جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • در قالب طرح امید؛ کارگاه آموزشی تولید پایدار مرکبات و انار در داراب برگزار شد

    شناسه : 3132 ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۸:۳۹ 881 بازدید ارسال توسط :

    با هدف تولید پایدار و دانش محوری در محصولات مرکبات و انار کارگاه آموزشی در محل سایت الگویی تولیدی ترویجی(طرح امید) در داراب برگزار شد. به گزارش عصر داراب به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی داراب؛در این کارگاه آموزشی که جمعی از باغداران حوزه طرح و کارشناسان و مدیران طرح امید حضور داشتند، کارشناس […]

    در قالب طرح امید؛ کارگاه آموزشی  تولید پایدار مرکبات و انار در داراب برگزار شد
    پ
    پ

    با هدف تولید پایدار و دانش محوری در محصولات مرکبات و انار کارگاه آموزشی در محل سایت الگویی تولیدی ترویجی(طرح امید) در داراب برگزار شد.

    به گزارش عصر داراب به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی داراب؛در این کارگاه آموزشی که جمعی از باغداران حوزه طرح و کارشناسان و مدیران طرح امید حضور داشتند، کارشناس حفظ نباتات شهرستان در خصوص شناسایی آفات و بیماری های مرکبات و راه های کنترل و پیشگیری آنها توصیه های کاربردی برای آشنایی بهره برداران ارائه نمود.

    وی در بخش دیگری از کارگاه با اشاره به لزوم مصرف حداقل سموم و کودهای شیمیایی در باغات به بحث و تبادل نظر با باغداران در خصوص تولید محصول سالم و ارگانیک پرداخت.

    مهندس چراغی میزان مصرف انواع کودهای شیمیایی، زمان مصرف و لزوم انجام آزمون آب وخاک و برگ در راستای تعیین نیاز واقعی کودی درختان تشریح نمودند. وی از جمله مشکلات مرکبات در منطقه را شامل پسیل ، گرینیگ، گوموز ، زوال مرکبات ، شانکر باکتریایی و بیماری جاروک لیمو ترش عنوان نمودند. در پایان از باغات سایت الگویی مرکبات و انار با حضور باغداران بازدید به عمل آمد و توصیه های فنی لازم ارائه گردید.

     

    IMG_8524 IMG_8495 IMG_8516

    ثبت دیدگاه

    2 دیدگاه برای “در قالب طرح امید؛ کارگاه آموزشی تولید پایدار مرکبات و انار در داراب برگزار شد”
    1. سلام خدمت همشهریان عزیز
      این چطور کارگاه آموزشی هست که اطلاع رسانی نمیشه و فقط یه عده خاص حضور دارند. وقتی بحث کارگاه آموزشی و همچنین تولید پایدار میشه پس نقش اساتید دانشگاه چی میشه؟ آیا از دانشگاهها هم دعوت کردین؟ اصلا تولید پایدار یعنی چی؟

      • سلام دوست عزیز این کارگاه آموزشی در قالب طرح امید و ویژه بهره برداران یک منطقه با هدف ذکر شده ( تولید پایدار . . . )برگزار گردیده است.برخی از این کارگاهها به تناسب موضوع با دعوت از اعضا هییت علمی مرکز تحقیقات برگزار می شود.