پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2008 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • یادواره سردار شهید حاج مختار اشرف برگزار شد/ سردار قنبرزادگان: دشمن رشادت امثال شهید مختار اشرف را در جبهه دید که امروز به ما مستقیم هجوم نمی آورد

    شناسه : 5025 ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴ 1931 بازدید ارسال توسط :

    حاج مختار از قامت بلند خود نردبانی ساخت؛ شصت نفر از رزمندگان و مجروحینی که در  کانال گرفتار شده بودند و دشمن سعی داشت اینها را اسیر کند با پوتین از روی شانه هایش بالا رفتند و از کانال نجات یافتند. به گزراش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ سردار قنبرزادگان در یادواره شهید حاج […]

    یادواره سردار شهید حاج مختار اشرف برگزار شد/  سردار قنبرزادگان: دشمن رشادت امثال شهید مختار اشرف  را در جبهه دید که امروز به ما  مستقیم هجوم نمی آورد
    پ
    پ

    حاج مختار از قامت بلند خود نردبانی ساخت؛ شصت نفر از رزمندگان و مجروحینی که در  کانال گرفتار شده بودند و دشمن سعی داشت اینها را اسیر کند با پوتین از روی شانه هایش بالا رفتند و از کانال نجات یافتند.

    به گزراش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ سردار قنبرزادگان در یادواره شهید حاج مختار اشرف با ذکر خاطراتی از آن شهید والا مقام گفت: بعد از عملیات والفجر هشت، عراق با پشتیبانی وسیع دشمنان استکباری یک سلسله عملیاتی را بر علیه ما انجام داد که به دفاع متحرک عراق معروف است. منطقه ای که به بجلیه عراق معروف بود، گرفته بود و گردان ما می خواست جلوی عراق را بگیرد و آنها را از منطقه بیرون کند، عملیات انجام شد و فرماندهان دستور عقب نشینی دادند، دویست متر که به عقب برگشتیم به یک کانال عمیق(رودخانه خشک) با دیواره بلند برخورد کردیم و هیچ امکاناتی هم نداشتیم دشمن با آتش سنگین خود به سرعت پشت سر ما در حرکت بود، مانده بودیم چه اقدامی انجام دهیم؟

    چون بچه ها شب آمده بودند عملیات کرده بودند ۷-۸ کیلومتر راه رفته و حالا زخمی، خسته، گرسنه و بدون تجهیزات برگشته اند عقب که اینجا هم به موانع برخورده بودند. عمق کانال کار انتقال مجروحان را سخت کرده بود و پشت سرمان نیز دشمن تا بن دندان مسلح که هر لحظه در حال نزدیک شدن به ما بود..

    فرمانده گروهان می گوید چند دقیقه ای گذشت؛ دیدیم حاج مختار آمد و پیکر حاج امیر سپردار هم روی دوشش بود؛ گفت: چرا ایستاده اید گفتیم: به موانع برخورد کردیم. ایشان حاج امیر را گذاشت زمین و رفت و گشتی اطراف زد و برگشت. این مرد با غیرت آنجا راضی نشد دشمن بیاد و بچه های ما را دست بسته اسیر کند. آقای قاسم مهدوی می گوید: حاج مختار صدایم زد و گفت قاسم بیا. قاسم می گوید حاج مختار پشتش را زده بود به دیواره کانال و دستانش را قلاب کرده و گفت اول مجروحان را بدهید بالا، همه مجروحان پا گذاشتند کف دستهای حاج مختار و با پوتین از روی دوش و سر این شهید بزرگوار به بالای کانال انتقال یافتند، چند نفری هم بالای کانال از دست ایشان می گرفتند بعد شهید حاج امیر هم دادند بالا و حدود شصت نفر دیگر از بچه ها و رزمندگان دیگر اون شب از روی دست و دوش حاج مختار که برای نجات اونا ایستاده بود به بالای کانال رفتند به لطف خداوند متعال و رشادت بی نظیر شهید اشرف با توجه به قد رشیدی که داشتند از قامت بلند خود نردبانی ساختند و رزمندگان و مجروحینی که در این کانال گرفتار شده بودند و دشمن سعی داشت اینها را اسیر کند با پوتین از روی شانه اش بالا رفتند و از کانال نجات یافتند. بر اثر این فداکاری شانه های غیرتمند و سر و صورت حاج مختار مجروح و خونین شد ولی ایشان خم به ابرو نمی آورد و در آن وضعیت تعقیب و آتش دشمن ایستاد و بچه ها را نجات داد. قاسم می گوید حالا خودش میخواست بیاد بالا؛ نمیشد؛ می رفت عقب از کناره ها سعی می کرد، چندین بار به ایشان گفتم مختار بپرم پایین؟ گفت نه میام بالا، تا اینکه به هر وسیله ای بود دستش داد به خار و خاشاک و خودش را به بالای کانال کشانید و به بچه ها گفت چرا دوباره نشسته اید!! بلند شوید و به سمت عقب حرکت کنید. حتی یک نفر از آن تعداد بچه هایی که مختار به بالای کانال انتقال داده بود، نرفته بودند تا مختار نیومد بالا! دوستی ها و عشق ها دوطرفه بود، بچه ها میدونستند دشمن داره میاد میدونستند آتش دشمن سنگین هست ولی ایستاده بودند ببینند مختار چی میشه. وقتی ما از مظلومیت بچه ها در خودمان می شکنیم و گریه می کنیم به این دلیل است که دیدیم بچه ها چه کردند.

    سردار قنبر زادگان در ادامه افزود: آن چیزی که وضعیت شهدای ما را اینطور کرد که امروز مختار ندا بدهد و ما جمع شویم و مجلس بیاد شهید مختار و بقیه شهدا که آرمانشان یکی هست برگزار کنیم و چیزی که تک تک شهدای ما را وزن دار با اهمیت و با ارزش کرد وصل شهدای ما به مجالس و راه و سیره امام حسین( ع) بود.

    وی با اشاره به حضور دشمنان انقلاب اسلامی در مرزهای کشور گفت: برای کشور ما دشمنان زیادی وجود دارد اما آمریکا و دیگران رشادت شهید مختارها را در جبهه دیدند که امروز به ما هجوم مستقیم نمی آورند و از طریق سوریه، عراق و یمن وارد می شوند که به کشور ما ضربه بزنند، ولی حماسه بزرگ حاج مختارها که امروز پیامشان در خون جوانان ما هست باعث شده حساب شده و از کشورهای دیگر بخواهند وارد کشور ما شوند و ان شاا… هرگز این را نخواهند دید.

    فرمانده گردان امام علی(ع) در ادامه افزود: ما اعتقادمان این است که خون شهدای ما زمینه ساز ظهور امام زمان(عج)خواهد شد و هدف از برگزاری یادواره شهدا ترویج پیام خون شهدا خصوصا سه موضوع  نماز، ولایت و حجاب که مورد بحث اکثر وصیت نامه های شهدا و در رأس خواسته شهدا قرار دارد ان شاا… توجه ویژه نموده و با شهدا عهد ببندیم که از اهداف و آرمان های والای آنها دفاع نموده و در جامعه خود ترویج دهیم.

    ارتباط معنوی و نزدیک سردار محمد اسلامی نسب معروف به سردار زهرایی، شهید جواد فرخزاد و شهید حاج امیر سپردار با این شهید و بیان خاطرات مشترک این شهدا با سردارشهید اشرف از دیگر محورهای سخنرانی سردار قنبرزادگان بود.

    گفتنی است در این یادواره فیلم مصاحبه با شهید اشرف در جبهه نمایش داده شد و همچنین مداحان اهل بیت به عزاداری و مرثیه خوانی سالار شهیدان پرداختند.

    سرهنگ صاق زاده فرمانده سپاه داراب در مراسم یادواره سردار شهید اشرف، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بیان داشت: مجالس گرامیداشت شهدا بخاطر این است که بتوانیم از سیره شهدا استفاده کرده و بدانیم که شهدا چه زحماتی کشیده اند و انشاا.. که بتوانیم پیام و سیره اخلاقی شهدا را در جامعه خود ترویج، اجرا و عملیاتی کنیم که در حقیقت هدف اصلی برگزاری یادواره شهداست.

    روستای دوبان در دو کیلومتری شهر داراب و دو شهید سرافراز دیگر به نامهای شهید مسعود زارع و شهید عبدالرضا رمضانی نیز به این انقلاب مقدس اسلامی تقدیم کرده است.

    still1018_00017-copy still1018_00044-copy still1018_00073-copy still1018_00086-copy still1018_00089-copy still1018_00093-copy

    ثبت دیدگاه

    4 دیدگاه برای “یادواره سردار شهید حاج مختار اشرف برگزار شد/ سردار قنبرزادگان: دشمن رشادت امثال شهید مختار اشرف را در جبهه دید که امروز به ما مستقیم هجوم نمی آورد”
    1. الان هم هستند افرادی که شهیدان رو نردبان قراردادند تا به بالای بالا سعودکنند.سیاست .پست ومقام از کانال چسبیدن به شهدا مسیر نزدیکتری دارد…
      شهید شدن در راه اسلام اومده توی یمن.سوریه.عراق.فقط مرد میدان عمل میخواد که ماها نیستیم…..
      دلیلش هم برای نرفتن به میدان عمل قانع کننده است درصورتی که من فکرمیکنم ۸سال دفاع مقدس هم همینقدر سخت بوده دل کندن از خانواده.ودنیا…..ولی اونا رفتن….
      سیاست و متمدن فکرکردن سیاسیون باعث شده همه فکرکنند خ خخ خ خ بزرگ شده اند که بلعکس کوچیک هم شده ایم…..
      امام.ولایت.دفاع مقدس.محوریت قرارندهیم کلاهمان بادمیبره میندازه توی واشنگتون.لندن….

    2. سلام.بازهم درودبرهمت انهایی که هنوزفراموش نکردندامنیت واسایش انها کشورمان مرهون چه خونهای پاکی ازجوانان ومردان این اب وخاک است.وخداوندیارشماوانهایی که دلسوز فرهنگ عاشورایی ملتند.وبا گفتن ونوشتن ونشرواقعیتهایی ازتاریخ این کشوروملت بزرگ ان.باعث افتخارومباهات ما بعنوان یک ایرانی مسلمان دوستدارحسین ع میگردید.موفق باشید.

    3. سلام
      یاد و نام شهدای عزیز کشور اسلامیمان زنده و پاینده باد.با تشکراز خبرنگار عصر مردم داراب . به فرمایش سردار قنبرزادگان ما هم اعتقادمان این است که خون شهدای ما زمینه ساز ظهور امام زمان(عج)خواهد شد.بیاییم پیام خون شهدا خصوصا سه موضوع نماز، ولایت و حجاب که مورد بحث و در رأس خواسته شهدا قرار دارد توجه ویژه نموده و با شهدا عهد ببندیم که از اهداف و آرمان های والای آنها دفاع کرده و در جامعه خود ترویج دهیم.

    4. سلام خدا برشهیدان و نام و یاد معطرشان که هر بار بر فضای شهرمان وزیدن می گیرد گویی همه چیز پاک و زلال و بی آلایش شده است.یادشان گرامی