سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • تداوم چالش انتخاب یک شهردار در داراب

    شناسه : 14883 ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷ 243 بازدید ارسال توسط :

    علی زارعی، عصر داراب نیوز؛ درست زمانی که فکر می کردیم چرخ شهر به حرکت افتاده و روال منطقی خودش را پیدا کرده است از گوشه و کنار خبر رسید که دیوان عدالت حکم به برکناری شهرداری داده که از شورای شهر داراب با کلی بحث و جدل رأی اعتماد گرفته است. آنهم نه با […]

    تداوم چالش انتخاب یک شهردار در داراب
    پ
    پ

    علی زارعی، عصر داراب نیوز؛ درست زمانی که فکر می کردیم چرخ شهر به حرکت افتاده و روال منطقی خودش را پیدا کرده است از گوشه و کنار خبر رسید که دیوان عدالت حکم به برکناری شهرداری داده که از شورای شهر داراب با کلی بحث و جدل رأی اعتماد گرفته است. آنهم نه با رأی قاطع بلکه با رأی اکثریت ۴ نفره، هر چند همیشه از اعضا بخصوص طیف مخالف می‌شنیدیم که علیرغم صدور حکم و شروع به کار شهردار، باز هم مخالفین پیگیر هستند تا حکم بر ابطال آن بگیرند تا اگر نشد با رأی در شورا پیروز میدان شد اما بتوان از راه های دیگر حرف و نظر خود را به کرسی نشاند.

    کاری به رأی دیوان ندارم، اما گناه شهردار چیست؟ از شهردار بگذریم گناه شهر و مردمش چیست؟ چقدر از عمر شورا باقیست تا باز هم در کشمکش اختلاف نظر و عقیده بتوان شهرداری کاربلد، توانمند، آگاه به قوانین و مقررات و آشنا با شهر و شهرداری و کادر و نیروی انسانی انتخاب کرد؟

    از جمله دلایل مخالفین اینست که شهردار فعلی مدت زمان مدیریت میانیش کم است و طبق قانون ۵ سال نیست تا بتواند شهردار شهری به وسعت داراب باشد؛ حال سؤال اینجاست که اگر فردی شایستگی آن را داشته باشد و در عمل نیز تا حد قابل قبولی توانسته باشد توانمندی خود را ثابت کند، آیا پیگیری عزل او بیشتر جنبه شخصی و نیات فردی دارد یا هدف خدمت به شهریست که از در و دیوارش نیاز به توسعه فضاهای ضروری، خدمات شهری، زیبا سازی، منظر و فضاهای سبز و تفریحی می بارد؟ اگر حضرات پیگیر، از شهردار و دار و دسته اش خلافی دیده اند که قابل اثبات است بفرمایند تا همه به اتفاق درب شهرداری را گِل بگیریم و از خجالت حضراتشان بر بیاییم و اگر چنین نیست و در پاکدستی شهردار و درستی کارهایی که انجام داده و می دهد صحه می گذارند نه بخاطر ابوالحسن جاویدی بلکه بخاطر شهر و مردمی که از تنش، اختلاف، دوگانگی و سردرگمی شهر بستوه آمده و تجربه تلخ اختلاف میان اعضای شورا و راه سخت برون رفت از این دست اختلاف ها بخصوص در انتخاب شهردار جدید را دارند، از این مهم در گذرند و شهر و مردمش را با چالش جدیدی روبرو نسازند.

    دوستان مُصِر به اجرای رأی دیوان آیا نظر مردم را هم می دانند؟ اگر مردم از عملکرد شهردار رضایت داشته باشند و ابوالحسن جاویدی را برای ادامه مسیری که در شهرداری انتخاب کرده شایسته می دانند آیا باز هم خواهان اجرای حکم دیوان خواهند بود؟

    شهرداران سابق همه از دوستان ما بوده و خدمات شایسته ای به این شهر و مردمش کرده اند که قابل تقدیر است؛ اما بنظر می رسد شهردار منتخب شورای ششم نیز از خلاقیت و توانمندی برخوردار است و در صورت فراهم بودن شرایط از پس مسئولیت شهرداری بخوبی بر می آید و دست کمی از شهرداران سابق ندارد.

    گرچه استانداری فارس مدارک و مستنداتی را در مدت زمان قانونی اعتراض به رأی دیوان عدالت جمع آوری و ارسال کرده است که امید است مورد پذیرش دیوان قرار بگیرد و مشکل و چالش پیش آمده به سرانجام برسد اما بهتر آن بود که معترضین نیز دست از لجاجت بردارند و شهر را از گرفتار شدن در بحران احتمالی انتخاب شهردار جدید خارج کنند.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.