سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • بازدید کارشناسان شرکت گلدن وست (Golden West ) یونان از مزارع پنبه شهرستان داراب

    شناسه : 3838 ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴ 1751 بازدید ارسال توسط :

    دو تن از کارشناسان شرکت گلدن وست یونان در معیت کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه تعاونی پنبه کاران کشور در روز سه شنبه ۲۹ تیر ماه از مزارع و کارخانه پنبه شهرستان داراب بازدید کردند. به گزارش عصر داراب به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی داراب؛ در این بازدید که کارشناسان وزارت جهاد […]

    بازدید کارشناسان شرکت گلدن وست (Golden West ) یونان از مزارع پنبه شهرستان داراب
    پ
    پ

    دو تن از کارشناسان شرکت گلدن وست یونان در معیت کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه تعاونی پنبه کاران کشور در روز سه شنبه ۲۹ تیر ماه از مزارع و کارخانه پنبه شهرستان داراب بازدید کردند.

    به گزارش عصر داراب به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی داراب؛ در این بازدید که کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی فارس ، اتحادیه تعاونی پنبه کاران و شرکت قوه نامیه بذر حضور داشتند چندین مزرعه پنبه در روستای شهنان مورد بازدید قرار گرفت . بازدید از نحوه ی کار کارخانه پنبه پاک کنی و کارخانه کرک گیری بذر پنبه بخش دیگری از برنامه بود .

    در پایان نامبردگان در جلسه ای در محل مدیریت جهاد کشاورزی داراب با حضور مدیر و کارشناسان جهاد کشاورزی شرکت نمودند و مسائل و مشکلات بذر پنبه وارداتی و شرایط کشت در شهرستان داراب مورد بررسی قرار دادند.

    در این جلسه ابتدا مدیر جهاد کشاورزی داراب با اشاره به قدمت طولانی کشت پنبه در شهرستان ، داراب را یکی از قطب های تولید پنبه کشور معرفی نمود که فعالیت شرکت پنبه کاران داراب همراه با هیئت مدیره قوی آن نقش مهمی در این خصوص داشته است.

    سیدی از جمله اقدامات مهم صورت گرفته توسط شرکت پنبه کاران در سال گذشته را واردات بذور ارقام خارجی دانست که باعث شده عملکرد خوبی داشته باشیم .

    وی اظهار امیدواری نمودند با کاشت ارقام وارداتی پنبه از یونان شاهد افزایش عملکرد مزارع پنبه از لحاظ کمی و کیفی باشیم تا نهایتا زمینه ساز رونق کشاورزی منطقه  و افزایش مناسبات  با کشور یونان گردد .

    Loannis Patounis مدیر فروش شرکت گلدن وست یونان با اشاره به سابقه ۷۰ ساله شرکت در زمینه تولید بذور اظهار داشتند شرکت گلدن وست در زمینه تولید بذر پنبه در منطقه مدیترانه نقش رهبری دارد . وی سابقه فعالیت شرکت خود را در ایران از سال ۱۹۹۸ عنوان و زمینه فعالیت شرکت را در امور تولید و اصلاح ژنتیک بذر و انجام امور مکانیزه آن بیان نمودند . این کارشناس یونانی با اشاره به فراهم بودن زمینه سرمایه گذاری در ایران ، آمادگی شرکت درانجام  امور تسویه ، کرک زدایی ، تهیه و تامین ماشین آلات و احداث کارخانه جات مورد نیاز اعلام کردئد که در این زمینه نقشه راه از سال ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۲۱ میلادی ترسیم شده است .

    THODROS XANTHOPULOS مدیر فنی شرکت گلدن وست یونان نیز در این جلسه اولویت اول شهرستان را تغییر شرایط آبیاری ، انتخاب رقم و ارتقاء کیفیت محصول دانست که انتخاب رقم مهمترین عامل در عملکرد و تحمل تنش های خشکی و کم آبی است .

    وی ازجمله ارقام یونانی را ماکسا و لئون معرفی نمود . رقم ماکسا یک رقم زودرس ، متحمل به خشکی و متحمل به بوته میری ورتیسلیومی بوده که افزایش عملکرد آن از طریق افزایش تعداد غوزه در بوته می باشد که تراکم مناسب آن ۱۲۰۰۰۰ بوته در هکتار می باشد . رقم لئون نیز یک رقم دیر رس تر از ماکسا بوده (۵ تا ۷ روز ) که توسعه ریشه ای و تحمل آن در مقابل کم آبی بیشتر از رقم ماکسا است . گفتنی است در سال جاری رقم ماکسا برای اولین بار به میزان ۱۴۱۳ کیلوگرم در سطح ۴۰  هکتار در مناطق شهنان و خیر آباد داراب کشت شده است.

     

    IMG-20160718-WA0002IMG-20160719-WA0012IMG-20160719-WA0013

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.