرا دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شبکه بهداشت و درمان داراب تکلیف آنرا مشخص نمی کنند را باید مدیرانش پاسخ دهند که بنظر می رسد اینگونه نیست، اما باید به مردم توضیح بدهند چه می شد اگر می گفتند درمانگاه فورگ با ساختمان جدید افتتاح شد تا مردم انتظار خدمات بیمارستانی نداشته باشند و به اندازه توان این مرکز درمانی از آن انتظار داشته باشند.

    حال این سوال در ذهنم خطور می کند که آیا یک تابلو نصب شده بر سر در ورودی یک بیمارستان از آن بیمارستان می سازد یا امکانات و تجهیزات و کادر درمانی در حد و اندازه یک بیمارستان!!!!! قضاوت با مردم، پاسخ با مدیران بهداشت و درمان استان و شهرستان داراب.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.