پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2009 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • سرکار خانم نورَک اسماعیل خانی: زنده یاد جمشید اسماعیل خانی و همه خانواده ما به زادگاه خود فورگِ داراب تعلق خاطر داشته و داریم

    شناسه : 15377 ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵ 604 بازدید ارسال توسط :

    سرکار خانم نورَک اسماعیل خانی: زنده یاد جمشید اسماعیل خانی و همه خانواده ما به زادگاه خود فورگِ داراب تعلق خاطر داشته و داریم   به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، گمان می رود که بر کسی پوشیده نباشد که زنده یاد جمشید اسماعیل خانی هنرپیشه ی سینما و تئاتر وتلوزیون، نوه مرحوم عبدالحسین […]

    سرکار خانم نورَک اسماعیل خانی: زنده یاد جمشید اسماعیل خانی و همه خانواده ما به زادگاه خود فورگِ داراب تعلق خاطر داشته و داریم
    پ
    پ

    سرکار خانم نورَک اسماعیل خانی:

    زنده یاد جمشید اسماعیل خانی و همه خانواده ما به زادگاه خود فورگِ داراب تعلق خاطر داشته و داریم

     

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، گمان می رود که بر کسی پوشیده نباشد که زنده یاد جمشید اسماعیل خانی هنرپیشه ی سینما و تئاتر وتلوزیون، نوه مرحوم عبدالحسین خان، همسر گوهر خیراندیش و زادگاهش شهر دوبرجی فورگ از توابع داراب است.

    سرکار خانم نورَک اسماعیل خانی و تعدادی از خانواده ی زنده یاد جمشید اسماعیل خانی به بهانه دیدار بستگان وآشنایان وتعلق خاطری که به زادگاه خویش دارند.

    با حضورشان در فورگ داراب رد پای خاطراتشان را مرور کردند و این بهانه خوبی بود تا به درخواست تعدادی از علاقمندان به هنرهای نمایشی، گفتگویی پیرامون شخصیت و خاطرات زنده یاد جمشید اسماعیل خانی داشته باشیم.

    خانم اسماعیل خانی هم مثل همه انسان هایی که به آب و خاک محل زندگی خود دلبستگی و تعلق خاطر دارند با هیجان و حیرت از تغییرات فرهنگی، بافت فیزیکی و روحیه هنر دوست مردم ابراز خوشحالی کرد و بدون اغراق گفت: نوع پوشش، برخوردها، روابط عمومی، متانت و ادب مردم، جاذبه هایی همچون آبشار فدامی، تنگ رغز و…نقطه به نقطه فورگ و داراب که سال ها از آن دور بودم دلبستگی مرا دوچندان کرد و حتما به هنرمندانی که هم کسوت زنده یاد جمشید بوده اند خواهم گفت که زادگاه ما هم دیدنی و قابل گردشگری است.

    لابلای گفتگو با خانم اسماعیل خانی صحبت از جمشید به میان آمد وگفت: جمشید یکی از بهترین برادر زاده های من بود که متأسفانه در اوج هنرنمایی در عرصه سینما و تئاتر و تلوزیون عمرش کفاف ادامه کار نداد، اما باعث خوشحالی است که هنوز بچه های قدرشناس فورگ و داراب نام و یاد جمشید را به عنوان یک هنرمند بومی تکرار می کنند و من این را بارها به همسرش گوهر خیراندیش گفته ام. ضمن اینکه مدت ها پیش به صورت گذرا با گوهر به منطقه آمدیم و خاطرات دوران حضور جمشید و پدرش مسعود را برایشان تعریف کردم.

    نورَک خانم که نام شناسنامه ای او “نورالهدی” است می گفت: اتفاقا جمشید هم مثل بقیه فرزندان و نوادگان مرحوم پدرم، علاقه وافری به منطقه فورگ داشت. یادم هست که در اجرای یکی از تئاترها به دوستانش می گفت درست است که لهجه من شیرازی اما اصالتا بچه فورگ هستم. اکنون هم که در شهر دوبرجی مهمان شما هستم خودم را همان دختر بچه ده ساله ای می بینم که کوچه های روستای دوبرجی را با همسن وسال هایم سرگرم بازی و نشاطم.

    وی در گوشه ای دیگر ازصحبت هایش گفت خوشحالم که زمین قلعه دوبرجی بعد از زلزله برای ساخت مدرسه دخترانه اهدا شده است تا لااقل یادگاری از ما به جا بماند و از مردم هم ممنونم که کوچه ای را به نام جمشید اسماعیل خانی اختصاص داده اند واین نشانه قدر شناسی و روحیه هنر دوستی شماست. امیدوارم یک روزی شرایط فراهم شود که بتوانم خانم گوهر خیراندیش یا فرزندان جمشید را به فورگ بیاوریم تا با هنرمندان داراب بزرگداشتی به یاد جمشید برگزار کنیم. پیرامون خاطرات و دید و بازدید با افراد قدیمی شهر دوبرجی گفتگوهای فراوانی با خانم اسماعیل خانی رد وبدل شد.

    اما آنچه که خانم اسماعیل خانی در پایان گفتگو باحسرت بیان کرد قابل تامل است که می گفت: بگذریم که چرا و به چه علت و چگونه املاک پدری ما در فورگ فروخته شد، اما با مشاهده این همه رشد فرهنگی و هنری مجددا حاضریم حداقل بخشی از همان ملک در شهر دوبرجی را بخریم تا بتوانیم یک قسمتی را جهت ساخت کتابخانه یا مکانی برای فعالیت های هنری یچه های فورگ اختصاص دهیم.

    رسول امیری مهرماه ۱۴۰۲ بخش فورگ

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “سرکار خانم نورَک اسماعیل خانی: زنده یاد جمشید اسماعیل خانی و همه خانواده ما به زادگاه خود فورگِ داراب تعلق خاطر داشته و داریم”
    1. درود بر استاد امیری و دوستان