شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • محیط زیستی تمیز با تفکیک زباله از خانه

    شناسه : 14204 ۰۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵ 471 بازدید ارسال توسط :

    محیط زیستی تمیز با تفکیک زباله از خانه مدیر گروه خانه پاک داراب در گفتگو با خبرنگار عصر داراب نیوز، هدف از تشکیل این گروه را حذف زباله عنوان کرد و افزود: حذف زباله و محیط زیستی بهتر با طرح های تفکیک زباله از منزل یا مبدا، جزو اهداف ما است. عبدالرضا یزدانی افزود: گروه […]

    محیط زیستی تمیز با تفکیک زباله از خانه
    پ
    پ

    محیط زیستی تمیز با تفکیک زباله از خانه

    مدیر گروه خانه پاک داراب در گفتگو با خبرنگار عصر داراب نیوز، هدف از تشکیل این گروه را حذف زباله عنوان کرد و افزود: حذف زباله و محیط زیستی بهتر با طرح های تفکیک زباله از منزل یا مبدا، جزو اهداف ما است.

    عبدالرضا یزدانی افزود: گروه ما طرح تفکیک زباله انجام می دهد و زباله را به دو دسته تقسیم نموده است: زباله تر شامل تمام پسماند تر یعنی تمام پوست میوه ها و سبزیجات که با این طرح تبدیل به خشکاله می شود و خوراک دام و کود کمپوست میشود.
    (البته پوست تخم مرغ و پوست سخت مغزیجات و هسته های سخت به کود کمپوست تبدیل می شود.)

    وی افزود: زباله های خشک مانند کاغذ، پلاستیک و آهن…. بازیافت می شوند. همچنین لباس‌های مندرس به سمت بافتن گلیم و خورجین می روند.

    یزدانی گفت: در طرح ما هیچ زباله ای در خانه باقی نمی‌ماند. در حال حاضر به مدت هشت ماه است که در حال پیاده سازی این طرح هستیم .

    یزدانی افزود: به طور کلی بیست طرح داریم و سه طرح به مرحله اجرا گذاشته ایم.

    یزدانی در خصوص نحوه همکاری خانواده ها با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا گفت: خانواده ها زباله های تر را در خانه خشک می‌کنند و به نام خشکاله به ما تحویل می دهند و به آدرس بلوار امام، روبرو باسکول، کارخانه پنبه، انتهای خیابان شهید بیضایی، داخل باغ بحرانی ارسال می کنند.

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.