سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان داراب برگزار شد

    شناسه : 14623 ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲ 732 بازدید ارسال توسط :

    مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان داراب برگزار شد   به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس از زحمات صادق صادقی بعنوان رئیس سابق دادگستری داراب تقدیر و محمد رضا نظافت بعنوان رئیس جدید دستگاه قضا در داراب معرفی شد. همچنین حسین روانشاد […]

    مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان داراب برگزار شد
    پ
    پ

    مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان داراب برگزار شد

     

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس از زحمات صادق صادقی بعنوان رئیس سابق دادگستری داراب تقدیر و محمد رضا نظافت بعنوان رئیس جدید دستگاه قضا در داراب معرفی شد. همچنین حسین روانشاد که سابقه ریاست دادگستری شهرستان اوز را در کارنامه دارد، به سمت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان داراب منصوب و معرفی گردید.

    فرهاد سعدی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان داراب گفت: انقلاب اسلامی ایران، خیزش و فریاد عدالت خواهی و حق طلبی مردمانی اصیل و ریشه دار است که نه تنها در این مرز و بوم بلکه در منطقه و جهان به گوش جهانیان رسید.

    وی افزود: انقلاب اسلامی با تفکری دینی و اعتقادی ، آنهم کاملترین دین و مذهب یعنی اسلام ناب محمدی و شیعه علوی که بنای اصلی آن عدل و قسط است ، هم این مملکت و مردم را از زیر یوغ قرنها ظلم و ستم و بی عدالتی نظام استبدادی و شاهنشاهی نجات داد و هم با صدور این تفکر منشاء تحولات عظیمی در جهان بوده، هست و خواهد بود.

    نماینده عالی دولت در شهرستان داراب خاطر نشان ساخت: اگر چه جهان غرب با در اختیار داشتن عنصر رسانه سعی در کتمان حقیقت و پنهان ساختن واقعیت های موجود دارد اما خودشان هم بخوبی می دانند که انقلاب اسلامی روز به روز قدرتمندتر و دامنه تاثیرات آن بر جهان گسترده تر می شود.

    نماینده عالی دولت در شهرستان داراب، عزم دولت انقلابی سیزدهم در مقابله با فساد را راسخ توصیف کرد و یادآور شد: سکان دار این دولت ، خود فرزند قوه قضائیه است و اشراف کامل بر این حوزه دارد و یکی از دلایل موفقیت های دولت در فسادستیزی همین امر است.

    نماینده مردم داراب و زرین دشت در این جلسه ضمن عرض خیرمقدم خدمت آقای موسوی و تبریک به مناسبت ایام مبارک پیش رو، زحمات و تلاش های رئیس دادگستری داراب را قابل تقدیر خواند و افزود: همچنین از تلاش های دکتر نظافت در جایگاه دادستان شهرستان تشکر می کنم و برای برادر عزیز آقای روانشاد در مسؤلیت جدید آرزوی موفقیت داریم.

    محمد جواد عسکری با اشاره به اهمیت امنیت غذایی در کشور عنوان کرد: باید با همکاری و همدلی مسیر توسعه کشور را پیش برد، در سطح استانی و به طور خاص در سطح شهرستانی یقینا این وحدت و همدلی مسیر توسعه را رقم می زند. خوشبختانه علی رغم وجود مشکلات و کمبود اعتبارات ملی، شهرستان در مسیر توسعه است و اعتقادم بر این است که باید تلاش کرد.

    نماینده مردم داراب و زرین دشت خطاب به رئیس دادگستری استان فارس تصریح کرد: دو دادگاه بخش جنت و فسارود، ان شالله دستور اجرایی شدن را بدهند. نکته دوم در بحث سرمایه گذاری در سطح استان و شهرستان است. اگر امنیت سرمایه گذاری را ایجاد کردیم حتما اتفاقات خوبی می افتد.

    عسکری با اشاره به هدف سفر وزیر گردشگری به شهرستان داراب خاطرنشان کرد: در بخش گردشگری ظرفیت های ما منحصر به فرد است و اعتبارات خوبی هم گرفتیم و تلاش می کنیم در برنامه بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه اقداماتی انجام شود.

    رئیس دادگستری سابق داراب در مراسم تودیع خود ، اغتشاشات اخیر را محکوم کرده و اظهار داشت: به عنوان عضوی از خانواده بزرگ ایران و فردی که چند صباحی سکاندار قضاوت این شهرستان مجتبوی و کهن بوده، اغتشاشات اخیر را که با وسوسه بدخواهان و معاندان صورت گرفت و هتک حرمت به قرآن کریم را به شدت محکوم کرده و تنها و تنها به ذکر فرازی از سخنرانی سردار سرافراز ایران و جهان اسلام و شاگرد ممتاز حضرت روح الله، سپهبد شهید حاج قاسم اشاره می کنم. این شهید بزرگوار با تکیه کلیدی و خاص از حضرت امام اینگونه می فرماید: امروز دفاع از نظام اسلامی برابر است با دفاع از اسلام. امام فرمود دفاع از نظام از اوجب واجبات است؛ چون هیچ واجبی به پای دفاع از نظام نمی رسد. حفظ نظام جمهوری اسلامی از نماز واجب تر است. نماز اگر قضا شد امکان مجدد آن وجود دارد، اما اگر نظام آسیب دید، نماز آسیب می بیند، دین آسیب می بیند و به همین دلیل امام حفظ نظام را واجب تر از نماز دانستند .

    صادق صادقی با بیان اینکه امنیت شهرستان داراب به دلیل وجود مردم ولایی و محترم آن است، افزود: از مردم شهرستان داراب تقدیر و تشکر دارم. اکثر شهرستان های استان فارس اغتشاشاتی داشتند اما با وجود مردم ولایی داراب هیچگونه مشکلی وجود نداشت. کسانی که مدیر غیربومی هستند باید بگویند که داراب دارای مردمی مهربان، دوست داشتنی، احترام گذار هستند. با اینکه داراب کلان شهر می باشد اما خدمت در آن به دلیل مردم خوبش بسیار راحت است و انسان احساس خستگی نمی کند. خدا را شاکر هستم که به من توفیق داد که در مدت ۲۳ سال در شهر کریم اهل بیت برای مردم خوب و عزیز شهرم خدمت کنم.

    صادقی با اشاره به اقدامات انجام شده در دوران تصدی گری ریاست دادگستری داراب تصریح کرد: رسم است کسی که می خواهد سمتی را تحویل دهد اقداماتی را که انجام داده گزارش می کند ولی من نمی‌خواهم آمار یا ارقام و گزارش دهم؛ فقط می توانم بگویم که مردم عزیز شهر داراب، هر کاری که می توانستم انجام دادم تا کرامت ارباب رجوع رعایت گردد، اطاله دادرسی نداشته باشیم، در عین رافت اسلامی، قاطعیت در برخوردها داشتیم و قدرت خود را در قلم قرار دادیم نه خدای نکرده در زبان خودمان. همیشه به همکاران اداری و قضایی خودم می گفتم فکر کنید خودتان آن طرف میز هستید چه توقعی از مدیر و کارمند دارید همان گونه با مردم رفتار کنید؛ کار مردم را به روز انجام دادیم و هیچ وقت به کسی نگفتیم امروز برو و فردا بیا. در اتاق خودم را کامل باز گذاشتم و هیچ نگهبانی قرار ندادم. اجازه هیچ اعمال نفوذ در مجموعه قضایی ندادم و ضمن تعامل با کلیه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی استقلال دستگاه قضایی را حفظ نمودم. شعار روز اول خودم را گفتم در کار قضایی خودم دوست و آشنایی را نمی شناسم.

    ریس دادگستری سابق داراب، رضایت مردم را مهم دانست و تاکید کرد: امروز مردم قطعا می توانند شهادت دهند، تمام تلاش خودم را کردم تا مردم از من راضی باشند چون در صورت رضایت مردم قطعا خداوند از من راضی خواهد بود . امروز دیگر قضاوت با شما می باشد قطعا مردم قضات خوبی در زمینه خادمین خود هستند. همین جا از همه مردم شریف داراب حلالیت می طلبم به خصوص از همکاران قضایی و اداری، شوراهای حل اختلاف، حمکین قرآنی و انجمن حمایت از زندانیان؛ چرا که اگر موفقیتی بوده است با همکاری و همیاری همه این عزیزان بوده است.

    صادقی افزود: بالغ بر ۶ نفر از همکاران قضایی خودم افتخار سمت پیدا کردند با اینکه خودم به عنوان رئیس شعبه اول و رئیس دادگستری، دادرس نداشتم ولی برای پیشرفت همکاران قضایی خودم با رفتن آنها موافقت کردم. از همین جا از رئیس کل دادگستری استان و معاونین ایشان در حسن اعتماد به اینجانب در انتصاب سمت جدید و حمایت هایشان در اجرای عدالت در این مدتی که در شهرستان داراب مشغول به کار بودم تقدیر و تشکر میکنم. امیدوارم بتوانم پاسخگوی این حسن اعتماد و سرباز خوبی برای شهرمان باشم.

    صادقی در پایان گفت: به دو همکار خودم جهت انتصاب سمت جدید رئیس دادگستری و دادستان داراب تبریک عرض می کنم و آرزوی موفقیت دارم .

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.