سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • باید های خبرنگاری از دیدگاه امام جمعه داراب/ کاندیداها کسی را تخریب نکنند

    شناسه : 553 ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱:۴۲ 622 بازدید ارسال توسط :

    با حضور جمع کثیری  از مردم مؤمن شهرستان داراب نماز سیاسی عبادی جمعه ۱۵ مرداد ماه  به امامت حجت الاسلام صادقی امام جمعه این شهرستان  در مصلی نماز جمعه برگزار شد. به گزارش سایت تحلیلی خبری عصر داراب ؛ امام جمعه شهرستان داراب در بخشی از خطبه دوم نماز جمعه ضمن گرامی داشت شهادت خبرنگار […]

    باید های خبرنگاری از دیدگاه امام جمعه داراب/ کاندیداها کسی  را تخریب نکنند
    پ
    پ

    با حضور جمع کثیری  از مردم مؤمن شهرستان داراب نماز سیاسی عبادی جمعه ۱۵ مرداد ماه  به امامت حجت الاسلام صادقی امام جمعه این شهرستان  در مصلی نماز جمعه برگزار شد.

    به گزارش سایت تحلیلی خبری عصر داراب ؛ امام جمعه شهرستان داراب در بخشی از خطبه دوم نماز جمعه ضمن گرامی داشت شهادت خبرنگار شهید صارمی که در سال ۷۷ بدست جنایتکاران طالبان در افغانستان به شهادت رسید، روز خبرنگار را تبریک گفت و افزود: : من روز خبرنگار را به این عزیزان بی ادعا و سختکوش شهرستان که بدون درخواست وجهی و با کمترین حقوقی تلاش می کنند تبریک عرض می کنم. از همه این عزیزان که برای تطهیر نفس مخاطبان و فقط برای رضای خدا و ارتقا سطح فرهنگی جامعه زحمت می کشند از همه خبرنگاران عزیز و ارجمند تقدیر و تشکر می کنم و آرزوی موفقیت دارم.
    خطیب جمعه داراب در ادامه با بر شمردن برخی باید ها و نباید های خبرنگاری بیان داشت: چند تا از باید های خبرنگاری که در کنار آن نبایدهایی وجود دارد را خدمت عزیزانی که خودشان را وقف این موضوع کرده اند و در روزنامه ها، هفته نامه ها و گاهنامه ها و فضای مجازی در جهت ترویج احکام اسلام ناب محمدی(ص) چند تا از بایدها و نباید ها ی خبر و خبرنگاری را محضرتان عرض می کنم.
    وی اولین باید در خبرنگاری را تطهیر نفس و طهارت روح مخاطب دانست و گفت: یکی از بایدهای خبرنگاری اینست که خبرنگار باید توجه به تطهیر نفس و طهارت روح مخاطب داشته باشد، کاری کند که نفوس مردم عاری از دغدغه شود، از هول و ولا بیرون بیاید.
    امام جمعه داراب، دومین باید های خبرنگاری را بیان حقیقت عنوان کرد افزود: دومین باید در خبرنگاری بیان حقیقت و واقعیت در حد توان و مقدور است، خبرنگار نباید مطالب غیر واقعی را بیان کند، نعوذ بالله نشر اکاذیب کند، خبرنگار باید حقیقت ها و واقعیت ها را در حد مقدور بیان کند و و غیر حقیقت و واقعیت نگوید، آنجایی که در حد توانش نیست و برای اینکه نشر اکاذیب نکرده و برای اینکه ذهن فرد و جامعه را خراب نکند باید ساکت بماند.
    صادقی سومین بایدهای خبرنگاری تواضع برشمرد گفت: سومین بایدهای خبرنگاری تواضع بخصوص در گفتار و کردار است و خبرنگار باید در مقابل مخاطبینش کمال خضوع و خشوع را داشته باشد
    امام جمعه داراب چهارمین باید های خبرنگاری را بیان نوآوری عنوان کرد بیان داشت: چهارمین باید های خبرنگاری، تکوین و بیان نوآوری های نسل جوان و یا مجرّبان خردمند است، خبرنگار وظیفه دارد نوآوری جوانان رادر جامعه ساری و جاری کند و نسبت به فعالیت جوانان نهایت توجه و عنایت داشته باشد، مجربان و خردمندان که نظریاتی دارند که برای جامعه مفید است و وظیفه خبرنگار است تا نظرات آنها را منعکس نماید تا برای جامعه فایده داشته باشد نه اینکه مطالب جنجالی که موجب تشنج در جامعه شود را منتشر نماید.
    وی پنجممین باید خبرنگاری ایجاد امید دانست و افزود: پنجممین باید خبرنگاری ایجاد امید در جامعه است، خبرنگار باید در جامعه امید را ساری و جاری کند، مقام معظم رهبری همیشه سفارش می کنند که مردم را نا امید نکنید، سیاه نمایی نکنید، هرکاری که دولت ها کنند به نفع نظام جمهوری اسلامی است، کارهای خوبی که دولت ها انجام می دهند خارج از خط و خطوط سیاسی و جناح بازی را ترویج دهند.
    امام جمعه داراب ششمین از بایدهای خبرنگاری را ایجاد روحیه شجاعت برشمرد و گفت: ششمین از بایدهای خبرنگاری ایجاد و تقویت روحیه شجاعت و شهامت در جامعه است و نباید مردم را ترسو بار بیاورند تا مردم دنبال حق شان باشند و از تمامیت ارضیشان کشورشان با کمال شجاعت و شهامت حمایت کنند.
    خطیب جمعه داراب هفتمین بایدهای خبرنگاری تربیت و رشد مخاطبان عنوان کرد و بیان داشت: هفتمین بایدهای خبرنگاری تربیت و رشد مخاطبان است، نوشته های خبرنگار باید به مردم اطلاعات دینی و آگاهی اجتماعی بدهد و باعث رشد جامعه شود اگر خبرنگاری به جامعه رشد ندهد این خبرنگار مشکل دارد.
    وی هشتمین باید که لازم است خبرنگار داشته باشد افشای توطئه های دشمنان داخلی و خارجی دانست و گفت: هشتمین باید که لازم است خبرنگار داشته باشد افشای توطئه های دشمنان داخلی و خارجی است و همیشه باید قبل از اینکه فرد یا مردم اجتماع بدانند خبرنگار باید توطئه های داخلی و خارجی را برای مردم گوشزد کند در غیر اینصورت جامعه به خواب غفلت فرو می رود.

    حجت الاسلام صادقی نهمین باید در خبرنگاری را رعایت عفت عمومی عنوان کرد و بیان داشت: نهمین باید در خبرنگاری را رعایت عفت عمومی است، گاهی برخی مطالب در نشریات و سایت ها و فضای مجازی مطرح می شود که باعث خدشه در عِرض و آبروی دیگران می شود که اینگونه اخبار را باید کنار گذاشت.
    امام جمعه داراب در پایان به فعالیت زود هنگام برخی کاندیدا های مجلس اشاره کرد و بیان داشت: به کاندیداها بارها گفته ایم که با تبلیغات زود هنگام نمی شود کارها را پیش برد و اگر تبلیغات می کنید خصوصسات و اوصاف خودتان را بگوئید ، چرا دیگران را تخریب می کنید، برخی خیال می کنند با تخریب دیگران خودشان می توانند رأی بیاورند، مردم؛ شما هم توجه داشته باشید ما نباید با خرج کردن عمر عزیزمان نردبان ترقی دیگران باشیم تا رأی بیاورند و بعد اطرافیان خودشان را به مسئولیت برسانند .

    ثبت دیدگاه

    3 دیدگاه برای “باید های خبرنگاری از دیدگاه امام جمعه داراب/ کاندیداها کسی را تخریب نکنند”
    1. سلام، احسنت بر حاج آقا صادقی . بخصوص در مورد انتخابات که زیبا سخن گفته اند. بعضی کاندیداها مدت هاست که دارن تبلیغ میکنند و بنظر من نشاندهنده هواهای نفسانی آنها برای رسیدن به پست نمایندگی است و دغدغه مردم را ندارند.

    2. عالی بود در مورد مخصوصا در مورد کاندیدا

    3. زنده باد امام جمعه شجاع ودلسوز که همیشه واقعیتها را میگوید. درسته چرا ما باید اینده خودمان وفرزندانمان را فدای افرادی که حتی توانایی یه مدیر شهرستانی را ندارند بکنیم . حالا چون میدانند ما دارابیها مطالبه گر نیستیم هرکسی ادعای کاندیداتوری دارد والا بعضیها شون توعمرشون ساختمان مجلس هم ندیده اند اون وقت میخوان برن از بین اون همه نماینده قوی شهرهای دیگه حق ما را بگیرند اون وقت میگیم چرا شهرما عقب هست بابا یه جمله از ماست که بر ماست. میدانید چرا اکثرا نشون نماینده فعلی را تخریب میکنند چون میدانند احمدی ادم قدری هست که خودش را نه با حرف بلکه با عمل ثابت کرده ومردم به ایشون اعتقاد دارند حالا در جلساتشون به جای بیان دیدگاه خود به تخریب ایشان میپردازند ولی نمدانند که این عملشان نتیجه عکس میده . انشاا… .