جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • کارگاه آموزشی بهبود تغذیه در جامعه زنان روستایی و عشایری بخش رستاق شهرستان داراب برگزار an

    شناسه : 9209 ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰ 1003 بازدید ارسال توسط :

    کارگاه آموزشی بهبود تغذیه در جامعه زنان روستایی و عشایری با محوریت ایجاد باغچه های خانگی در بخش رستاق شهرستان داراب برگزار گردید . به گزارش پایگاه تخلیلی خبری عصر داراب نیوز به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی داراب؛ در این کارگاه آموزشی کارشناس امور زنان روستایی اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی از جمله […]

    کارگاه آموزشی بهبود تغذیه در جامعه زنان روستایی و عشایری بخش رستاق شهرستان داراب برگزار an
    پ
    پ

    کارگاه آموزشی بهبود تغذیه در جامعه زنان روستایی و عشایری با محوریت ایجاد باغچه های خانگی در بخش رستاق شهرستان داراب برگزار گردید .

    به گزارش پایگاه تخلیلی خبری عصر داراب نیوز به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی داراب؛ در این کارگاه آموزشی کارشناس امور زنان روستایی اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی از جمله مزیت های طرح ایجاد باغچه های خانگی را تولید محصول سالم و ارتقاء سطح سلامت خانواده و جامعه، احیا نقش زنان در تأمین معیشت خانواده، افزایش مشارکت و انگیزه زنان روستایی در فعالیتهای کشاورزی بیان نمود. مهناز جوان ایجاد و افزایش اعتماد بنفس در زنان روستایی، کمک به رفاه و اقتصاد خانواده، افزایش روحیه تعامل و مشارکت بین زنان روستایی، بهبود روحیه تعامل و یادگیری جمعی و افزایش سرزندگی و نشاط در بین زنان روستایی و خانوار آنها را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد .

    این کارشناس با بیان تعریفی از سبزی و سبزی کاری به طبقه بندی سبزیجات بر اساس نیاز حرارتی اشاره و سبزیجات فصل خنک را سبزیجاتی دانست که بذر در درجه حرارت پایین(حدود ۲-۳ تا ۷-۸ درجه سانتی‌گراد) جوانه می‌زند و رشد بهینه آنها در هوای خنک(۱۶-۲۷ درجه سانتی‌گراد) انجام می‌گیرد و دارای ريشه سطحی هستند. وی سبزیجاتی که بذر برای جوانه‌ زدن احتیاج به دمای بالا دارد(۱۵-۱۰ درجه سانتی‌گراد) و در هوای گرم(۳۳-۲۴ درجه سانتی‌گراد) بیشترین رشد و بهترین محصول را دارد و دارای ريشه های عميق می باشند را در دسته بندی سبزیجات فصل گرم قرار داد. این کارشناس امور زنان روستایی پس از تشریح مراحل اجرایی از جمله انتخاب بذر مناسب، قوه نامیه بذر، ضدعفونی کردن بذر، خلوص بذر و سلامت بذر به توضیح  مزیت محصولات تولید شده پرداخت . مهناز جوان خصوصیاتی همچون طعم، رنگ و بوی مطبوع ، ماندگاری بالا ، عدم وجود سموم باقیمانده، نیترات پائین، درصد پائین فلزات سنگین و ضایعات کمتر را از جمله محاسن تولید محصولات خانگی بر شمرد .

    گفتنی است طرح آموزشی بهبود تغذیه در جامعه زنان روستایی و عشایری با محوریت ایجاد باغچه های خانگی با هماهنگی مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی فارس و همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان داراب در سطح روستاهای شهرستان در حال انجام و برگزاری می باشد .

     

     

     

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.