سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • برنده ماراتن رقابت انتخاباتی داراب و زرین دشت کدام جناح سیاسی است؟

    شناسه : 3076 ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸ 1702 بازدید ارسال توسط :

    عصر داراب- جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. در اولین مرحله از این رقابت ها ۱۸ کاندیدا با هم به رقابت برخواستند  که پس از ماه ها تلاش و تبلیغ  سرانجام ۱۶ نفر ناچار به ترک صحنه رقابت شدند و ۲ نفر که با پرچم مشخص […]

    برنده ماراتن رقابت انتخاباتی داراب و زرین دشت کدام جناح  سیاسی است؟
    پ
    پ

    عصر داراب- جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. در اولین مرحله از این رقابت ها ۱۸ کاندیدا با هم به رقابت برخواستند  که پس از ماه ها تلاش و تبلیغ  سرانجام ۱۶ نفر ناچار به ترک صحنه رقابت شدند و ۲ نفر که با پرچم مشخص جناح های سیاسی کشور در جریان رقابت حضور پر  رنگی داشتند باقی مانند.

    با تعیین تکلیف رقبای انتخاباتی در حوزه انتخابیه داراب و زرین دشت  فعالیت ها و رایزنی ها ی رقبا و ستادهای انتخاباتی شان با جدیت بیشتری آغاز شد بگونه ای که می توان ادعا کرد هر دو کاندیدا با درک شرایط سخت رقابت، زمان را از دست ندادند و اگر بگوئیم از فردای مرحله اول انتخابات فعالیت انتخاباتی خودشان را آغاز کردند حرفی به گزافه نگفته ایم.

    حضور در مناطق مختلف شهری و مراکز بخش های دو شهرستان، دیدار با متنفذین و و بزرگان قومیت ها در روستاها و برگزاری جلسات متعدد و بعضا  طاقت فرسا و تا پاسی از شب همه  و همه نشان از جدی گرفتن رقابت توسط کاندیداها و ستادهای کاری و عوامل اجرائی آنها داشت.

    از جمله مهمترین ویژه گی های  مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه داراب و زرین دشت  این بود که کاندیداهای راه یافته به  مرحله دوم هر یک نماینده یک جناح فکری و سیاسی مطرح کشور بودند و بر خلاف مرحله اول که برخی کاندیداها تکلیف خود را با جریان های سیاسی مشخص نکرده بودند در مرحله دوم تابلو های دو کاندیدا مشخص بود و مردم نیز با توجه به علایق سیاسی خود توانستند کاندیدای خود را انتخاب نمایند هر چند در برخی موارد هنوز هم  انتخاب بر اساس قومیت، آشنایی، هم محله ای  و سفارش و … صورت پذیرفته است.

    با این شرایط رقابت در مرحله دوم تنگ تر و حساسیت آنهم بسیار بیشتر بو زیرا در این مرحله اختلاف یک رأی هم می تواند یکی را مغلوب و دیگری را پیروز انتخابات کند هر چند هر دو کاندیدا  سعی داشتند تا با کسب آرای نسبی بالاتر دست بالاتری را در مجلس داشته باشند تا بتوانند با پشتوانه بیشتر و قدرتمند تری وارد قوه مقننه شده و و از این پشتوانه بیشترین استفاده را ببرند.

    با نزدیک شدن به زمان آزادی تبلیغات  و روزهای پایانی آن   رقابت شدید تر و تنگ تر  شد و هر دو جناح سیاسی  از حد اکثر توان خود برای استفاده از زمان باقی مانده استفاده کردند. برگزاری جلسات علنی در مساجد، حسینیه ها و مراکز عمومی، راه اندازی کاروان های تبلیغاتی در شهر ها و روستاها و ارائه سخنرانی ها و تکرار اهداف از مهمترین برنامه های دو کاندیدای راه یافته به مرحله دوم بود.

    اما شاخص ترین برنامه های ستادهای انتخاباتی  آقایان   انصاری و عسکری دعوت از شخصیت های مطرح دو جناح سیاسی کشور بود که نشان داد این دو نفر از شناخت خوبی در میان معتمدین و بزرگان سیاسی دو جناح برخوردارند. حضور شخصیت هایی چون دکتر عارف نفر اول منتخب تهران و کاندیدای اصلی ریاست مجلس دهم، خانم دکتر سلحشوری و دکتر صادقی از منتخبین لیست ۳۰ نفره تهران، دکتر  شجاع پوریان معاون شورای شهر تهران و دکتر رجبی منتخب مردم شیراز در مجلس دهم و علیرضا خمسه هنرمند شناخته شده کشور  برای حمایت از دکتر انصاری بعنوان کاندیدای اصلاح طلب و  دکتر بابایی وزیر اسبق آموزش و پرورش و منتخب فعلی مردم همدان در مجلس دهم و مهندس باهنر نائب رئیس فعلی مجلس در حمایت از  دکتر عسکری(دانشجوی دکترا)  بعنوان کاندیدای اصول گرا  از متفاوت ترین برنامه های کاندیداها در این دوره از انتخابات بود.

    اما همه تلاش  جناح های رقیب در گرو رأی مردم است، آنها هستند که باید وکیل خود برای تکیه زدن بر کرسی نمایندگی  در مجلس را انتخاب کنند، براستی مردم  در حوزه انتخابیه داراب و زرین دشت کدام شخص و جریان فعال سیاسی کشور را خواهند پسندید و برای ۴ سال او را روانه بهارستان خواهند کرد؟ فرصت تا  مشخص شدن نتیجه این هماوردی اندک است،  جمعه  ۱۰ اردیبهشت مشخص خواهد شد که  پیروز میدان رقابت کدام جناح سیاسی کشور خواهد بود، اصولگرایان یا اصلاح طلبان، به هر حال باید منتظر بود و شاهد  نتیجه  ماند تا مشخص شود مردم  کدام جریان سیاسی و تفکر حاکم بر آنرا خواهند پسندید.

    اما آخرین شب فرصت مغتنم هر دو کاندیدا بود تا هم ازدهام جمعیت  و انبوه طرفداران  خود را به رخ حریف بکشند و هم  تلاش کنند تا بیشترین آراء مردم را در سبد خود بریزند.

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.