شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • اکران مستند «گذر» با حضور جمعی از هنرمندان فارس و داراب در بخش فورگ

    شناسه : 15507 ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸ 237 بازدید ارسال توسط :

    مستند گذر به نویسندگی و کارگردانی رسول امیری با حضور اسماعیل راد کارگردان و تهیه کننده و بازیگر تئاتر و سینمای استان فارس و کشور و جمعی از مدیران و فرهنگیان و مردم بخش فورگ به نمایش درآمد. به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، این مستند با همکاری مدیریت آموزش و پرورش و پژوهشگاه […]

    اکران مستند «گذر» با حضور جمعی از هنرمندان فارس و داراب در بخش فورگ
    پ
    پ

    مستند گذر به نویسندگی و کارگردانی رسول امیری با حضور اسماعیل راد کارگردان و تهیه کننده و بازیگر تئاتر و سینمای استان فارس و کشور و جمعی از مدیران و فرهنگیان و مردم بخش فورگ به نمایش درآمد.

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، این مستند با همکاری مدیریت آموزش و پرورش و پژوهشگاه دانش آموزی فورگ ساخته شده است.

    مستند گذر تلاش می کند جاذبه های گردشگری، طبیعی و توانمندی های بخش فورگ شهرستان داراب را معرفی کند.

    اسماعیل راد در این مراسم ضمن تشکر از گروه هنری شرکت کننده و همچنین کارگردان این مجموعه مستند اظهار داشت: تشکر ویژه دارم خدمت هنرمندی که بنده حقیر خیلی انرژی از ایشان می گیریم، حتی وقتی صدایشان را از پشت تلفن می شنوم؛ چه برسد به اینکه به فورگ بیایم و از نزدیک این هنرمند را ببینم . این هنرمند قلب خیلی بزرگی دارند. ما به ایشان، دایی رسول می گوییم. احساس می کنم بیشتر باید قدر ایشان را در منطقه دانست. از هر انگشت ایشان یک هنر می بارد. دکلمه ای که روی مستند دیدید واقعا فراتر از یک استان است. اگر کسی نشناسد که دایی رسول این نریشن را گفتند می گویند اینها را از کجا دعوت کردند؟ انسان را به یاد زنده یاد حسین پناهی می اندازد.مسؤلین واقعا قدر چنین هنرمندی را در این منطقه بدانند.

    اسماعیل راد با بیان اینکه امکان پخش تلویزیونی این مجموعه مستند وجود دارد افزود: . این مستند بسیار زیبایی بود و مناطق خیلی زیبایی را به تصویر کشید که امکان دارد از تلوزیون هم پخش شود. نکته ای در این مستند گفتید که درخت های در کنار هم خونگرمی را نشان می دهند، چقدر زیبا بود؛ مثل خونگرمی مردم جنوب. واقعا مردم جنوب خونگرم و خوش قلب هستند، امروز به یک گوشه ای از بهشت سفر کردیم که لحظه به لحظه آن برای ما ارزشمند است و ما خیلی راحت داریم نفس می کشیم.

    وی با اشاره به وجود ظرفیت و پتانسیل در منطقه فورگ برای تولید مستند و سریال های مختلف عنوان کرد: زمانی که سعدی و حافظ در جهان چهره بودند، اینستاگرام و تلویزیون نبود؛ ببینید هنرمند استان فارسی چقدر زیاد هستند که بدون بُعد تبلیغاتی دنیای فضای مجازی امروز در جهان چهره بودند. حالا که دوربین، امکانات و فضا هست چرا نباید در فورگ یک فیلم ساخته شود که موقعیت جغرافیایی فورگ را به تصویر بکشاند. ما هنرمندان خیلی خوبی در فورگ داریم و مسؤلین باید توجه کنند و کنار کارگردان، نویسنده و عوامل باشند و حمایت کنند.

    این کارگردان تلویزیونی ادامه داد: دوست داریم که یکی از سریال ها را در این منطقه کار کنیم و ما به عشق اینجا و به عشق هنرمندان اینجا در خدمت همه عزیزان هستیم. مسؤلین، خیرین و افرادی که هنردوست هستند پا پیش بگذارند و دست به دست هم بدهیم تا یک اتفاق بزرگی بیفتد. فورگ فضای بسیار زیبایی دارد؛ مردم از فیلم هایی که در خانه های لوکس و بزرگ باشد، خسته شده اند، مردم دوست دارند وقتی تلویزیون نگاه می کنند، فضای طبیعی، درخت و سرسبزی ببینند؛ اینجا این فضا را دارد و باید همت داشته باشیم تا اتفاقات بیفتد.

    اسماعیل راد افزود: دوستانی که به شهرستان عشق دارند؛ من خودم شهرستانی هستم، صداقتی که در شهرستان می بینم هیچ وقت قابل قیاس با تجملات در شهر نیست. این مستند کوتاهی که دیدیم یکی از مستندات بسیار دلچسب است که می تواند با امکانات بهتر و شرایط بهتر؛ اتفاقات بهتری هم رقم بزند.

    راد ضمن تشکر از گروه موسیقی گفت: تشکر ویژه از بچه های موسیقی که چقدر زیبا و با جان و دل نواختند. بی شک اگر با جان و دل نبود بر جان نمی نشست، همچنین کسی که میخواند یک سادگی، بی ریایی و صداقت در کلامشان بود . به خصوص این نوع خواندن که ریشه طولانی دارد و موسیقی اصیل است.

    وی با تشکر از مسئولین فورگ گفت: مسؤلی که در این فضای هنری آمده یعنی قلب او مهربان و شفاف است و دست به دست یکدیگر بدهیم تا اتفاقات خوبی در این منطقه بیفتد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.