جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • بررسی علمی عارضه زوال مرکبات داراب با حضور رئیس موسسه تحقیقات مرکبات کشور

    شناسه : 2269 ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱:۴۵ 693 بازدید ارسال توسط :

    بروز عارضه زوال مرکبات یکی از چالشهای مهم باغات مرکبات استان فارس خصوصا در شهرستان داراب بوده که سلامت باغات و تولید مرکبات را تحت تاثیر خود قرار داده است. بررسیهای میدانی نشان می دهد عوامل متعددی در روند رو به گسترش این عارضه اثر گذار بوده که از آن جمله می توان به عوامل […]

    بررسی علمی عارضه زوال مرکبات داراب با حضور رئیس موسسه تحقیقات مرکبات کشور
    پ
    پ

    بروز عارضه زوال مرکبات یکی از چالشهای مهم باغات مرکبات استان فارس خصوصا در شهرستان داراب بوده که سلامت باغات و تولید مرکبات را تحت تاثیر خود قرار داده است.
    بررسیهای میدانی نشان می دهد عوامل متعددی در روند رو به گسترش این عارضه اثر گذار بوده که از آن جمله می توان به عوامل مدیریتی ، اقلیمی ، شیوع آفت پسیل و آلودگی باغات به بیماری گرینینگ اشاره نمود.
    به گزارش عصر داراب به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی داراب؛ بدنبال شیوع این عارضه زوال مرکبات، مدیریت جهاد کشاورزی داراب با دعوت از محققین و صاحبنظران از جمله محققین موسسه مرکبات کشور و ایستگاه تحقیقاتی داراب موضوع را مورد بررسی دقیق علمی قرار داد .
    در این بازدید میدانی از باغات مرکبات شهرستان ، با حضور دکتر گل محمدی ریاست موسسه تحقیقات مرکبات کشور، دکتر فتاحی مقدم و مهندس توکلی از اندامهای گیاهی و خاک مناطق مختلف خصوصا مناطق آلوده نمونه گیری بعمل آمد. گل محمدی در این بازدید اظهار داشتند این نمونه ها به منظور بررسی دقیق علمی ، در موسسه تحقیقات مورد آنالیز قرار خواهند گرفت و نتایج آن در اختیار کارشناسان جهت پیشگیری و درمان این عارضه قرار خواهد گرفت .
    گفتنی است پس از انجام این بازدید موضوع با برگزاری نشست تخصصی در محل مدیریت جهاد کشاورزی پی گیری و بین کارشناسان و محققان بحث و تبادل نظر بعمل آمد. در این جلسه مقرر گردید مشکل زوال مرکبات در قالب یک طرح پایلوت با تلفیق فاکتور های مهم مورد بررسی قرار گیرد و در آن عواملی همچون مدیریت آبیاری ، تغذیه ، آفات و بیماریها ، تنش های آب و هوایی ، اصلاح بستر درختان ، مدیریت ارقام و پایه ها برای باغات جدید و جوان سازی باغات مد نظر قرار گیرد.

    IMG-20160104-WA0018 IMG-20160104-WA0010 IMG-20160104-WA0012 IMG-20160104-WA0016

    ثبت دیدگاه

    3 دیدگاه برای “بررسی علمی عارضه زوال مرکبات داراب با حضور رئیس موسسه تحقیقات مرکبات کشور”
    1. کیفیت عکسها چرا اینقدر پایینه؟؟

      • سلام ؛ عکس ها ارسالی از روابط عمومی جهاد کشاورزی دارابه و بنظر میرسه حجمشون خیلی کم شده تا ارسالشون راحتتر باشه

    2. با سلام و تشكر از همه دست اندر كاران
      بنظر حقير كه سابقه چندين سال باغداري مشكل كشاورزي بدست ادارات دولتي حل نشده بلكه به عزيزان بيشتر به اين مشكلات دامن زده اند بياييد موضوع را به بخش خصوصي واگذار كنيد تا انشاا… حل شود اينها اگر قرار بود كاري كنند تا الان كشاورزي ما به اين روز گرفتار نبود ممنون