سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • آخرین کارگاه تولید کیف در استان فارس در وضعیت نامناسبی قرار دارد/فاطمه فرهادی: اگر حمایت واقعی صورت بگیرد، اشتغال زایی بیشتری انجام خواهم داد

    شناسه : 13630 ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷ 842 بازدید ارسال توسط :

    تنها کارگاه تولید کیف در استان فارس در وضعیت نامناسبی قرار دارد به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، فاطمه فرهادی، کارآفرین برتر کشور در سال ۹۹ شناخته شد و سابقه ای بیش از ۱۲ سال در صنعت کیف دوزی دارد و محصولات خود را به چند کشور صادر می کند‌. او ازسال ۹۵ به […]

    آخرین کارگاه تولید کیف در استان فارس در وضعیت نامناسبی قرار دارد/فاطمه فرهادی: اگر حمایت واقعی صورت بگیرد، اشتغال زایی بیشتری انجام خواهم داد
    پ
    پ

    تنها کارگاه تولید کیف در استان فارس در وضعیت نامناسبی قرار دارد

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، فاطمه فرهادی، کارآفرین برتر کشور در سال ۹۹ شناخته شد و سابقه ای بیش از ۱۲ سال در صنعت کیف دوزی دارد و محصولات خود را به چند کشور صادر می کند‌.
    او ازسال ۹۵ به کشورهای قطر، ترکیه و عراق صادرات داشت و برای بیش از ۳۰ نفر اشتغال ایجاد کرده بود ولی در حال حاضر به دلیل شرایط اقتصادی و کرونا به قطر و عراق صادرات انجام می دهد‌ و تعداد نیروی کار نیز به همین میزان کاهش پیدا کرده است.
    فرهادی معتقد است تحریم بهانه ای است برای کم کاری برخی از مسئولین و مشکلات اقتصادی کشور با برجام حل نمی شود. اگر مسئولین به صورت جدی حمایت داشته باشند و تسهیلات در اختیار من قرار دهند تضمین می دهم اشتغال زایی داشته باشیم؛ چرا که در این کارگاه، ده‌ها هنر به همراه بازار فروش داریم و می توانیم کارگاه مجهزی ایجاد کنیم‌.
    در حال حاضر در این کارگاه، انواع کیف ها، پکیج جشن تکلیف، فرش مسافرتی، جای ملحفه و چادر مسافرتی دوخت می شود.


    محصولات به دو صورت عمده و جزئی با قیمت بسیار کم و با کیفیت بالا به فروش می رسند.

    برای آشنایی بیشتر مخاطبان، باایشان گفتگویی انجام شده که در ادامه می‌خوانید:

    خبرنگار عصر داراب نیوز: چه زمانی به کیف دوزی علاقه پیدا کردید و آیا به نتیجه ای رسید؟
    فرهادی: اصالتا اهل روستای لایزنگان هستم و از دوران کودکی به کیف دوزی علاقه داشتم. به کشور قطر، سفر کردم و توسط یک‌خانم بلوچی وارد این کار شدم و وقتی وارد ایران شدم از فنی و حرفه ای مدرک گرفتم و با همکاری همسرم کارگاهی کوچک راه اندازی کردم. در سال ۱۳۹۰ با  ۳ نفر کار را شروع کردیم و تا قبل از کرونا و در سال ۹۸ به  ۳۰ نفر رسید.

    خبرنگار عصر داراب: شرایط کار شما در ایام کرونا چگونه بود؟
    فرهادی: ما کسب و کار خود را تعطیل نکردیم و در استان فارس، اولین کارگاهی بودیم که خط تولید خود را عوض کردیم و ماسک و گان دوختیم‌. تا به امروز حدود ۲۴ هزار ماسک برای بیمارستان و شبکه بهداشت دوختیم. در زمان کرونا، خط تولید چادر مسافرتی نیز راه اندازی کردیم.

    خبرنگار عصر داراب نیوز: نحوه انتخاب شما به عنوان کارآفرین برتر چگونه بود؟
    فرهادی: سال گذشته به همراه ۴ کارآفرین دیگر از استان فارس به دلیل ایجاد اشتغال برای بانوان و کیفیت محصولات به مرکز معرفی شدیم و در نهایت با انتخاب مردمی، به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شدم. استان فارس برای اولین بار بعد از سالها یک برگزیده داشت و آن هم از شهرستان داراب بود.

    خبرنگار عصر داراب نیوز: به چه صورت هایی اشتغال زایی داشتید؟
    فرهادی: به صورت رسمی به ۳۰ نفر آموزش داده شد و در حال حاضر مشغول به کار هستند، اما به طور کلی به ۳۵۰ نفر آموزش دادیم و در شهرهای مختلف، کارگاه راه اندازی کرده اند.

    خبرنگار عصر داراب نیوز: به نظر شما چقدر در بین همشهریان خود شناخته شده هستید؟
    فرهادی: ما چندین سال است که مشغول به فعالیت هستیم و محصولات ما در کشورهای دیگر طرفدار دارد؛ هفته گذشته برای کشور عراق، کوله پشتی ارسال کردیم؛ اما در میان همشهریان شناخته شده نیستیم و از ما حمایت چندانی نمی کنند. کیفیت و قیمت محصولات ما قابل اطمینان و از دلایل پیشرفت ما بوده است.

    خبرنگار عصر داراب نیوز: آیا در شهرستان داراب هم محصولات را توزیع می کنید؟
    فرهادی: بله؛ ما به صورت عمده و جزئی محصولات را به فروش می رسانیم؛ اما دلالان واقعا به تولید کننده ها آسیب می رسانند. فروشنده های لوازم ورزشی از ما خرید می کنند و محصول را با دو برابر قیمت می فروشند.

    خبرنگار عصر داراب نیوز: آیا می توانید تولید خود را بیشتر کنید؟
    فرهادی: اگر حمایت جدی مسئولین وجود داشته باشد خیلی راحت می توانیم با زمین ۸۰۰ متری که در اختیار داریم برای افراد زیادی اشتغال زایی کنیم؛ چرا که در همین کارگاه بیش از ۱۰ هنر همراه با بازار کار داریم و ده کارگاه مجهز می توانیم بزنیم و در هرکدام حداقل ۵۰ نفر مشغول به کار شوند و این موضوع را به رئیس صندوق امید کشور هم منتقل کرده ام.

    خبرنگار عصر داراب نیوز: شما به چه حمایت هایی نیاز دارید؟
    فرهادی: مهمترین موضوع جلوگیری از واردات محصولاتی است که در ایران تولید می شود و علاوه بر این، ما به تسهیلات کم بهره همراه با تنفس نیاز داریم‌. کارگاه ما به تولید کننده های مواد اولیه معرفی شود؛ همچنین کارهای ساده ای مثل معرفی کارگاه ما به مدارس برای تامین کیف دانش آموزان و مهدهای کودک، خرید محصولات توسط فروشگاههای بزرگ و همچنین ارگان های مختلف برای هدیه دادن می توانند از محصولات تولید داراب استفاده کنند.

    خبرنگار عصر داراب نیوز: در استان فارس چه تعداد کارگاه تولید کیف وجود دارد؟
    فرهادی: در استان فارس ۵ کارگاه وجود داشت اما در حال حاضر فقط کارگاه ما فعال است و قطعا اگر شرایط به همین منوال پیش برود اتفاقات ناخوشایندی خواهد افتاد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.