یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • شناسنامه دار کردن باغات شهرستان داراب توسط جهاد کشاورزی

    شناسه : 15738 ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳ 90 بازدید ارسال توسط :

    شناسنامه دار کردن باغات شهرستان داراب توسط جهاد کشاورزی   مدیر جهاد کشاورزی داراب با اشاره به اینکه ۴۷۰۰۰ هکتار از اراضی شهرستان داراب زیر کشت محصولات باغی است و با توجه به اینکه شهرستان داراب در تولید و تنوع باغی مقام اول استان را داراست گفت: شناسنامه دار کردن باغات جزء برنامه‌های اولویت‌دار شهرستان […]

    شناسنامه دار کردن باغات شهرستان داراب توسط جهاد کشاورزی
    پ
    پ

    شناسنامه دار کردن باغات شهرستان داراب توسط جهاد کشاورزی

     

    مدیر جهاد کشاورزی داراب با اشاره به اینکه ۴۷۰۰۰ هکتار از اراضی شهرستان داراب زیر کشت محصولات باغی است و با توجه به اینکه شهرستان داراب در تولید و تنوع باغی مقام اول استان را داراست گفت: شناسنامه دار کردن باغات جزء برنامه‌های اولویت‌دار شهرستان می باشد امید است تمامی این سطح در آینده نزدیک دارای شناسنامه شود.

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی داراب، حبیب اله فتحی افزود: شناسنامه‌دار کردن باغات با کمک کارشناسان اتاق اصناف و با هدایت و راهنمایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ انجام می‌شود.

    فتحی گفت: در این شهرستان ۴۵٠ واحد باغی در سطح ١۴٠٠ هکتار از ابتدای سال جاری تاکنون شناسنامه دار شده است.

    وی تصریح کرد: هدف از این امر مهم مدیریت بهتر باغات از ابتدای دوره رشدی تا برداشت محصول، تولید محصول سالم و در نهایت قابلیت رصد محصول ارائه شده در بازار خواهد بود.

    معاون سازمان افزود: در بازدید از باغات اطلاعات کاملی از باغدار، نوع درختان کاشته شده، سال احداث، میزان و زمان سمپاشی و کودپاشی، همچنین سم مصرفی دریافت و در نهایت یک QRCode برای هر باغ صادر می‌شود.

    وی بیان کرد: پس از صدور شناسنامه یک پروانه فعالیت صادر می‌شود که مانند جواز کسب برای دریافت تسهیلات به جای تضامین بانکی اعتبار دارد.

    فتحی با اشاره به اینکه کد و شناسنامه‌دار کردن باغات برای صادرات لازم است، عنوان کرد: شناسنامه‌دار کردن باغات همچون هویت و کارت شناسایی برای باغداران است.

    فتحی افزود: از این پس ارائه هرگونه خدمات به عرصه‌های تولیدی زیر بخش باغبانی از جمله دریافت کودهای یارانه‌ای، تسهیلات باغی و دیگر موارد حمایتی در حوزه باغبانی صرفا با ارائه شناسنامه باغ مقدور می باشد.

     

     

     

     

     

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.