دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 28 شوال 1445 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2010 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • با حضور مدیران استانداری فارس؛ خلیل اقتصادی بعنوان چهارمین فرماندار ویژه شهرستان داراب در دولت سیزدهم معرفی شد

    شناسه : 15173 ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۲۷ 518 بازدید ارسال توسط :

    در مراسمی با حضور معاون توسعه منابع انسانی و مدیر کل سیاسی استانداری فارس؛ خلیل اقتصادی بعنوان فرماندار ویژه شهرستان داراب معرفی و از خدمات فرهاد سعدی فرماندار سابق تقدیر شد. به گزارش پایگاه تحلیلی- خبری عصر داراب نیوز؛ عصر چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۲ آئین معارفه فرماندار ویژه شهرستان داراب با حضور کریمی  معاون […]

    با حضور مدیران استانداری فارس؛ خلیل اقتصادی بعنوان چهارمین فرماندار  ویژه شهرستان داراب در دولت سیزدهم معرفی شد
    پ
    پ

    در مراسمی با حضور معاون توسعه منابع انسانی و مدیر کل سیاسی استانداری فارس؛ خلیل اقتصادی بعنوان فرماندار ویژه شهرستان داراب معرفی و از خدمات فرهاد سعدی فرماندار سابق تقدیر شد.

    به گزارش پایگاه تحلیلی- خبری عصر داراب نیوز؛ عصر چهارشنبه ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۲ آئین معارفه فرماندار ویژه شهرستان داراب با حضور کریمی  معاون توسعه و مدیرت منابع انسانی،رضایی مدیر کل تقسیمات کشوری ومدیرکل امور اداری و مالی استانداری فارس، ائمه جمعه داراب و جنت، مدیران و مسؤلین شهرستانی در محل فرمانداری ویژه داراب  برگزار شد.

    عبدالعلی کریمی، معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری فارس در این جلسه، ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به شاهچراغ اظهار داشت: به آقای سعدی بایت یک سال و نیم زحمت و اقدامات خوبی که در شهرستان داشتند، خداقوت می گویم. ایشان مخلصانه و مجدانه پای کار بودند و ذره ای احساس نمی کردم که ایشان از جای دیگری به عنوان فرماندار شهرستان داراب بودند و با عشق و علاقه در بین مردم بودند و امورات شهرستان را پیگیری می کردند.

    عبدالعلی کریمی خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیمات بر تغییرات در فرمانداری ویژه شهرستان، تصمیم گرفته شد ایشان ارتقا پیدا کنند و در سطح مهمی در مدیریت بحران استان که یکی از جاهای پرکار است منصوب شدند.

    کریمی با اشاره به سرپرست فرمانداری ویژه داراب تأکید کرد: فرماندار جدید انسانی شریف، ولایی، انقلابی و پرکار است که سابقه ایشان در شهرستان زرین دشت را دارید و از خانواده محترم شهید و ایثارگر و دلسوز نظام و انقلاب هستند. امیدوارم در مدتی که ایشان در شهرستان داراب هستند منشا خیر و برکت و اقدامات مثبت و خوبی در شهرستان باشند.

    کریمی در این جلسه، پیام استاندار فارس خطاب به مسؤلین شهرستانی را یادآور شد و گفت: با همدلی و وحدت می شود مشکلات و مسائل شهرستان را پیش برد و باعث ترقی و توسعه یک شهرستان شد. ان شالله که این همدلی و وحدت را سرلوحه کار خود قرار دهیم و از حواشی دور باشیم.

    وی عنوان کرد: چندین خصوصیت دولت انقلابی آقای رئیسی باید سرلوحه کار خود قرار دهیم؛ مردمی بودن، ساده زیستی و دوری از حاشیه سازی است

    فرماندار سابق فرمانداری ویژه شهرستات داراب در این جلسه، ضمن خوشامدگویی به حاضرین در جلسه، در خصوص حادثه تروریستی شاهچراغ گفت: این نشان از ضعف دشمنان قسم خورده ایران اسلامی است که خیال باطل دارند که می توانند با این اقدامات مردم غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامی را از صحنه خارج کنند و همیشه و در همه مقاطع ناکام ماندند‌.

    محمد رضایی، مدیرکل سیاسی و انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس در این جلسه با تأکید بر دو اصل راهبردی مطرح شده از سوی رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ایمان و امید به عنوان دو موضوع راهبردی است و باید سرباز جهاد تبیین باشیم. امام به هدفش ایمان داشت و می شود با اعتماد به مردم و با اعتماد به حضرت حق به هدف اصلی که تحقق تمدن اسلامی بزرگ است رسید.

    رضایی با اشاره به اعتماد به مردم و جوانان در حل مشکلات عنوان کرد: راهبرد مهم رهبر انقلاب در مسأله انتخابات مبنای حرکت دولت است. موج ثبت نام ها ضربه ای به دشمن زد و مردم با حضور خود ضربه ای دیگر خواهند زد‌.

    معاون سیاسی استانداری فارس با بیان اینکه فرماندار سابق فرمانداری ویژه داراب، بهترین فرماندار در سطح شهرستان ها بودند تصریح کرد: آقای سعدی مردم دار و مردم یار بودند و در کنار مردم بودند. ایشان بهترین فرماندار ما در سطح شهرستان ها بود که در تمام ارزیابی ها رتبه بالایی داشتند اما علی رغم تماس هایی که مردم بزرگوار شهرستان و درخواست ادامه حضور ایشان داشتند با یک موضوع مواجه بودیم که کل استان فارس بتوانند ار آقای سعدی استفاده بکنند. لذا با توجه به ظرفیتی ایشان و نیاز استان، در یکی از مهمترین مدیران کل استانداری که قسمتی از مشکلات استان را با حضور آقای سعدی حل می کند و تصمیم گرفته شد ایشان در آن قسمت معارفه شدند.

    رضایی در ادامه افزود: از طرف دیگر نیاز بود که فردی که روحیه انقلابی و سابقه درخشانی دارند در داراب باشند و همچنین در گذشته با سابقه روشن، خود را اثبات کنند؛ بالاخره به جای آقای سعدی کار کردن خیلی سخت است . آقای سعدی با روحیه ای که داشت شبانه روز تلاش می کرد و از مرخصی هم استفاده نکرد. امیدواریم با شناختی که از آقای اقتصادی داریم با بهره گیری از تجربیات آقای سعدی مشکلات را برطرف کنند‌. در حکم آقای اقتصادی به عنوان سرپرست فرمانداری داراب منصوب شدند.

    خلیل اقتصادی، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان داراب، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت دو تن از خادمین و زائرین شاهچراغ و خیرمقدم به همه حاضرین در جلسه بیان داشت: امیدوارم آقای سعدی در سنگر جدید منشا خیر و برکت باشند. ابتدا لازم می دانم از حسن اعتماد استاندار فارس، کمال تشکر و قدردانی دارم و امید آنکه با استعانت از درگاه خداوند بزرگ و با دعای خیر مردم متدین داراب، پاسخ اعتماد ایشان را به نحو شایسته بدهم.سپاس خداوند را که در دولت مردمی دکتر رئیسی توفیق خدمات‌رسانی به مردم شریف شهرستان داراب دارم. در نظام اسلامی خدمات‌رسانی به مردم صدقه جاریه و بزرگترین افتخار است.

    خلیل اقتصادی همدلی مردم را مهم توصیف کرد و اظهار داشت: با توجه ویژه به فرامین امامین انقلاب و تحت حمایت و هدایت استاندار فارس با استفاده از ظرفیت بی‌نظیر نماینده انقلابی و سختکوش شهرستان جناب آقای دکتر عسکری که به عنوان رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی امروز به عنوان یکی از چهره های ملی کشور در امر خدمت‌رسانی به مردم مطرح است به همراه تیم مدیریتی شهرستان، نهایت سعی و تلاش خود را جهت خدمت عادلانه و بی منت به مردم که ولی نعمتان انقلاب هستند به کار گیرم و اعتقاد راسخ دارم که رمز موفقیت، کمک و همدلی مردم است.

    سرپرست فرمانداری ویژه رویکرد خود را مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب دانست و تأکید کرد: با مدیریت جهادی با پیوست عدالت در تمامی ابعاد حکمرانی، مردم محوری، پرهیز از خوی اشرافی گری، مبارزه با فساد، تأکید بر وحدت و ایجاد امید در جامعه و ناامید کردن مردم بزرگترین خیانت است. وحدت برای پیشرفت بر اساس اصول اسلامی، ایرانی پیشرفت، لازمه تحول در شهرستان بزرگ داراب است. چرا که تجربه ثابت کرده که هرگاه مسؤلین با وحدت و وفاق و همدلی در جهت رفع مشکلات مردم قدم برداشتند موفق عمل نموده اند.

    اقتصادی فرمانداری ویژه، عقب ماندگی در زمینه صنعت را نگران کننده عنوان کرد و افزود: از امروز درب اتاق فرماندار بر روی همه آحاد مردم شهرستان داراب، شهری و روستایی باز است‌. با افتخار اعلام می کنم دست کسانی که حاضر به سرمایه گذاری و تحقق شعار سال در امر تولید و اشتغال باشند را می بوسم؛ هر چند در سنوات گذشته خدمات ارزشمندی در شهرستان بزرگ داراب ارائه شده اما عقب ماندگی ها در شهرستان منتسب به امام حسن مجتبی در زمینه های مختلف از جمله صنعت و ایجاد مراکز و بنگاه‌های تولیدی بسیار نگران کننده و غم انگیز بوده و الحق و ولانصاف در خور این شهرستان و مردم همیشه در صحنه آن نیست. البته با توجه به ظرفیت و پتانسیل خدادادی و طبیعی و زیرساخت های موجود و با همت راسخ مسؤلین در رفع موانع موجود و دعوت و حمایت از سرمایه گذاران بومی و غیر بومی می تواند بخش عمده ای از این عقب ماندگی ها را جبران می نماید.

    خلیل اقتصادی در خصوص شائبه های مطرح شده در فضای مجازی تصریح کرد: نکته ای که لازم می دانم به آن اشاره کنم زمزمه هایی به گوش می رسید که فرمانداری به دست فلان طیف یا گرایش سیاسی خواهد افتاد. همین جا صراحتا اعلام می دارم؛ فرمانداری متعلق به جمعیت ۲۰۰ هزار نفری داراب بوده و شخص فرماندار خدمتگزار همه مردم است. فرماندار و نماینده عالی دولت در شهرستان، مجری سیاست های دولت است و بر اساس قانون به وظایف خود عمل خواهد کرد‌.

    وی خط قرمز خود را در برخورد با مدیران، بی توجهی به مردم و سهل انگاری در انجام وظیفه دانست و افزود: رعایت طرح تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی شهرستان مطالبه جدی بنده از مسؤلان مربوطه است. نظارت جدی بر توزیع عادلانه و هزینه کرد اعتبارات و جلوگیری از حیف و میل بیت المال از دیگر مطالبات بنده از مسؤلین است.

    سرپرست فرمانداری ویژه داراب در خصوص انتخابات مجلس دوازدهم نیز گفت: آنچه نظام و دولت از مسؤلین توقع دارد رعایت مُر قانون است و همه باید در برابر قانون حاضر، خاشع و مطیع باشیم ولو در جایی که قانون به نفع ما نباشد. هیچ کس خود را مجاز نداند که فراقانونی حرفی بزند یا عمل کند. در انتخابات پیش رو نیز راهبرد چهارگانه مورد تأکید مقام معظم رهبر انقلاب یعنی مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت بر سرلوحه کار مجریان شهرستان خواهد بود.

    فرهاد سعدی فرماندار سابق هم در این جلسه تصریح کرد: بنده قصد ارائه گزارش ندارم، تاریخ خودش قضاوت می کند. خدای بزرگ را شاکر و سپاسگزارم که هر چه در توان داشتم در راستای توسعه شهرستان داراب به کار گرفتم و اگر اقدامی صورت نگرفته و یا کاری انجام نشده از همین جا از همه مردم شریف و ولایتمدار شهرستان داراب، شهر امام حسن مجتبی علیه السلام و شهر آیت الله نسابه عذرخواهی می کنم. از همان ابتدای حضورم در شهرستان داراب برای ایفای مسؤلیت خطیر از پروردگار یکتا مدد طلبیدم که سرنوشت مرا تا انتهای مسیر چنان مقدر فرماید که لحظه ای به خود واگذارم نکند. از آنچه در توان داشتم کوتاهی نکردم و این دانش و تجربه ناچیز را به قدر وسع و در کمال صدق و راستی به میدان عمل آورده ام، اما انتهای مسیر دریافتم همه این راه دشوار و مرارت های جانفرسا تقدیر مبارکی بوده تا در کسوت شاگرد در مکتب نورانی مردمی شرافتمند، باغیرت و اصیل راهی پیدا کنم و از فوران آن همه چشمه های زلال و دانایی جرعه ای بنوشم. برای بنده ای که به فضل خدا امید بسته است هیچ افتخاری بالاتر از محبتی که مردم این دیار به این جانب روا داشته و دارند، نیست.

    سعدی افزود: اکنون که مشیت الهی بر این مقدر شده تا در سنگر دیگری کسوت خدمتگزاری خود را ادا نمایم بر خود لازم می دانم از اعتماد استاندار محترم و فرهیخته فارس، جناب آقای دکتر ایمانیه به اینجانب در طی تصدی مسؤلیت خطیر در شهرستان داراب و ادامه خدمت در سنگر دیگری در استان فارس قدردانی نموده و نقش هدایتگر در اعتماد و اطمینان قلبی از گره گشایی از امور مردم را ارج می نهم‌.

    فرماندار سابق فرمانداری ویژه شهرستان داراب عنوان کرد: وظیفه خودم می دانم از عموم مردم اصیل و متمدن داراب اعم از خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، روحانیت معظم و معزز، کسبه و بازاریان، کارکنان مراکز و مؤسسات، و سازمان های دولتی و خصوصی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای خدوم نظامی و انتظامی، شهرداران، بخشداران، دهیاران، اعضای محترم شورای اسلامی شهر و روستا، اعضای محترم شورای اسلامی شهرستان، شورای بخش، تشکل های مردم نهاد، فعالین سیاسی، شورای ائتلاف، مراکز فاخر رسانه ای و خبری، نهادهای فرهنگی، اعضای محترم شورای تأمین، اعضای محترم شورای اداری، ائمه محترم شهرستان داراب تشکر و قدردانی نمایم. از همه مردم ولایتمدار و اصیل شهرستان داراب، نسبت به هرگونه قصور در خدمترسانی طلب حلالیت نموده و آرزو دارم مردم شریف دیار امام حسن مجتبی علیه السلام و حضرت آیت الله نسابه، با خیل نخبگان، اندیشمندان، هنرمندان و جوانان تحصیلکرده به جایگاه والایی که شایسته آن هستند دست یابند. وداع با این مردم را هرگز باور ندارم و معتقدم دلی که در تار و پود غم و رنج و شادی مردم جا مانده باشد نه فراموش خواهد شد و نه فراموش خواهد کرد.

    فرهاد سعدی با اشاره به اغتشاشات سال گذشته اظهار داشت: در طول ۱۸ ماه در خدمت مردم ولایتمدار شهرستان داراب بودم و برای خودم افتخار می دانم و از تک تک مدیران محترم که در این مدت به صورت شبانه روزی برای خدمت به مردم تلاش کردند تقدیر و تشکر می کنم. تقدیر و تشکر ویژه از اعضای شورای محترم تامین شهرستان که در اغتشاشات سال گذشته نهایت تلاش و همکاری را با مجموعه شهرستان داشتند. شاهد بودیم بعضی از نقاط ایران اسلامی و بعضی از شهرستان های همجوار ما با مشکلات امنیتی روبرو بوده اند ولی خوشبختانه در شهرستان داراب با درایت اعضای محترم شورای تأمین، ریاست محترم دادگستری، دادستان و فرمانده انتظامی مسائل امنیتی در شهرستان داراب نداشتیم و این نشان از مقتدر بودن و بصیرت اعضای محترم شورای تأمین شهرستان بود و از طرف دیگر در فراخوان هایی که در سطح شهرستان ها صورت می گرفت مردم با بصیرت، جریان شناس، دشمن شناس شهرستان داراب به فراخوان ها جواب منفی دادند و شرکت نکردند و این نشان از بااصالت بودن مردم شریف این شهرستان بود.

    فرهاد سعدی اظهار داشت: خدای بزرگ را شاکر و سپاسگزارم که در شهرستانی خدمت کردم که قدرشناس هستند اگر قدمی برای آنها برداشته شود می شناسند و به خوبی درک می کنند. باور بفرمایید که در این چند روزی که من از شهرستان خارج شده ام تعداد کثیری از شهروندان تماس گرفتند و ابراز محبت کردند و بنده شرمنده محبت این عزیزان هستم. تقدیر و تشکر ویژه می کنم از اصحاب رسانه که در همه مراحل یار و یاور ما بودند.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.