جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • نهمین جشنواره کتابخوان رضوی در داراب به ایستگاه آخر رسید

    شناسه : 9451 ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷ 910 بازدید ارسال توسط :

    آئین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوان رضوی در شهرستان داراب با حضور معاون مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی فارس برگزار شد. ظهرابی معاون مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس در آئین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوان رضوی گفت: امسال چهار سال است که نهاد کتابخانه های عمومی کشور در برگزاری جشنواره کتابخوان رضوی مشارکت دارد. وی […]

    نهمین جشنواره کتابخوان رضوی در داراب به ایستگاه آخر رسید
    پ
    پ

    آئین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوان رضوی در شهرستان داراب با حضور معاون مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی فارس برگزار شد.
    ظهرابی معاون مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس در آئین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوان رضوی گفت: امسال چهار سال است که نهاد کتابخانه های عمومی کشور در برگزاری جشنواره کتابخوان رضوی مشارکت دارد.
    وی از ۱۱ برابر شدن آمار شرکت کنندگان در استان فارس در طرح کتابخوان رضوی خبر داد و گفت: در استان فارس نسبت به اولین دوره که در سال ۹۵ برگزار شد آمار شرکت کنندگان رشد خوبی داشته و ۱۱ برابر شده است. در سال ۹۵ تعداد شرکت کنندگان در جشنواره کتابخوان رضوی در استان فارس ۷۰۰۰ نفر بود اما امسال با همت مردم شهرستان های فارس آمار شرکت کنندگان از مرز ۷۷ هزار نفر گذشته و رشد ۱۱ برابری و نسبت به سال قبل رشد ۲ برابری را نشان می دهد.
    ظهرابی استقبال مردم داراب را از این طرح بسیار خوب دانست و افزود: مردم داراب هم مشارکت خیلی خوبی در این طرح داشته اند. در داراب تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال قبل بیش از ۲ برابر شده ، در سال گذشته ۲۶۰۰ نفر و امسال ۵۸۱۵ نفر در این مسابقات شرکت کرده ند که رشدی بیش از ۲ برابر را نشان می دهد.
    ماهار رئیس نهاد کتابخانه های عمومی داراب جشنواره بزرگ کتابخوان رضوی را یک رخداد بزرگ فرهنگی در کشور دانست و گفت: جشنواره کتابخوان رضوی چندین سال است که توسط نهاد کتابخانه های عمومی در کشور و همزمان در دهه کرامت به منظور ترویج فرهنگ رضوی و گسترش مطالعه کتاب های مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا(ع) برگزار می شود.
    وی در خصوص نحوه مشارکت و رده های سنی شرکت کنندگان در این طرح گفت: امسال این مسابقه همزمان با دهه کرامت به صورت مکتوب و آنلاین برای تمامی گروه های سنی برگزار شد. در رده سنی کودکان شرکت کنندگان هم با کشیدن نقاشی و هم یصورت آنلاین و پویش مجازی می توانستند در این مسابقات شرکت کنند. در بخش نوجوان شرکت کنندگان می توانستند هم در بخش سئوالات ۴ گزینه ای و هم در پویش و نشست کتابخوان شرکت کنند در گروه سنی بزرگسال هم بصورت ۴ گزینه ای و هم بصورت پویش و معرفی کتاب می توانستند در مسابقه شرکت کنند.
    ماهار با ارائه آمار شرکت کنندگان در این طرح گفت: در واقع همه کسانی که در مسابقه کتابخوان رضوی شرکت کرده اند برنده هستند زیرا با مطالعه سیره اهل بیت و بویژه امام رضا(ع) با سیره آین بزرگان بیشتر آشنا شده اند که این از هر جایزه مادی با ارزش تر است. مردم با فرهنگ داراب در این دوره از مسابقات استقبال خیلی خوبی داشتند، در این دوره در قسمت مکتوب ۱۹۱۵ نفر و در قسمت آنلاین هم ۳۹۰۰ نفر و جمعا ۵۸۱۵ نفر در مسابقه کتابخوان رضوی شرکت کرده اند.
    وی با اشاره به برگزیدگان طرح گفت: در این دوره از مسابقات ۱۹ برگزیده شهرستانی داشتیم. از ویژگی های بارز این مسابقه اینست که کودک محور است. زیرا کودکان پس از مطالعه کتاب درک خود را از محتوای کتاب بصورت نقاشی نشان می دادند که این موجب شکوفا شدن خلاقیت کودکان می شد. همچنین خانواه ها هم درگیر این مسابقه می شدند. شهرسنتان داراب جزء معدود شهرستان هایی بود که مسابقه اختتامیه در آن انجام شد زیرا تعداد شرکت کنندگان در آن چشمگیر بود در پایان این مراسم از نفرات برتر با اهدا لوح و هدایا تجلیل شد.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.