شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • استاندار فارس: قطعا پتروشیمی‌های مصوب در فارس می‌ماند/ هفته آینده نتیجه نهایی تصمیم گیری در خصوص این چهار پتروشیمی مشخص می شود

    شناسه : 9491 ۰۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱ 804 بازدید ارسال توسط :

    استاندار فارس گفت: هر ۶ پتروشیمی مصوب شده در سالهای گذشته، حتما در استان فارس خواهد ماند، هفته آینده تصمیم نهایی در خصوص مکان یابی و نحوه اجرای پتروشیمی‌های چهارگانه اعلام می‌شود. به گزارش عصر داراب نیوز به نقل از  ایسنا منطقه فارس، دکتر عنایت‌الله رحیمی چهارشنبه ۶ شهریور در حاشیه افتتاح پروژه‌های مختلف عمرانی […]

    استاندار فارس: قطعا پتروشیمی‌های مصوب در فارس می‌ماند/ هفته آینده نتیجه نهایی تصمیم گیری در خصوص این چهار پتروشیمی مشخص می شود
    پ
    پ

    استاندار فارس گفت: هر ۶ پتروشیمی مصوب شده در سالهای گذشته، حتما در استان فارس خواهد ماند، هفته آینده تصمیم نهایی در خصوص مکان یابی و نحوه اجرای پتروشیمی‌های چهارگانه اعلام می‌شود.

    به گزارش عصر داراب نیوز به نقل از  ایسنا منطقه فارس، دکتر عنایت‌الله رحیمی چهارشنبه ۶ شهریور در حاشیه افتتاح پروژه‌های مختلف عمرانی شهرستان فیروزآباد، در جمع خبرنگاران گفت: در استان فارس شش واحد پتروشیمی مصوب شده بود که دو مورد آن در شهرستان‌های ممسنی و کازرون و چهار واحد تحت عنوان خط مرکز در شهرستان‌های داراب، جهرم، فیروزآباد و فسا قرار بود احداث شود.

    او با بیان اینکه مصوبه این واحدها مربوط به حدود یازده سال قبل است، خاطرنشان کرد: انتظار این بوده که طی یک دهه گذشته این طرح‌ها به سرانجامی رسیده باشد اما هم اینکه “اف اس” پروژه در حال تهیه است.

    استاندار فارس با اشاره به برگزاری جلسات متعددی در خصوص احداث پتروشیمی‌های خط مرکز با قرارگاه خاتم، نماینده ولی فقیه در فارس، نمایندگان مردم چهار شهرستان مورد اشاره در مجلس و دیگر مسئولان، گفت: سرمایه گذار که دارای توانایی اجرای این پروژه است، اعتقاد دارد که ایجاد چهار واحد پتروشیمی در نقاط مختلف مقرون به صرفه نیست.

    رحیمی با بیان اینکه ایجاد شهرک‌های پتروشیمی در هر چهار شهرستان و ایجاد یک واحد پتروشیمی در نقطه‌ای که تمام نیازهای اولیه نظیر آب و امکانات ترابری وجود داشته باشد، مد نظر قرار گرفته است، گفت: بعد از مذاکرات و جلسات مختلف به دو پیشنهاد رسیدیم، اول اینکه نمایندگان چهار شهرستان‌های جهرم، داراب، فیروزآباد و فسا به یک نتیجه مشترک برسند و دوم اینکه شخصا به عنوان استاندار در این خصوص تصمیم گیری کنم.

    استاندار فارس با بیان اینکه هفته آینده نتیجه نهایی تصمیم گیری در خصوص این چهار پتروشیمی را اعلام می کند، گفت: به طور قطع این پتروشیمی ها در فارس خواهد ماند.

    رحیمی با یادآوری اینکه احداث پتروشیمی در شهرستان‌های مختلف با هدف ایجاد اشتغال مناسب و رونق اقتصادی مد نظر قرار گرفته بود، گفت: ایجاد شهرک‌های پتروشیمی که صنایع زیر دست پتروشیمی در آن مستقر خواهد شد، هم سرمایه کمتری نیاز دارد، هم اشتغال بیشتری را ایجاد خواهد کرد هم فاقد آلایندگی بوده و صنعت سبز است.

    استاندار فارس تاکید کرد که شهرک‌های پتروشیمی توسط سرمایه‌گذار در چهار شهرستان ایجاد خواهد شد و هم سرمایه‌گذاری مناسب و هم اشتغال مطلوبی را به دنبال دارد، گفت: پتروشیمی باید در نقطه‌ای که آب مناسب، دسترسی مناسب برای چهار شهرستان و البته الزامات اقتصادی مد نظر سرمایه‌گذار را داشته باشد، مستقر شود.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.