جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2009 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • تهدید سلامت مردم داراب توسط عده ای سود جو/ کشت در بستر دریاچه سد رودبال داراب

    شناسه : 15021 ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸ 139 بازدید ارسال توسط :

    تهدید سلامت مردم داراب توسط عده ای سود جو/ کشت در بستر دریاچه سد رودبال داراب   علی زارعی، پایگاه خبری عصر داراب نیوز؛ در سایه بی توجهی سازمان آب؛ بستر دریاچه سد رودبال در اشغال عده ای سودجو برای کشت محصولات تابستانه از جمله برنج در آمده است این در حالیست که زمین های […]

    تهدید سلامت مردم داراب توسط عده ای سود جو/ کشت در بستر دریاچه سد رودبال داراب
    پ
    پ

    تهدید سلامت مردم داراب توسط عده ای سود جو/ کشت در بستر دریاچه سد رودبال داراب

     

    علی زارعی، پایگاه خبری عصر داراب نیوز؛ در سایه بی توجهی سازمان آب؛ بستر دریاچه سد رودبال در اشغال عده ای سودجو برای کشت محصولات تابستانه از جمله برنج در آمده است این در حالیست که زمین های دریاچه‌ سد قبلاً توسط وزارت نیرو خریداری شده و مالکیت آن در تصرف سازمان آب و وزارت نیروست اما مهمتر از مالکیت اراضی دریاچه سد؛ تهدید سلامت مردم داراب و زرین دشت بواسطه کشت و استفاده از کود و سم در بستر این دریاچه است. این سموم و کودهایی که در زمان رشد محصولات زراعی بویژه برنج وارد چرخه آب شرب مردم می شوند خطرات زیادی را برای سلامت مردم به بار خواهند آورد.

    اینکه چرا این قبیل تحرکات عده ای سودجو از چشم مدیران سد، اداره آب شهرستان های داراب و استهبان و مدیریت آب استان پنهان می ماند جای بسی تعجب است!!!! صرف نظر از اینکه چرا باید عده ای با سلامت مردم بازی کنند و سود مادی و دنیا طلبی و کسب درآمد را بر سلامت مردم ترجیح دهند، معلوم نیست.

    جایگاه نظارتی برخی اداره ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت، سازمان آب و آبفا در مراقبت از سلامت مردم چیست!! آیا هیچ یک از اداره های مرتبط با سد و رودخانه رودبال تجهیزات آماده سازی زمین و تراکتور و کشت را ندیده اند که تعدادی انگشت شمار توانسته اند در بستر دریاچه سد اقدام به آماده سازی زمین و کشت نمایند؟

    با توجه به اقدامات خلاف قانون در تصرف بستر دریاچه سد رودبال داراب و تهدید سلامت مردم ما منتظر اقدام قاطع مدیریت آب و مسئولین قضایی استان در برخورد با متخلفین و جلوگیری از تکرار اقدامات خلاف و غیر انسانی این قبیل افراد هستیم.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.