جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • حاج حسین پوردستان خیر و نیکوکار انقلابی در گذشت

    شناسه : 313 ۲۶ تیر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸ 1195 بازدید ارسال توسط :

    حاج حسین پوردستان مبارز انقلابی شهرستان داراب که در سال ۱۳۸۹ در اقدامی خیرخواهانه زمینی به مساحت ۴۲۰۰ متر را به منظور ساخت سالن اجتماعات به آموزش و پرورش داراب اهدا کرد شامگاه دیروز (پنج شنبه) در گذشت. به گزارش عصر داراب به نقل از آژانس خبری داراب «داراب نا»، با همت این خیر نیکوکار […]

    حاج حسین پوردستان خیر و نیکوکار انقلابی در گذشت
    پ
    پ

    حاج حسین پوردستان مبارز انقلابی شهرستان داراب که در سال ۱۳۸۹ در اقدامی خیرخواهانه زمینی به مساحت ۴۲۰۰ متر را به منظور ساخت سالن اجتماعات به آموزش و پرورش داراب اهدا کرد شامگاه دیروز (پنج شنبه) در گذشت.
    به گزارش عصر داراب به نقل از آژانس خبری داراب «داراب نا»، با همت این خیر نیکوکار از ۲۵ فروردین ماه امسال ساخت سالن آمفی تئاتر مرکز فرهنگی رفاهی فرهنگیان داراب با ظرفیت ۷۵۰ نفر و اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان در حال ساخت می باشد.
    حاج حسین پوردستان کیست؟
    وی در سال ۱۲۹۹ در شهرستان سیرجان دیده به جهان گشود.حاج حسین که از دوران نوجوانی کسب و کار خود را در شهرستان داراب آغاز کرد از سال های قبل از انقلاب در رکاب روحانیت و بزرگان داراب همچون حضرت آیت ا… نسابه (ره) و میرزا محمد علی عندلیبی در مبارزه با رژیم ستم شاهی نقش بسزایی داشت.
    تاثیر گذاری وی در مبارزه به حدی بود که رییس شهربانی وقت داراب از حضور این مرد بزرگ در میدان واهمه داشت و وی را چندین بار مورد بازداشت قرار داد. او پس از پیروزی انقلاب به پشتیبانی رزمندگان اسلام، ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ را در داراب راه اندازی کرد.اعزام ده ها کامیون اجناس کمک های مردمی در یک روز به جبهه ها از افتخارات این مرد به حساب می آید.
    وی در دوران سازنگی نیز دست از کار نکشید و مبلغ ۵ میلیارد ریال از اموال خود را برای امر مقدس مدرسه سازی و سالن اجتماعات امام سجاد (ع) اهدا کرد و گامی بزرگ در کارنامه دنیا و آخرت خود ثبت کرد.
    در حال حاضر ساخت این سالن اجتماعات از ۲۵ فروردین ماه امسال با ظرفیت ۷۵۰ نفر و اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان آغاز شده است.
    پیکر مرحوم “حسین پوردستان” بعد از الظهر (جمعه) ۲۶ تیر ماه ۹۴ از مقابل منزلش در خیابان پیروزی تشییع و به خاک سپرده شد.

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “حاج حسین پوردستان خیر و نیکوکار انقلابی در گذشت”
    1. سلام
      درگذشت حاج حسین پوردستان مردی که هم سن و سالان من خاطرات حضور و فعالیت های متعدد و متنوع او در انقلاب و حمایت از جبهه های دفاع مقدس را نمی توانند فراموش کنند را به بازماندگان و دوستان و آشنایان آن مرحوم تسلیت می گویم و دعا می کنم که تلاش های مخلصانه ایشان مقبول درگاه حق قرار گرفته و نوری در عالم باقی برای ایشان باشد و او را با اولیای الهی محشور گرداند. روحش شاد