سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • پاسخ رزمندگان و فعالین اجتماعی داراب به اظهارات غیر واقعی معاون اجتماعی سپاه فجر فارس

    شناسه : 13647 ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸ 664 بازدید ارسال توسط :

    پاسخ رزمندگان و فعالین اجتماعی داراب به اظهارات غیر واقعی معاون اجتماعی سپاه فجر فارس به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، سال ها از اختلاف مرزی داراب و استهبان می گذرد، این اختلاف انرژی فراوانی از مردم بویڗه فعالین اجتماعی و رزمندگان و ایثارگران شهرستان داراب برای اثبات حقی که از مردم این شهرستان سلب […]

    پاسخ رزمندگان و فعالین اجتماعی داراب به اظهارات غیر واقعی معاون اجتماعی سپاه فجر فارس
    پ
    پ

    پاسخ رزمندگان و فعالین اجتماعی داراب به اظهارات غیر واقعی معاون اجتماعی سپاه فجر فارس

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، سال ها از اختلاف مرزی داراب و استهبان می گذرد، این اختلاف انرژی فراوانی از مردم بویڗه فعالین اجتماعی و رزمندگان و ایثارگران شهرستان داراب برای اثبات حقی که از مردم این شهرستان سلب شده گرفته است. تا کنون جلسه های فراوانی با مدیران کشوری و استانی گرفته شده و صدها صفحه مستندات تاریخی و دلایل علمی مبنی بر تصمیم غلط در جدا سازی بخشی از شهرستان داراب و الحاق ناحق به استهبان و مشکلاتی که برای مردم منطقه بوجود آورده ارائه شده اما همچنان و علیرغم قول و وعده های فراوان این مشکل لاینحل مانده است.
    اخیرا سرهنگ دوستدار؛ معاون اجتماعی سپاه فجر فارس، بدون اطلاع کافی در اظهاراتی که در تاریخ ۱۱ شهریور ماه در خبرگزاری فارس منتشر شد از بی سرپناهی مردم سه روستای منطقه که زمین هایشان بدلیل ساخت سد رودبال داراب به زیر آب رفته گلایه کرده است، اظهارات وی از دید فعالین اجتماعی و رزمندگان و ایثارگران داراب کاملا غیر واقعی و کذب بوده و ناشی از عدم اطلاع وی از اصل ماجرا می دانند هر چند سخنان وی خارج از وظیفه قانونی بعنوان معاون اجتماعی سپاه فجر فارس بوده و در حوزه ای اظهار نظر کرده اند که هیچ سنخیتی با شرح وظایف ایشان ندارد، بنا نیست اگر شخصی در استان فارس جایگاهی دارد صرفا بدلیل بومی بودن در اموری اظهار نظر کند که در حیطه وظایف و اختیارات او نبوده است.
    به همین منظور و در پاسخ به گفته های دوستدار، جمعی از رزمندگان و ایثارگران داراب در نامه ای که در خبرگزاری فارس مورخ ۱۳ شهریور ماه منتشر شده به اظهارات وی پاسخ داده اند.
    متن نامه به این شرح است:

    تکرار اظهار نظر های غیر حقیقی و تنش زای آقای دوستدار معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس در خصوص سه روستای آب بند، بردنو و پل شکسته باعث شد تعدادی از مردم مقیم شهر داراب تحریک شده و به طور ناآگاهانه دست به تخریب وتصرف مراتع مردم شهرک فتح المبین داراب واقع در حاشیه شمالی دریاچه سد رودبال بزنند و اگر مدیریت و تدبیر مردم داراب نبود باعث زد و خورد اجتماعی شدید در شهر داراب می شد. اکنون حقایق و جوابیه رزمندگان دفاع مقدس شهرستان داراب به شرح زیر فهرست می شود

    ١- روستای آب بند و بردنو در کف بستر طغیانی رودخانه رودبال قرار داشتند که در آذرماه سال ١۳۶۵ بر اثر طغیان بزرگ و دوره ای رودخانه رودبال، دچار سیل زدگی و تخریب حداکثری شدند وبه همین دلیل اکثریت اهالی آنها به شهر داراب مهاجرت دایمی اجباری ناشی از سیل کردند.

    بنابراین به دلیل احداث سد رودبال مهاجرت نکردند بلکه در سال ١٣۶۵ به دلیل وقوع سیلاب و سیل زدگی به شهر داراب مهاجرت نمودند.

    ٢- مردم و مسئولین شهرستان داراب از سال ١۳۴٧ پی گیر ساخت یک سد بر روی رودخانه رودبال با َسه هدف ۱.کنترل سیلاب رودخانه رودبال در دشت داراب

    ۲.تامین آب شرب داراب

    ۳.تامین آب بخش کشاورزی دشت داراب بودند

    که در نهایت این سد در سال ١۳٨١ با پی گیری نماینده وقت داراب در قانون بودجه مجلس شورای اسلامی تحت نام ساختمان سد و شبکه آبیاری و زهکشی سد رودبال داراب مصوب و در ١٨/۵ کیلومتری شمال غرب مرکز شهرستان داراب آغاز به ساخت شد. که تا به امروز مضرات این سد برای مردم شهرستان داراب بسیار بیشتر از فواید آن بوده است.

    ٣- باساخت سد رودبال در سال ١٣٨١، فقط محدوده ی دو روستای آب بند و بردنو در حریم دریاچه سد قرار گرفت که قبل از آبگیری سد در اواخر دهه ١٣٨٠، تعداد باقی مانده از اهالی این دو روستا هم به شهر داراب مهاجرت نمودند و سپس همه آنها، اراضی کشاورزی و منازل مسکونی و حقابه خود را به دولت انتفال دادند (اسناد در دفترخانه اسناد رسمی خوانسالار داراب موجود می باشد) و وجه خود را از دولت دریافت نمودند و در شهر داراب در خیابان سلمان فارسی و پاساژهای آزادی و طالقانی و محله های باغ بنفش و دریمی و شهرک های شمالی وغیره تبدیل به احسن نمودند ، درنتیجه اظهار نظر جناب آقای دوستدار مبنی بر درماندگی و بی پناه بودن و سردرگمی مردم شریف این دو روستا صحت ندارد و این مساله در شهر داراب قابل تحقیق وتفحص و راست آزمایی است. همچنین آدرس محل کار و منزل این عزیزان خدمت مسئولین ارایه شده است.

    ۴- روستای پل شکسته در فاصله ١۶٠٠ متری زیر دیوار سد رودبال واقع است. و کاملا” خارج از مجموعه ساختمان و دریاچه سد می باشد. اکثر زارعین و همه مالکین این روستا در همان سال ١٣۶۵ به شهر داراب و شهرک فتح المبین داراب مهاجرت نمودند و اکنون چندین خانوار از زارعین مستقر در این روستا نه بی خانمان و آواره شده ونه نابود شده اند حتی یک متر مربع از زمین آنها به تصرف دولت و مجموعه سد در نیامده و برعکس همه ی حقابه خود را شبانه روزی از سد رودبال دریافت می کنند، آبادانی این روستا کمتر از روستا های شمالی نیست و کاملا سرسبز، پردرآمد و ویلایی و روبه توسعه است. درنتیجه آقای دوستدار بر اساس کدام سند و مدرک و بازدید میدانی چنین اظهار نظر بی انصافانه و نادرست وناصواب درخصوص نابودی اراضی کشاورزی و دامداری و باغی این روستا سخن می گویند. و به صورت تنش زا تکرار هم می کنند.

    ۵- در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شرح وظایف هرکدام از قوا و نهادهای نظامی و غیره تفکیک ومشخص شده وسطح همکاریها نیز تعیین شده است.

    اکنون جای تعجب است که یک شخصیت در جایگاه خطیر معاونت اجتماعی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فارس که وظیفه اش ایجاد وحدت و ارتقای فرهنگ غنی اسلام در جامعه می باشد مدتی است با اظهار نظر غیر حقیقی و موضع گیری در مقابل دولت، دلسوز مردم مقیم شهر داراب شده است، این اظهار نظر غیر واقع و زیر سوال بردن مسئولان دولتی و دخالت در امور داخلی شهرستان داراب، نتیجه اش اختلاف افکنی بین مردم داراب و ایجاد زد وخورد اجتماعی در شهر داراب است. البته تاکید می شود مسئولین استهبان تلاش زیادی می نمایند تا در حاشیه شمالی دریاچه سد رودبال به مردم مقیم شهر داراب زمین واگذار نمایند و روی آن محل پافشاری می کنند. و داراب هم از هدف پنهان آنها آگاه است. به همین دلیل رزمندگان دفاع مقدس شهرستان داراب پیشنهاد می نمایند که راهکار منطقی و عقلانی این است که:

    ١- هر فرد یا افرادی از اهالی روستا های آب بند و بردنو که در محدوده دریاچه سد رودبال داراب قرار داشتند وفاقد زمین مسکونی هستند به راحتی میتوانند با ارایه اسناد قانونی خود به سازمان منابع آب استان فارس و یا معاونت عمرانی استانداری فارس مراجعه نماید و تقاضای زمین نماید.

    ٢- باید توجه ویژه شود که : الف) واگذاری زمین در شمال دریاچه سد رودبال نباشد زیرا فاضلاب و زباله عادی و خطرناک شهرک سازی، آب دریاچه را آلوده و غیر قابل شرب می کند .ب) واگذاری زمین در محدوده مصوبه تقسیماتی داراب که اراضی شمال دریاچه رودبال است نباشد. پ) واگذاری زمین در محدوده طرح مرتع داری مردم شهرک فتح المببن داراب نباشد زیرا مسئولین استهبان اصرار دارند که به مردم مقیم شهر داراب در محدوده ذکر شده زمین واگذار نمایند که از نظر تقسیمات کشوری و قانونی هرگز نمی توانند این واگذاری انجام دهندبنابراین بهتر است در استانداری فارس مصوب شود که اگر قرار است شهرستان داراب به مردم شهر داراب زمین واگذار نماید از شرق مزرعه نارسیمیلو تا شرقی ترین نقطه حوزه خود زمین واگذار نماید واگر قرار شد شهرستان استهبان به مردم شهر داراب زمین واگذار نماید از روستای درب قلعه تا غربی ترین نقطه حوزه خود ( بین درب قلعه تا ایج) زمین واگذار نماید

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.