سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • دکتر اسماعیلی: بيمارستان امام حسن مجتبى (ع) داراب به پيشرفته ترين دستگاه تراكم سنج استخوان مجهز شد

    شناسه : 3560 ۰۴ تیر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴ 1000 بازدید ارسال توسط :

    با پیگیری های مجدانه مسوولین بهداشتی و درمانی داراب و مساعدت  وزارت بهداشت؛ پیشرفته ترین دستگاه سنجش تراکم استخوان تحویل بیمارستان داراب شد. به گزارش عصر داراب به نقل از  روابط عمومى شبکه، بهداشتی_درمانی و آموزشی داراب؛ دكتر وحيد اسماعيلى رئيس شبكه با اعلام اين خبر افزود: همزمان با ولادت با سعادت امام حسن مجتبى […]

    دکتر اسماعیلی:  بيمارستان  امام حسن مجتبى (ع) داراب  به پيشرفته ترين دستگاه تراكم سنج استخوان مجهز شد
    پ
    پ

    با پیگیری های مجدانه مسوولین بهداشتی و درمانی داراب و مساعدت  وزارت بهداشت؛ پیشرفته ترین دستگاه سنجش تراکم استخوان تحویل بیمارستان داراب شد. به گزارش عصر داراب به نقل از  روابط عمومى شبکه، بهداشتی_درمانی و آموزشی داراب؛ دكتر وحيد اسماعيلى رئيس شبكه با اعلام اين خبر افزود: همزمان با ولادت با سعادت امام حسن مجتبى (ع)، دستگاه تراکم سنج استخوان که پیشرفته ترین دستگاه موجود در کشور است امروز به  بيمارستان امام حسن مجتبى (ع) داراب تحويل شد. وى با بيان اين كه دستگاه ياد شده با پيگيرى زياد خريدارى و ديروز از گمرگ ترخيص شد خاطر نشان كرد: اين دستگاه داراى تكنولوژى سنجش دقیق تراکم استخوان و در حال حاضر دقیق ترین دستگاه موجود در بازار  می باشد و قادر به مقایسه داده ها با گروه های هم سال و هم جنس بوده و با دارا بودن قابلیت تخمین تراکم استخوان در کودکان و در بیمارانی که عمل ارتوپدی انجام داده اند منحصر به فرد مى باشد .
    به گفته رئيس شبكه يكى از مشكلات شايع همراه با افزايش سن به ويژه درخانم ها، كاهش تراكم ماده استخوانى يا به اصطلاح پوكى استخوان مى باشد كه در صورت تشخيص و درمان به موقع مى تواند از بروز شكستگى  اندام ها و دردهاى استخوانى پيشگيرى نمايد. دكتر اسماعيلي افزود: اين دستگاه همچنین میزان ریسک احتمال  دیابت و فشارخون را با سنجش و مقايسه چربى هاى بدن شامل چربی دور شکم به دور لگن و ران محاسبه مى كند که این قابلیت (پيش بينى ریسک ابتلا به دیابت و فشارخون) در هیچ یک از دستگاه های مشابه وجود ندارد .
    رييس_شبكه ياد آور شد دستگاه تراكم سنج خريدارى شده از مارك هولوژيك مدل هورايزن wi و توليد آمريكا بوده و قیمت آن حداقل سه برابر نمونه کره ای یا چینی می باشد.
    دكتر وحيد اسماعيلى در پايان ابراز اميدوارى كرد:  با آماده سازى محل نصب دستگاه انشاءالله تا يك ماه آينده شاهد نصب و بهره بردارى از اين تكنولوژى جديد در بيمارستان داراب باشيم.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.