شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2010 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • معاون مدیرکل آموزش و پرورش فارس و رئیس آموزش وپرورش داراب خبرداد : از سال ۱۳۹۷ تاکنون، آموزش و پرورش داراب در صدر تخصیص اعتبارات استانی، شهرستانی و متوازن بوده است

    شناسه : 12156 ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶ 2134 بازدید ارسال توسط :

    علی محمد اطاعت معاون مدیرکل آموزش و پرورش فارس و رئیس آموزش وپرورش داراب با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش در تعالی و رشد جامعه به خبرنگار عصر داراب نیوز گفت: اعتقاد دارم فرهنگ و آموزش زیربنای رشد و توسعه در کشور بوده و اگر زیرساخت های آموزشی اصلاح شود بسیاری از مشکلات کشور […]

    معاون مدیرکل آموزش و پرورش فارس  و رئیس آموزش وپرورش داراب خبرداد : از سال ۱۳۹۷ تاکنون، آموزش و پرورش داراب در صدر تخصیص اعتبارات استانی، شهرستانی و  متوازن بوده است
    پ
    پ

    علی محمد اطاعت معاون مدیرکل آموزش و پرورش فارس و رئیس آموزش وپرورش داراب با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش در تعالی و رشد جامعه به خبرنگار عصر داراب نیوز گفت: اعتقاد دارم فرهنگ و آموزش زیربنای رشد و توسعه در کشور بوده و اگر زیرساخت های آموزشی اصلاح شود بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.
    مدیر آموزش و پرورش داراب به فعالیت های مختلف در این اداره اشاره کرد و گفت: در آموزش و پرورش برای توسعه و رشد دانش آموزان علاوه بر آموزش و تدریس که توسط معلمین خردمند و زحمت کش انجام می شود، فعالیت های فرهنگی و تربیتی نیز توسط دانش آموزان و زیر نظر همکاران فرهنگی و تربیتی اجرا می گردد که نقش بسیار مؤثری در رشد فکری و اخلاقی دانش آموزان ایفا می کند.
    اطاعت در خصوص فعالیت های عمرانی این اداره گفت: بخش بسیار مهمی که وظیفه بستر سازی و محیا نمودن زمینه فعالیت های آموزشی و تربیتی را به عهده دارد حوزه عمرانی آموزش و پرورش است که خوشبختانه اداره آموزش و پرورش داراب در طول ۷ سال گذشته و بخصوص در ۲ سال آخر منتهی به سال۱۳۹۹ کارنامه موفقی از خود به یادگار گذاشته است.
    رئیس آموزش و پرورش داراب گفت: از ابتدای شروع دولت تدبیر و امید، نگاهی ویژه به زیر ساخت ها در شهرستان سبب شده که امروز داراب به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شود که دولت با تخصیص بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار به آموزش و پرورش این مجموعه را در شهرستان داراب نوسازی و متحول کرده است.
    علی محمد اطاعت در ادامه افزود: یکی از مهمترین رویکردهای دولت تدبیر و امید بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری نگاه ویژه به آموزش و پرورش بوده است و بر همین اساس در سه سال اخیر بیش از هزار میلیارد ریال در بخش احداث و نوسازی مدارس هزینه شده است.
    وی گفت: از سال ۱۳۹۳ تاکنون آموزش و پرورش داراب در صدر تخصیص اعتبارات استانی، شهرستانی و متوازن بوده که تعداد ۴۲ پروژه عمرانی و زیر ساختی در حال ساخت، بیانگر این مطلب می باشد که تا امروز ۲۰ پروژه از آن با مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و تعداد ۱۰ پروژه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۹ به بهره برداری می رسد و همچنین ۳۱ پروژه دیگر نیز در دست احداث می باشد که با تأمین اعتبار تکمیل و در سال های آتی به بهره برداری می رسد.
    معاون مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: در سال ۹۹ تعداد ۴ پروژه توسط نوسازی و خیرین با اعتبار اولیه ۱۰ میلیارد ریال شروع به ساخت شده که شامل دبیرستان دکتر خشنود، مدرسه شهید اساسه حسین آباد، هنرستان سردار سلیمانی جنت شهر، مدرسه ۶ کلاسه ابتدایی دکتر خشنود دولت آباد می باشد.
    وی به سایر پروژه های عمرانی اشاره کرد و افزود: استاندارد سازی سیستم گرماشی، سرمایشی ۱۲۳ مدرسه با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال، ایزوگام مدارس به متراژ ۱۰۲ هزار متر مربع با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال، هوشمند سازی ۲۰۲ کلاس و تأمین ۲۰۰ عدد سیستم با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، ساخت درمانگاه و تجهیز باشگاه فرهنگیان و همچنین ساخت سالن چند منظوره امام سجاد داراب از دیگر پروژه های عمرانی این اداره بوده است.
    اطاعت در ادامه افزود: به منظور جمع آوری کانکس در مدارس تعداد ۳۰ باب کلاس درس با اعتبار بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در شهرک ایثار، رستاق، شهرک ولی عصر، جنت شهر، شهید اسدی، بانوج، حافظ تنگ طه، شهرک عشایر قلعه بیابان و … ساخته شده است.
    اطاعت با اشاره به سایر پروژه های عمرانی گفت: پروژه استخر آموزش و پرورش فرهنگیان، مدرسه ۶ کلاسه سیمان، مدرسه ۶ کلاسه شاهرخ حسن آباد، مدرسه ۴ کلاسه خیرآباد، مدرسه ۶ کلاسه شریعت شمس آباد، سالن ورزشی شهرک غدیر، هنرستان ۱۲ کلاسه سرکار خانم مریم روان، مدرسه ۶ کلاسه طرح برکت روستای مروارید و دبیرستان شش کلاسه شهرک غدیر نیز در سال جاری به بهره برداری می رسد.
    رییس آموزش و پرورش داراب با تقدیر از کمک های خیرین گفت: آموزش و پرورش داراب در کنار نوسازی مدارس و خیرین کارهای بزرگ در جهت رفاه حال فرهنگیان و دانش آموزان در شهرستان انجام داده که از مهمترین آنها می توان به احداث استخر سرپوشیده شنا با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال، احداث سالن ورزشی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال اشاره نمود.
    مدیر آموزش و پرورش داراب با اشاره به تلاش ها در امر سواد آموزی گفت: در سواد آموزی؛ شهرستان داراب یکی از شهرستان های موفق در کشور بوده و در دو سال گذشته نیز رتبه برتر استان را به خود اختصاص داده است.
    وی افزود: تا امروز ۸ مرکز یادگیری محلی جهت آموزش گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال راه اندازی نموده که با توجه به آمارهای سرشماری بیش از ۹۷ درصد مردم داراب با سواد شده اند و این رشد قابل ملاحظه توسط نهضت سواد آموزی داراب سبب شده که این مجموعه در کشور جایگاه ویژه را به خود اختصاص دهد.
    اطاعت در خصوص اشتغال در حوزه سواد آموزی نیز گفت: ۲۵۰ تن از جوانان شهرستان در مراکز یادگیری و نهضت سواد آموزی مشغول به کار شده اند که تا امروز بیش از ۳۰ میلیارد ریال حق الزحمه جهت آموزش بی سوادان به آنها پرداخت شده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.