سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • عسکری: حدود ۶ میلیون تن نهاده دامی در بنادر دپو شده است

    شناسه : 13485 ۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹ 425 بازدید ارسال توسط :

    نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بر اساس بازرسی‌ها و گزارش‌های دریافتی ۶ میلیون تن نهاده دامی در بنادر کشور دپو شده است که می‌توان با استفاده از آنها نیاز ۵ ماه کشور را تامین کرد. به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدجواد عسکری نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، […]

    عسکری: حدود ۶ میلیون تن نهاده دامی در بنادر دپو شده است
    پ
    پ

    نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بر اساس بازرسی‌ها و گزارش‌های دریافتی ۶ میلیون تن نهاده دامی در بنادر کشور دپو شده است که می‌توان با استفاده از آنها نیاز ۵ ماه کشور را تامین کرد.

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدجواد عسکری نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، روز گذشته( سه‌شنبه ۲۹ تیرماه) در نشست جمع بندی نظارت میدانی از بندر امیرآباد استان مازندران، گفت: از دو ماه گذشته در کشور به دلیل کمبود نهاده‌های دامی شاهد کشتار دام‌های مولد هستیم، احیاء مجدد دام‌های مولد به ۱۰ سال زمان نیاز دارد. این موضوع امنیت غذایی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

    نماینده مردم داراب و زرین دشت با بیان اینکه بر اساس بازرسی‌ها و گزارش‌های دریافتی ۶ میلیون تن نهاده دامی در بنادر کشور دپو شده است که می‌توان با استفاده از آنها نیاز ۵ ماه کشور را تامین کرد، ادامه داد: اطمینان از تامین نهاده مورد نیاز دامداران به آنها امیدواری برای تولید می‌دهد.

    وی با اشاره به اینکه در بندر امام خمینی(ره) شاهد ناهماهنگی بین دستگاه‌های ذی‌ربط در زمینه واردات نهاده‌های دامی بودیم و با یک پلاک بیش از ده محموله از این بندر خارج شده و پس از تداخل با خاک اره در اختیار دامداران قرار گرفته است، افزود: با ارائه راه‌کار در کمیسیون کشاورزی مجلس و ایجاد هماهنگی با استانداران درحال حاضر وضعیت توزیع نهاده دامی از بندر امام خمینی (ره) بهتر شده است.

    عسکری با تاکید بر اینکه تنها بخشی از مشکلات موجود در زمینه واردات و توزیع نهاده‌های دامی مربوط به تحریم‌ها است نه همه مشکلات، عنوان کرد : شرکت پشتیبانی امور دام حدود ۲ میلیون تن نهاده دامی در بنادر کشور دارد اما مسئولین دولتی اعلام می‌کردند که تنها برای ۱۵ روز نهاده وجود دارد و این موضوع مشکلات زیادی را برای دامداران به همراه داشت.

     

    عسکری با بیان اینکه در کمیسیون کشاورزی تلاش کرده‌ایم تا مشکلات تامین نهاده‌های دامی برطرف شود، گفت: در بندر امیر آباد در حال حاضر حدود ۳۳۰ هزار تن نهاده دامی دپو شده که بخشی از آن کیفیت لازم را ندارد و برخی از محموله‌های جو وارداتی میزان بسیار زیادی خاک دارند.

    کپک زدن و حشره زدگی ۱۰۰ هزار تن نهاده در بندر امیر آباد جای تاسف دارد

    عسکری با تاکید بر اینکه وظیفه ذاتی مجلس قانون گذاری و نظارت بر اجرای آن است، ادامه داد: کپک زدن ۳۰ هزار تن و حشره زدگی بیش از ۷۰ هزار تن نهاده دامی در بندر امیرآباد جای تاسف دارد. اگر مشکلات کشتار دام مولد و تامین نهاده متوقف نشود در آینده در زمینه امنیت غذایی با مشکل مواجه می‌شویم.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان‌های ذی‌ربط در زمینه واردات نهاده‌ها باید با هماهنگی با یکدیگر مشکلات را برطرف کنند، دپو بیش از ۳۳۰ هزار تن نهاده دامی در بندر امیرآباد نشان دهنده نا هماهنگی و وجود مشکلات است. از طریق دریای خزر می‌توانیم بخشی از نیاز کشور به ذرت و جو را از آسیای میانه تامین کنیم.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.