جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • حجه الاسلام موسوی رئیس دادگستری شهرستان داراب در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه مطرح کرد: مردم مراقب کلاهبرداران در فضای مجازی باشند

    شناسه : 9320 ۰۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵ 1236 بازدید ارسال توسط :

    به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضاییه، نشست خبری با اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی با حضور رئیس دادگستری شهرستان داراب و دادستان، در  دادگستری شهرستان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، حجه الاسلام موسوی در این نشست خبری مردم شهرستان را مردمی خونگرم خواند و گفت: مردم داراب بسیار مهربان و […]

    حجه الاسلام موسوی رئیس دادگستری شهرستان داراب در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه مطرح کرد: مردم مراقب کلاهبرداران در فضای مجازی باشند
    پ
    پ

    به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضاییه، نشست خبری با اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی با حضور رئیس دادگستری شهرستان داراب و دادستان، در  دادگستری شهرستان برگزار شد.

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، حجه الاسلام موسوی در این نشست خبری مردم شهرستان را مردمی خونگرم خواند و گفت: مردم داراب بسیار مهربان و خونگرم و مسئولیت پذیر هستند. چنانچه مسئولین یک قدم به سوی آنها بردارند؛ مردم ده قدم به سوی مسئولین برمی دارند؛ لذا همه مسئولین تلاش کنند تا خدمتگزار خوبی برای مردم باشند. علی رغم خدمات ارزشمندی که نظام جمهوری اسلامی دارد اما هنوز محدودیت ها و مشکلاتی داریم و به مطلوب مورد نظر نرسیدیم.

    وی از کاهش جرائم خشن در داراب خبر داد و گفت: در حال حاضر جرائم خشن مثل سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و زورگیری نداریم و در  موارد امنیتی و پرونده های خشن کاهش چشم گیری داشتیم.

    موسوی روند تشکیل پرونده های ورودی به دادگستری داراب را رو به کاهش دانست و گفت:  نسبت به سال های گذشته ۱۵۰۰ فقره پرونده کاهش ورودی داشتیم. با وجود اینکه بعضی از شهرها با افزایش ورودی مواجه بودند اما به حمدلله در این شهرستان کاهش چشم گیری داشتیم.

    وی در خصوص احکامی که در مورد حقوق عامه مردم در داراب صادر می شود را بی نظیر عنوان کرد و گفت: قضات ما، مشکلات مردم را دیدند ومی بینند و همیشه در بین مردم هستند. قدرت قضات در قلمشان است و نه در زبان و هیچ تعارفی با مجرم ندارند، به همین دلیل در مورد مواد مخدر و اراضی ملی احکامی قاطع صادر می شود.

    رئیس دادگستری به کسانی که در فضای مجازی موجب هتک حرمت افراد می شوند تذکر داد و تأکید کرد: خیلی از مشکلات ناشی از فضای مجازی است و خیلی از خانواده ها درگیر هستند. ما همیشه این موضوع را رصد می کنیم و در صورت بروز مشکل با شدت و حدت برخورد می کنیم. به همه کسانی که در این حوزه فعال هستند هشدار می دهیم اگر تخطئی نسبت به حرمت افراد و مسئولین صورت گیرد و با جایگاه و حیثیت افراد بازی شود شمشیر عدالت به سوی آنها خواهد رفت.

    دادستان شهرستان داراب در ادامه این نشست خبری آماری از جرائم در سطح شهرستان ارائه داد و افزود: بیشترین جرائم مربوط به توهین به اشخاص عادی است که در سال ۱۳۹۶ ، ۱۶۰۶ فقره و در سال ۱۳۹۷، ۱۰۸۴ مورد داشتیم که ۶۰۰ فقره افزایش داشته و علت اصلی آن این است که آستانه تحمل مردم کم شده و باعث افزایش این جرم شده است.

    صادقی در ادامه افزود: دومین جرمی که بیشترین آمار وقوع را دارد مربوط به  تصادفات و صدمه بدنی است که در سال۱۳۹۶، ۱۲۰۵ فقره و در سال۱۳۹۷،  ۱۰۱۹ فقره پرونده داشتیم. همینطور در مورد ضرب و جرح ساده درسال ۱۳۹۶، ۱۱۵۹ فقره و در سال ۱۳۹۷، ۹۴۶ مورد داشتیم. بدین ترتیب ۱۰ جرم اول شهرستان در سال ۹۶ و ۹۷ شامل توهین، تصادفات، ضرب و جرح ساده، سرقت، تهدید، تخریب، نگهداری و مالکیت مواد مخدر، حمل مواد مخدر، مزاحمت ملکی و خیانت در امانت ده جرم اول در سطح شهرستان داراب بوده است.

    وی با بیان اینکه جرائم سایبری رو به افزایش است و همه مردم مراقب باشند تا فریب افراد کلاهبردارنخورند افزود: یکی از راههای کلاهبرداری این است که کلاهبرداران و شیادان با بهانه های مختلف با افراد تماس می گیرند و با گفتن اینکه شما در قرعه کشی عتبات عالیات و یا بانک برنده شده اید یا یارانه شما قطع شده است، افراد را به سمت دستگاه خودپرداز می کشانند و رمز دوم و اطلاعات بانکی افراد را به دست می آورند و به این نحو حساب بانکی افراد را خالی می کنند. روش دیگر کلاهبردارن در فضای مجازی این است که سایت های جعلی راه اندازی می کنند و مردم بدون اطلاع از جعلی بودن آن اقدام به خرید می کنند و رمز دوم خود را وارد سایت می کنند.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.