جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • فرماندار شهرستان داراب در نشست خبری مطرح کرد: ۲۵ پروژه در دهه فجر با اعتباری بیش از ۶۳۰ میلیارد ریال افتتاح خواهند شد

    شناسه : 9082 ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ 688 بازدید ارسال توسط :

    درآستانه  دهه فجر  نشست خبری فرماندار داراب با اصحاب رسانه در شامگاه پنجشنبه ۱۱ بهمن ماه در محل فرمانداری برگزار شد. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز، فرماندار دارب به خلاصه ای از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح شهرستان داراب اشاره کرد و آماری از پروژه هایی که در دهه فجر […]

    فرماندار شهرستان داراب در نشست خبری مطرح کرد: ۲۵ پروژه در دهه فجر با اعتباری بیش از ۶۳۰ میلیارد ریال افتتاح خواهند شد
    پ
    پ

    درآستانه  دهه فجر  نشست خبری فرماندار داراب با اصحاب رسانه در شامگاه پنجشنبه ۱۱ بهمن ماه در محل فرمانداری برگزار شد.

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز، فرماندار دارب به خلاصه ای از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح شهرستان داراب اشاره کرد و آماری از پروژه هایی که در دهه فجر امسال افتتاح خواهند شد ارائه داد.

    علی مظفری در خصوص پیشرفت های حوزه بهداشت و درمان گفت: در قبل از انقلاب اسلامی یک بیمارستان ۲۰ تخت خوابی داشتیم که الان مخروبه شده است اما بعد از پیروزی انقلاب یک بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی احداث شده و یک بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی هم در دست اقدام است.

    وی افزود: مراکز بهداشتی شهرستان داراب در قبل از انقلاب ۷ عدد بود اما امروز ۳۷ مرکز بهداشتی داریم. همچنین قبل از انقلاب ۳ خانه بهداشت داشتیم اما امروز ۷۶ خانه بهداشت در سطح شهرستان داریم.

    وی گفت: بیمارستان جنت شهر شروع به کار کرده و در سال ۹۸ هم مجوز بیمارستان فورگ اخذ خواهیم کرد.

    فرماندار داراب در ادامه افزود: تعداد بیمه شدگان تأمین اجتماعی ۳۰۰۰ نفر بود و الان۱۹۷۸۰ نفربیمه شده اند؛ تعداد مستمری بگیران نیز قبل از انقلاب ۲۰۰ نفر بود اما الان  ۳۵۹۸ مستمری دریافت می کنند.

    وی در خصوص برق رسانی در قبل از انقلاب گفت: فقط یک منطقه برق وجود داشت اما الان ۲۴۰ روستا برق دارند. حجم شبکه فشار ضعیف در قبل از انقلاب ۵۰ کیلومتر بود و امروز ۷۸۰ کیلومتر می باشد. حجم شبکه فشار متوسط قبل از انقلاب ۱۰۰ کیلومتر بود و امروز ۱۸۴۲ کیلومتر است. قبل از انقلاب هیچ ایستگاه برق و دستگاهی نداشتیم فقط یک ژنراتور بود  اما الان ۳ ایستگاه در سطح شهرستان داریم.

    مظفری در خصوص تعداد سالن های ورزش گفت: قبل از انقلاب سالن ورزشی نداشتیم اما الان بیشتر سالن ها به بهره برداری رسیده و ۱۱ سالن هم در دست احداث است. زمین  ورزشی قبل از انقلاب یک زمین بود و الان ۸۱ زمین داریم. چمن مصنوعی قبل از انقلاب اصلا نداشتیم اما الان ۴ چمن داریم و امسال ۱۶ عدد دیگر کلنگ زنی خواهد شد.

    فرماندار داراب در خصوص آبفای شهری گفت: قبل از انقلاب فقط شهرستان داراب بود اما الان ۴ شهرستان داریم. خط انتقال و شبکه آبرسانی قبل از انقلاب ۱۳۵ کیلومتر بود و الان ۴۶۵ کیلومتر داریم. در مورد آبفای روستایی تعداد ۶روستا تحت پوشش قبل از انقلاب بود اما الان ۱۸۰ روستا داریم. شبکه انتقال قبل از انقلاب ۳۰۰ کیلومتر و الان۱۸۰۰ کیلومتراست.

    علی مظفری افزود: قبل از انقلاب بزرگراه نداشتیم اما الان ۴۰ کیلومتر۴ خطه و ۹۰ کیلومتر در دست احداث داریم. راههای فرعی قبل از انقلاب ۲۰  کیلومتر بود اما الان ۱۰۵ کیلومتر داریم. راه اصلی قبلا ۱۵۰ کیلومتر بود و الان ۱۶۷ کیلومتر داریم. قبل از انقلاب راههای روستایی نداشتیم و  الان ۳۳۶ کیلومتر داریم.

    وی افزود: قبل از انقلاب بهسازی روستا وجود نداشت ولی الان۸۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان بهسازی شده اند. در خصوص مقاوم سازی در حال حاضر ۱۲۵۰۰ساختمان با اعتبار ۱۶۵ میلیاردتومان مقاوم شده اند.

    نماینده عالی دولت در خصوص گازرسانی شهری و روستایی افزود: قبل از انقلاب هیچ شهرسی گازرسانی نبود اما الان ۲ شهر از شهرستان داراب گازرسانی شده و ۲ شهر دیگر هم در دست اقدام است. در حوزه روستا نیز اصلا گاز وجود نداشت ولی الان ۱۲۰ روستا گاز دارند.

    وی در خصوص مراکز دانشگاهی و آموزش و پرورش افزود: قبل از انقلاب دانشگاه نداشتیم ولی الان ۲ دانشگاه و۳ دانشکده و ۲ مرکز فنی و حرفه ای داریم. در داراب و زرین دشت فقط ۱۳۹ مدرسه بود والان تنها در داراب ۴۶۶ مدرسه داریم. سرانه
    آموزشی قبلا ۲ متر و الان ۶ متر داریم. در حال حاضر یک سالن امفی تئاتر و ۶ کتابخانه عمومی و ۲ خانه جوان و فرهنگ و ۵ مرکز خدمات ترویجی داریم.

    مظفری در خصوص مخابرات گفت: ضریب نفوذ تلفن شهری مخابرات کمتر از ۱ درصد بود اما الان۳۱ درصد داریم. به عبارت دیگر فقط دو درصد مردم از تلفن خانگی استفاده می کردند اما الان ۹۵ درصد از مردم تلفن خانگی دارند. اینترنت و موبایل و شبکه جهانی قبل از انقلاب اصلا وجود نداشت.

    وی در حوزه جهاد کشاورزی گفت: قبل از انقلاب فقط ۲ واحد مرغداری با ۲۰هزار قطعه داشتیم اما الان ۲۰ واحد با یک میلون و هشتصدهزار قطعه داریم و در حال حاضر ۷۳۰ هزار قطعه فعال است و تولید می شود. مجتمع دامی اصلا وجود نداشت اما  الان ۳ واحد دامی داریم. سطح زیر کشت مزارع ۱۷ هزار هکتار بود و الان ۳۸ هزار هکتار داریم. سطح زیر کشت باغات ۶هزار هکتار و الان ۱۹ هزار هکتار وجود دارد.

    فرماندار داراب در خصوص شهرک صنعتی گفت: در حال حاضر یک شهرک صنعتی داریم و برای ۲ ناحیه صنعتی دیگر هم مجوز گرفته شده که در سال ۹۸ کلنگ زنی خواهد شد. همچنین ۶۷ کارگاه صنعتی نیز داریم که قبل از انقلاب اصلا نداشتیم.

    علی مظفری به سرانه فضای سبز شهرستان اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب فقط ۱ متر سرانه فضای سبز بود ولی الان ۷متر داریم. همچنین ۸۰ طرح آبخیزداری و ۷۰ طرح مرتع داری با حضور ۴۹۹۹ نفر در جریان است. همچنین ۴ طرح جنگل داری نیز داریم که قبلا وجود نداشت. در خصوص دامپزشکی در حال حاضر ۳ دامپزشکی فعال داریم.

    نماینده عالی دولت در نشست خبری ۱۱ بهمن ماه در خصوص پروژه هایی که در دهه فجر امسال افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد گفت: در دهه فجر امسال با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان، ۲۵ پروژه مهم در حوزه های مختلف افتتاح خواهند شد که بدین ترتیب است:

    افتتاح کمربند غربی داراب، آبرسانی روستایی در بخش فورگ سده و شاهمرز، برق رسانی عشایری، افتتاح مدرسه نیما مسرور، مرکز خانه کودک و نوجوان، افتتاح ۱۳ کیلومتر از شبکه و ۴۰ ترانس برق و ۱۶۶ چراغ. گازرسانی در شهرستان. افتتاح آسفالت روستایی، بهسازی روستا، آسفالت معابر ۱۴ متری شهرک آیت الله نسابه، افتتاح چند پروژه جهاد کشاورزی.

    نصب و راه اندازی دستگاه الکترولیز نمک و طعام، افتتاح خط انتقال لوله ۴۰۰ کیلومتر وخط لوله ۳۵۰ داریم.

    افتتاح ۲ مرکز جامع خدمات شهری و روستایی، شبکه و مرکز بهداشت خدمات شهرک غدیر، پانسیون ۴ واحدی پزشکان در داراب، افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی به دست وزیر کار

    علی مظفری بااشاره به اعتبار ۲۷ میلیارد تومانی پروژه هایی که در دهه فجر امسال کلنگ زنی خواهند شد گفت: برای دهه فجر و برای اسفند ماه چندین پروژه کلنگ زنی خواهند شد و اعتباری که برای پروژه هایی که اسفند ماه کلنگ می خورند ۱۰۰ میلیارد تومان است. پروژه هایی که در دهه فجر کلنگ زنی خواهند شد بدین شرح است: شبکه جمع آوری فاضلاب شهرداراب، فاز ۱ شهرک امام حسن مجتبی و شهرک مهران، راه روستایی بازرگان با حضور مدیرکل راه و شهرسازی  کلنگ می خورد، بهسازی معابر روستای فاقد دهیاری، نوسازی مدرسته روستای شریعت شمس آباد، مدرسه رضایی جنت شهر و مدرسه حسن آباد. برای اسفند ماه  نیز ده مدرسه کلنگ زنی خواهد شد.

    وی در خصوص پروژه هایی که تا قبل از پایان سال به بهره برداری خواهند رسید گفت:  راه داراب تا جنت شهر، افتتاح ۳۰ کیلومتر از راههای روستایی و ۵ کیلومتر از ۴ خطه فسارود داریم. همچنین دوراهی دولت آباد تا سد خسویه که ۱۱ کیلومتراست به بهره برداری می رسد.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.