جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • به همت خانواده مرحوم سینا فیروزآبادی، بنیاد کودک داراب صاحب خانه شد

    شناسه : 14919 ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷ 539 بازدید ارسال توسط :

    در مراسمی با حضور جمعی از خیرین؛ یک باب منزل مسکونی اهدایی خانواده مرحوم سینا فیروزآبادی به بنیاد کودک داراب افتتاح شد.   به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ در این مراسم که در محل بنیاد کودک داراب برگزار شد، دکتر اسماعیل ثابت فرد عضو هیأت مدیره بنیاد کودک داراب ضمن ارائه گزارشی […]

    به همت خانواده مرحوم سینا فیروزآبادی، بنیاد کودک داراب صاحب خانه شد
    پ
    پ

    در مراسمی با حضور جمعی از خیرین؛ یک باب منزل مسکونی اهدایی خانواده مرحوم سینا فیروزآبادی به بنیاد کودک داراب افتتاح شد.

     

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ در این مراسم که در محل بنیاد کودک داراب برگزار شد، دکتر اسماعیل ثابت فرد عضو هیأت مدیره بنیاد کودک داراب ضمن ارائه گزارشی کوتاه، اهتمام همیاران نیک اندیش بنیاد کودک را در شهرستان ستود و بیان داشت: امیدوارم این حمایت با استمرار و قوت به پیش رود و در سایه آن شاهد درخشندگی و بالندگی بیش از پیش استعداد های علاقمندان علم و دانش باشیم.

    بیژن خوشحال مدیر بنیاد کودک داراب هم در مراسم اهدای یک باب منزل مسکونی به بنیاد کودک، به تشریح روند شکل گیری این بنیاد پرداخت و گفت: شکل گیری بنیاد کودک از شیراز شروع شد و چند تن از شهروندان شیرازی مقیم آمريکا، برای دانش آموزانی که مستعد هستند ولی به لحاظ وضعیت مالی، برخوردار نیستند تدبیری اندیشدند و در سال ۱۳۷۳ بنیاد کودک را بنا گذاشتند و در سال ۱۳۷۸ مجوز دریافت شد. اولین شعبه بنیاد کودک در شیراز و بعد در شهرستان داراب راه اندازی شد و در سال ۱۳۸۸ به صورت مستقل فعالیت خود را ادامه داد.

    خوشحال در خصوص تعداد دانش آموزان افزود: از سال تأسیس تا کنون، ۹۹۶ دانش آموز تحت پوشش قرار داده ایم و به فراخور وضعیت آنها، مبالغی به حساب شخصی دانش آموز واریز می شود. در حال حاضر ۵۲۰ دانش آموز تحت پوشش هستند و ماهیانه بین ۵۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و دویست هزار تومان بابت امور تحصیلی آنها به حسابشان واریز می شود و این مبلغی است که توسط همیاران شهرستان داراب و سایر شهرستان ها پرداخت می شود.

     

    وی در ادامه افزود: از ابتدا تا امروز ۹۹۶ دانش آموز با استفاده از خدمات این بنیاد در داراب ادامه تحصيل داده اند که از این تعداد ۴۸۵ نفر فارغ التحصیل شده و ۱۵۰ نفر وارد دانشگاه شده و ۸۰ نفر هم به استخدام درآمده و فعالیت در مشاغل مختلف را عهده دار شده اند.

    بیژن خوشحال با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰۲ میلیون تومان درآمد و ۴۴۸ میلیون تومان هزینه جاری وجود داشته افزود: هزینه هایی که به حساب دانش آموزان در شش ماهه دوم واریز شده بالغ بر ۳ میلیارد تومان بوده که از طرف نیک اندیشان انجام شده است.

    خوشحال افزود: همیارانی که به صورت مستقیم در سامانه بنیاد کودک ثبت شدند ۵۷ نفر هستند و بعضی از نیک اندیشان، کمک های مالی عمومی و بالایی انجام می دهند ولی در سامانه به عنوان همیار ثبت نیستند. همیارانی که در سامانه ثبت می شوند یک دانش آموز را تحت پوشش قرار می دهند.

    وی در ادامه افزود: اگر افرادی خواستند کمک های مالی انجام دهند به بنیاد کودک اعلام کنند تا دانش آموزانی از همین شهرستان داراب به آنها معرفی کنیم.

    خوشحال با اشاره به اینکه شرط معدل دانش آموز، یکی از شروط این بنیاد است تأکید کرد: یکی از شرط های ثبت نام در بنیاد این است که معدل مقطع متوسطه اول و دوم کمتر از ۱۸ نباشد، اما اگر معدل زیر ۱۸ شد، یک تا دو ترم به او فرجه داده می شود و اگر اصلاح نشود از تحت پوشش خارج می شود و در مقطع ابتدایی هم باید نمرات خیلی خوب داشته باشند.

    مدیر بنیاد کودک داراب ضمن سپاسگزاری از خانواده مرحوم سینا فیروزآبادی بیان داشت: خانواده مرحوم سینا فیروزآبادی با تحقیقاتی که داشتند به این نتیجه رسیدند در راستای اهدافی که بنیاد کودک در خصوص حمایت از دانش آموزان مستعد کم برخوردار دارد، این ملک را در اختیار بنیاد گذاشتند و با این روش نام نیکی هم برای خود و هم برای زنده یاد سینا فیروزآبادی ماندگار کردند.

    خوشحال بیان داشت: از زمان تأسیس بنیاد کودک در ساختمانی که متعلق به آموزش و پرورش بود ساکن بودیم اما در حال حاضر این افتخار را داریم که با همت خانواده شادروان سینا فیروزآبادی این دفتر به صورت مستقل در اختیار بنیاد کودک است.

    خوشحال با بیان اینکه بورسیه سینا راه اندازی شده افزود: از طرف بنیاد کودک نمایندگی تهران، یک بورسیه ای به نام بورسیه سینا راه اندازی شده که دانش آموزان مستعد تیزهوشی که در سراسر کشور، زیرمجموعه بنیاد کودک هستند، تحت بورسیه سینا قرار می گیرند و ما این افتخار را داریم که یک بورسیه به نام سینا در ایران خواهیم داشت و این نام نیک ماندگار خواهد شد.

    وی در ادامه افزود: در حال حاضر تعداد ۸ نفر از افراد تحت پوشش بنیاد کودک از بهره هوشی بالایی برخوردارند و تحت بورسیه سینا قرار دارند.

    گفتنی است در حاشیه این مراسم و ضمن افتتاح محل جدید بنیاد کودک داراب، نمایشگاهی از آثار، تقدیر نامه ها و کتب متعلق به مرحوم سینا فیروزآبادی در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت. همچنین با توجه به فعالیت های مرحوم در زمینه انمیشن سازی تعداد سه کلیپ از ساخته های وی نیز در این مراسم به نمایش در آمد که مورد توجه حضار قرار گرفت.

    لازم به ذکر است ساختمان جدید نمایندگی بنیاد کودک داراب، بالاتر از مسجد خیاطی، پلاک ۳۱۴ می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.