جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2009 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • مدیران ضعیف، یکی از عوامل عقب ماندگی شهرستان داراب

    شناسه : 14972 ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۴۸ 177 بازدید ارسال توسط : نویسنده : افسانه قرائی

    افسانه قرائی، پایگاه خبری عصر داراب نیوز؛ چندی پیش در جلسه شورای اداری، افشاگری های عجیبی مطرح شد و فضای عمومی شهرستان را به واکنش واداشت. امام جمعه شهرستان داراب در اظهاراتی، خبر از سهل انگاری و اهمال کاری برخی از مدیران داد. مدیرانی که با عدم پیگیری، باعث از بین رفتن مبالغ قابل توجهی […]

    مدیران ضعیف، یکی از عوامل عقب ماندگی شهرستان داراب
    پ
    پ

    افسانه قرائی، پایگاه خبری عصر داراب نیوز؛ چندی پیش در جلسه شورای اداری، افشاگری های عجیبی مطرح شد و فضای عمومی شهرستان را به واکنش واداشت. امام جمعه شهرستان داراب در اظهاراتی، خبر از سهل انگاری و اهمال کاری برخی از مدیران داد. مدیرانی که با عدم پیگیری، باعث از بین رفتن مبالغ قابل توجهی در شهرستان شدند.

    به طور قطع یکی از عوامل عقب ماندگی و عدم پیشرفت شهرستان، حضور مدیران ضعیف است. اگر به طور میانگین در طول سال، هر مدیر با اهمال کاری خود مبلغ ۲۰ میلیارد تومان را از بین ببرد و توان جذب اعتبارات ملی و استانی نداشته باشد، با احتساب ۱۰ مدیر ناکارآمد، حدود ۲۰۰میلیارد تومان از دسترس شهرستان و پروژه های عمرانی خارج می شود و بودجه ای که قرار بود به شهرستان داراب اختصاص یابد با عدم پیگیری این مدیران دارابی، به شهرستان های همجوار تخصیص می یابد.

    در آخرین جلسه شورای اداری در خرداد ماه، فرماندار ویژه شهرستان وعده داد تا اسامی مدیران ضعیف و حامیانشان؛ اگر خودشان را اصلاح یا استعفا ندهند، منتشر می کنند. آیا تا کنون مدیری استعفا داده است؟ جواب تقریبا مشخص است؛ خیر.

    حال دو سوال اساسی مطرح می شود، سوال اول اینکه چرا با گذشت ۲ هفته از آخرین جلسه شورای اداری، وضعیت تغییری نکرده و وعده فرماندار ویژه شهرستان عملیاتی نشده است؟

    سوال دوم اینکه بر فرض اینکه این مدیران ضعیف، استعفا ندهند، آیا دادستان شهرستان می تواند به عنوان مدعی العموم ورود کند و مدیرانی که باعث عقب ماندگی شهرستان می شوند را محاکمه کند؟ اگر منع قانونی وجود ندارد چرا تا کنون اقدامی صورت نگرفته است؟ چرا مدیران ضعیف نه تنها محاکمه نمی شوند بلکه بقول فرماندار بعنوان عالی ترین مقام اجرائی شهرستان که حرفش مستند و قابل استناد است؛ حامیان پرقدرتی هم پیدا می کنند؟

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.